|
Post by Øyvind on May 21, 2005 17:42:29 GMT 1
Ok, jeg har sittet klint inntil pc-skjermen det siste døgnet, grunnen til det er at jeg er på st.nes, noe som for meg minner mer og mer om verdens kjedeligste plass! www.finn.no/finn/car/object;pdc=1116626273647?finnkode=5424897&sid=4aKbD4i2j129126&pos=102Hadde det gått an at SRK + Sortlandsbandene kunne gått sammen å spleiset på noe som dette? Det blir ikke snakk om mange pengene, om man er en stor gjeng sammen, og det hadde jo vært faen så praktisk, med tanke på at band lettere kan dra ut på tur uten å måtte betale buss/fly/tog/båtbillett til samtlige bandmedlemmer! En slik bil som dette går det an å ha 9 seter i, noe som fort kan gjøre at to band samtidig kan dra ut på tur, dessuten er det stor bagasjeplass! Noen som vil drømme sammen med meg?
|
|
|
Post by Mikael on May 21, 2005 22:35:26 GMT 1
d hørtes kult ut! folk burde jo kanshe spøtt i litt pænga privat + litt pænga fra SRK. Då e d jo muligheit førr bil??
|
|
|
Post by proVista on May 21, 2005 23:14:17 GMT 1
Vi hadde en ford transit før:) Ja kanskje noe dere burde gjøre. Men tenk på at det koster litt å pusse opp bilen til kjørestand også. Og avgifter og slikt året rundt?
|
|
Wrath
Full Member
|
Post by Wrath on May 21, 2005 23:49:23 GMT 1
Det er en veldig god ide ja! Men, ja, det blir en del avgifter i løpet av ett år og den skal vedlikeholdes! Om mange er med på det, ville jo tanken faktisk kunne blitt en realitet.. Men tviler alikevel på det!
|
|
|
Post by Øyvind on May 22, 2005 0:32:59 GMT 1
Ja, vi er faktisk veldig mange som jeg og Andreas prata om tidligere, og når vi går sammen er det ikke snakk om så store kostnader i det hele tatt. Skal vedde på at f.eks Quiritatio har en reiseutgift på godt over 20.000,- totalt i løpet av den korte tide bandet har eksistert og spilt konserter rundt omkring. For alle band blir det dyrt å reise rundt når de har spillejobber på kryss og tvers, og vil spare utrolig mye på å ha en stor bil med bagasjeplass til masse utsyr, og slipper å betale buss/tog/fly/båt Greia som gjør at dette sikkert aldri blir å sskje er fordi vi har så mange som tviler, og tenker; "joa..kul idé, men det blir aldri noe av det.."
|
|
|
Post by Øystein BL on May 22, 2005 15:41:59 GMT 1
problemet er nok også at de fleste band på sortland Ikke spiller like mye rundt omkring som quiritatio gjør. hadde ting vært mer etablerte skulle nok en bil lønnet seg som bare det. sånne ting er perfekt her nede i trondheim, f.eks.
|
|
|
Post by Eirik K. on May 24, 2005 17:11:08 GMT 1
Vi bør vente noen år kanskje, til ting er blitt enda mer etablert. Det må tross alt lønne seg!
|
|
|
Post by Mini on May 25, 2005 11:38:32 GMT 1
Jeg blor gjerne med på det, om det blir nok mange folk..har ikke så god råd..men, jeg vil gjerne bidra selv om jeg ikke bor her til neste år.
|
|
|
Post by Hawken on May 25, 2005 21:05:08 GMT 1
vel. Hadde vi hatt en bandbil hadde vel fler band spilt mer rundt. Tror dere ikke?
|
|
|
Post by Øystein BL on May 25, 2005 21:51:01 GMT 1
på den ene siden, ja. samtidig er det nok ikke det som i størst grad hindrer folk i å spille rundt, det er vel snarere eget initiativ og egne ambisjoner.
|
|
|
Post by Hawken on May 25, 2005 23:51:35 GMT 1
Helt klart:) Men jeg tror både motivasjon og aktivitet ville snudd i positiv retning med en bandbil. Men det er igjen samtidig kjipt å sitte med en bandbil for masse tusen og ingen som bruker den.
Det kan helt klart vente. Men jeg tror det finnes mange positive sider ved det som burde tas i betraktning:) Angående konsert-rigging, bare det feks.
|
|
|
Post by Mikael on Jun 1, 2005 10:36:11 GMT 1
er d kanshe muilig å søke midler fra komunen til slike prosjekt??
|
|
|
Post by Hawken on Jun 20, 2005 22:41:55 GMT 1
Joda, men hverken Hadsel eller Sortland Kommune var interesserte. Desverre. Jeg blamer ikke Sortland Kommune siden de er jævla gode til å støtte opp ellers. Men Stokmarknes Kommune Så prater de om å lage ski-annlegg og dra enda en jævla båt på land Dessuten var det omtrent 130 bedrifter som ikke engang SVARTE på søknadene våre om støtte. Kjipt at vi ikke skrev at vi er et fotball-lag eller går på ski.
|
|
|
Post by Øyvind on Jun 27, 2005 14:52:44 GMT 1
Det gjör vi neste gang! Faen.. Ser ut som vi blir nödt til ä stjele en bil.. Jeg sover därlig om nettene siden jeg vet at turen er i boks, MEN av vi ikke har noen bil, og ikke klarer ä fölge etter BTF!
|
|
|
Post by Øyvind on Jun 27, 2005 14:55:35 GMT 1
Nä vil jeg ogsä ha sagt at jeg synes svaert synd pä de som sitter hjemme med alt ansvaret Jeg skulle gjerne vaert en million ganger sä behjelpelig enn det jeg er nä.. Love you guys.. (det er foresten sykt mange homoer i paris Vi bor berlins störste homoströk. Ganske fascinerene, for dette er man ikke vant til ä se hjemme.
|
|