ebO
Full Member
Yes, the Universe IS out to get you...
|
Post by ebO on Mar 19, 2005 13:18:13 GMT 1
|
|
|
Post by proVista on Mar 19, 2005 18:44:29 GMT 1
Leste den der. Dessverre kommer det alltid til å finnes usikkre mennesker som ikke tenker. Jeg er enig ole hime.
|
|
|
Post by Hawken on Mar 20, 2005 18:12:58 GMT 1
Du skal ikke bare stille opp Ole, du må slå tilbake! Alle bør gjøre alt de kan, om ikke fysisk så bør man iallfall bevege kjeften mot dem som snakker fordom eller hat mot legning.
Trist sak.
|
|
ebO
Full Member
|
Post by ebO on Mar 20, 2005 20:03:02 GMT 1
Alle slår tilbake, og holder ved sitt på sin egen måtte, tror jeg-
Jeg ser ingen nødvendighet for å starte noen form for diskusjon med hver person som skriker "homo" til meg. Det ville rett og slett tatt alt for mye av min tid.
Jeg slår tilbake. På mitt vis. Mer kan jeg egentlig ikke gjøre. Jeg gjør det hele tiden, om du merker det eller ei.
|
|
|
Post by Øystein G on Mar 22, 2005 19:50:11 GMT 1
alle byer i verden trenger et band som Limp Wrist; det amerikanske homoseksuelle straight egde-bandet.
|
|
|
Post by Øystein G on Mar 22, 2005 19:54:50 GMT 1
med den lille humoristiske (eller er den egentlig det?) digresjonen unnagjort, må jeg selvsagt tilføye at dette er helt latterlig tragisk, skjønt ingen hemmelighet. folk som har såpass store problemer med holdningene sine er jo ofte noen jævla neandertalere.
ole: min sympati går til kameraten din og alle andre som sliter med slike folk.. det er alt for mange av de.
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Mar 22, 2005 20:41:13 GMT 1
Jeg blir oppriktig lei meg når jeg leser sånt som dette. Da jeg gikk på ungdomsskolen/videregående så jeg nok litt mer "ekstrem" ut enn jeg gjør nå, og fikk ofte merke holdningene til folk på dette. Dette var folk som ikke kjente meg, men kun dømte ut fra det de så. Jeg trodde da (tidlig 90-tall) at verden måtte være kommet mye lenger enn som så, men fikk avkreftet det grundig ved flere anledninger (dog ikke så grundig fysisk som kameraten din, ebO). Allikevel er den psykiske rundjulingen ganske ille den og. Skulle ønske jeg tok tilbake mer den gangen, men jeg gjorde det mer i form av tekster jeg skrev o.l. Når sånt som dette skjer, så få det ut, prat med noen, hva som helst. Ikke bli sittende inne med frykt, da eksploderer det før eller senere, og det er ikke hyggelig..trust me. Ok, tok litt av her, men jeg blir bare så sykt provosert av sånt.
edit: Når jeg tenker meg om, så er det vel nettopp frykten til folk som gjør at de handler negativt mot andre som ikke oppfører seg/kler seg som "normen". Frykt for det ukjente, eller kanskje noe man kjenner i seg selv, som man ikke vil erkjenne. De største Homofobene er som kjent f.eks ofte homofil selv.
|
|
ebO
Full Member
|
Post by ebO on Mar 23, 2005 22:02:51 GMT 1
Namdigresjon *smil*
Andreas, du fokuserte det du skrev over på meg eller deg, men som egentlig ikke var hensikten (Øsytein, som er han som ble banket opp, kler seg helt... normalt?)
Men uansett finfint innlegg. Er selvfølgelig sant at man ikke kan sitte inne med slike ting. Det vil ødelegge vakre ting.
Ja. Det ukjente. Det man ikke har kunnskaper om. Grunnen til at alle er redd for mørket. Øystein (homokompisen) kjemper nå sin kamp for å få homoundervisning på skolene. Dette synes jeg er fantastisk, og kunne virkelig ha jobbet mye for den saken, om jeg hadde hatt noe å bidra med, som jeg den dag i dag visste om. Noe jeg ikke har. Eller. Lite.
Jeg vet at LLH (landsforeningen for homofile og lesbiske) gjør en god del skoleundervisning, men får ikke lov å invitere seg selv på skolene, så det må faktisk være lærere som ønsker å ha dem på besøk. Når der sitter ti personer som kommer til å komme ut av skapet, i en flokk på hundre, så kunne man vel ha hatt noen undervisningstimer som kunne gjort dem tryggere på seg selv, og kanskje et lengre liv som en ... hel person? Komme tidligere ut av skap allfall.
Når man så underviser, skulle vel ikkevitende heterofile også få kunnskaper om homofili, som da _skulle_ resultere i at de ikke så på homofile som "mørket" lengre. Håper dere tok den.
Jeg har gått med de klærne som jeg har villet siden åttende klasse (deromkring), og klarte å pelle meg ut av skitne skapet i første klasse videregående. Dette tror jeg faktisk kan takke det fine, trygge miljøet på musikklinjen for <3<3
Jeg blotter meg på forum. Burde man kanskje ikke. Ich no care.
-Ole
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Mar 23, 2005 22:55:40 GMT 1
Ja, det er sant. Grunnen var vel egentlig bare for å illustrere poenget med å sammenligne det med det nærmeste man har vært borti selv. Jeg ser nå at mitt innlegg kanskje tar bort fokus fra det saken handler om, og virker kanskje en smule selvmedlidende, men det var ikke meningen eller intensjonen.
Peace
|
|
|
Post by Mini on Mar 24, 2005 15:13:29 GMT 1
Nå ble jeg skikkkelig provosert..jeg trodde virkelig at vi var kommet lengre! Jeg finner egentlig ikke ord for å beskrive..er skikkelig sint! Skjønner ikke at slike ting går an..men, jeg burde vel egentlig ikke blir overrasket egentlig..
|
|