ebO
Full Member
Yes, the Universe IS out to get you...
|
Post by ebO on Mar 3, 2005 23:45:43 GMT 1
Vel.
Du er fandenmeg god om du kan skal ha klær som er laget av voksne mennesker som såvisst hadde lyst å bli det yrket som involverte å sy plagget....
|
|
Martin
Full Member
Respirator
|
Post by Martin on Mar 27, 2005 18:53:44 GMT 1
Æ har bestæmmt mæ før å ikke vær Orangeruss!! russetia går kun ut på å drekk sæ full+å vær så drittsækk som man klar,og når russetia e færdi skylda de på at de va russ.....æ syns heile Orangeruss greian e nåkka tull! d e nu mi meining
|
|
|
Post by Hawken on Mar 28, 2005 5:07:18 GMT 1
Bra du tar til vett! Synd jeg ikke tenkte så langt da. Inspirer andre til å ikke kaste bort pengene sine på det heller!
|
|
|
Post by Christian on Mar 28, 2005 10:57:19 GMT 1
Æ har bestæmmt mæ før å ikke vær Orangeruss!! russetia går kun ut på å drekk sæ full+å vær så drittsækk som man klar,og når russetia e færdi skylda de på at de va russ.....æ syns heile Orangeruss greian e nåkka tull! d e nu mi meining Det er noe BULLSHIT Ikke det at Martin sa noe bullshit bare selve tingen med Orageruss
|
|
Martin
Full Member
Respirator
|
Post by Martin on Mar 28, 2005 14:11:03 GMT 1
Å når æ hørte d dær om at d va barnearbeidera som lagde russeklean, da vart æ heilt sekker! finn heller en anna å bedre måte å sløs bort pængan mine på!
|
|
|
Post by Golovan on Apr 2, 2005 0:49:35 GMT 1
Jeg vil være fargeruss. Jeg vil ha alle de fine fargene på meg, kjøre i fargefull boble fra syttitallet og gjøre fargefulle ting. Jeg vil ikke gjøre som de andre. Det er bare bortkastet.
|
|
|
Post by Eirik K. on Apr 3, 2005 12:51:37 GMT 1
Jeg har tenkt mye på dette! Det er jo fortsatt noen år til min russetid kommer..men tankene streifer meg. Jeg har egentli en mer negativ holdning til russeklær, russekort og all driten..men samtidig så ser jeg på det som en feiring på at du er ferdig med videregående skole. Men etter min mening så er det er stor unnskyldning for drikke seg helt gele å sove i rundkjøringer. Tiden vil vise hva valget mitt blir..
|
|
|
Post by whatevva on Apr 3, 2005 22:40:44 GMT 1
Ja, kan ikke alle begynne å gå naken! *lol* Det er det dårligste argumentet jeg har hørt mot russ. Omtrent alle klær vi går i kommer fra fattige utviklingsland. At barn jobber er en helt uungåelig konsekvens av at et land befinner seg i en tidlig fase i utviklingen mot en moderne stat. Det er ikke mange år siden barn jobbet i Norge også. Problemet er mer timelønna og arbeidstidene, og det eneste man kan gjøre der er å påvirke dem som tar avgjørelsene (internasjonale selskaper), og ikke å la være å kjøpe klærne, som jo for faen bare vil ta fra disse fattige menneskene levebrødene deres! lol
|
|
|
Post by ingmar on Apr 4, 2005 8:37:24 GMT 1
men. om din argumentasjon holder vann kommer aldri en stat fra det stadiet. jada, barn må jobbe sånn at de ikke kan gå på skole og skaffe seg utdanning. sånn at de kan fortsette å bli utnytta av enorme multinasjonale selskaper. sånn at de aldri kan bli som vestlige stater. dette kalles med et fint ord utbytting. du kan ikke sammenligne den situasjonen norge var i for noen år siden, med den situasjonen som mange land i den tredje verden er i nå. det er to vidt forskjellige case. den eneste måten vi kan endre noe av dette på, er ved å boikotte. det er den klart mest effektive måten. om ingen kjøpte russeklær på sortland denne våren fordi det var sydd av barn, ville det ha vakt masse oppmerksomhet (og tapte penger) for russeservice. og da ville de kanskje ha tenkt over hva de driver med. og forhåpentligvis endret sin policy. rant over.
|
|
vegane
Junior Member
fred, frihet og kj?rleik
|
Post by vegane on Apr 5, 2005 13:27:23 GMT 1
e totalt enig med dæ tor håkon! det e helt ufattelig idiotisk me den her russefeiringa. de hold på nu her på skoal med "pimp&hore"-dag.. helt forkastelig. det e helt greit å gjør det. det har æ ikke noe imot, men at de ikke tør/"kan" gjør det anna enn når de kan bruk unnskyldninga "men æ e jo russ" det e bærre rett og slett trist..
hvis man ska gjør nokka så må man stå førr det! dessuten koffer bynn man russefeiringa før man e ferdig på skola +det e greit at du e færdi med skola, å har løst å feir, men å feir den før du e færdi e jo ikke nokka vits!
æ syns det heller burde arrangeres kurs i kordan man kan tør å gjør nokka sånt bare fordi man rett og slett har lyst ikke fordi man e russ å da e det liksom mye mer tillatt. det e en anna ting.. hvis russen gjør det fnys folk av det å sir "russen altså" men hvis vi "normale ikke russ-mennesker" har lyst te å ha det litt artig så e det mye mindre tolererbart.. ka e det førr nokka? uansett..
hvis du vurder å bi russ å tar opp boka me russekravan så kan du sjekk ut om dette va nokka du hadde gjort hvis du ikke va russ å kunne stolt (elelr ikek stolt, men iallefall kunne) stå førr det du gjor/gjør
jaja.. det va nu bare mine synspunkta
Ane Ü (som ikke ska vær russ)
|
|
|
Post by marmelade on Apr 7, 2005 22:10:35 GMT 1
Vi hadde salg av horer i kantina i dag!Var ikke det morsomt så vet ikke jeg!Vet heller ikke om jeg skal være russ, men det spriter iallefall opp dagen å se tredjeklassingene kle seg ut som superhelten-som-kan-ta-på-seg-selv-og-klø-seg-under-armen, samtidig!
|
|
vegane
Junior Member
fred, frihet og kj?rleik
|
Post by vegane on Apr 12, 2005 10:38:14 GMT 1
æ syns ikke det e det spor artig at man har salg av horer i kantina! æ syns hore oh hallik e det verste.. det finens faktisk menneska i denne verden som ikke har noen anna utvei enn å sæll sæ sjøl, å da syns ikke æ det e nokka særlig at vi som e heldig å ikke treng det hold på sånn.. helt forkastelig faktisk.. respektløst
|
|
|
Post by Mini on Apr 12, 2005 18:28:46 GMT 1
æ syns ikke det e det spor artig at man har salg av horer i kantina! æ syns hore oh hallik e det verste.. det finens faktisk menneska i denne verden som ikke har noen anna utvei enn å sæll sæ sjøl, å da syns ikke æ det e nokka særlig at vi som e heldig å ikke treng det hold på sånn.. helt forkastelig faktisk.. respektløst Helt enig! Synes godt de kunne ha vært litt mer kreativ og funnet på noe annet.
|
|
|
Post by Øystein BL on Apr 12, 2005 19:06:29 GMT 1
æ syns ikke det e det spor artig at man har salg av horer i kantina! æ syns hore oh hallik e det verste.. det finens faktisk menneska i denne verden som ikke har noen anna utvei enn å sæll sæ sjøl, å da syns ikke æ det e nokka særlig at vi som e heldig å ikke treng det hold på sånn.. helt forkastelig faktisk.. respektløst selv om jeg forsåvidt er enig i resonnementet ditt - det der er det mest PK jeg har hørt på ganske lenge.
|
|
|
Post by marmelade on Apr 12, 2005 23:24:29 GMT 1
Ok, jeg syns det var et morsomt påfunn av russen, og det står jeg fremdeles for. Det er dumt i tilfeller å spøke med alvorlige ting, men i dette tilfellet syns jeg ikke det gjorde noe. Men, seriøst, de skulle heller hatt hippiedag, hadde vært skøy! Og forresten, hva betyr PK? I koret mitt betyr det programkomite, regner med at det ikke er det samme her
|
|