|
Post by Hawken on Apr 10, 2005 16:41:16 GMT 1
Det er nå vi skal vise at vi har tæl til å hjelpe til. Forrige uke ble en venn av oss på St.nes pågrepet av politiet. Han er tiltalt for grafitti-kunst rett å slett, og har tagget på en god del kommunale bygg. Det er synd å se en så flink kunstner lagt i bakken av snuten. Han er yngre enn meg, og sitter nok med bot på fler tusen kroner. Og vi bør hjelpe ham. Han lagde blandt annet en minnevegg for avdøde Jørgen Luis på 18 år for en uke siden, og den er nydelig (og må nå trolig vaskes bort). Jeg har vært med å oppfordret til mer grafitti på Stokmarknes - og nå har jeg skyldfølelse for at han sitter igjen med møkka kommunestyret sikkert slenger i trynet på ham nå. Kan vi hjelpe? Ja - vi kan arrangere en støttekonsert? Jeg hater å se kulturen dø ut, og vi bør ikke la det gå forbi oss, uansett hva. Hva synes dere? Vi bør handle raskt.
|
|
|
Post by Christian on Apr 10, 2005 19:02:16 GMT 1
En støttekonsert hadde vært fett
|
|
|
Post by Øyvind on Apr 10, 2005 20:41:38 GMT 1
Hva sier han da? Har han fått bot, hvaer straffen etc?
Synes det er fint med minnemerket om Jørgen, men der synes jeg egentlig av familien bør ha et ord med hvor vidt de ønsker å beholde det på veggen, faktisk.
|
|
|
Post by Hawken on Apr 10, 2005 21:25:26 GMT 1
Prøver å få tak i han.
Ikke konsentrer dere for mye om Jørgen-veggen. Det finnes mye mer som ikke bør vaskes bort.
|
|
|
Post by whatevva on Apr 10, 2005 23:16:13 GMT 1
Dette suger, noe må gjøres... Men det er vanskelig siden tagging egentlig er å regnes som hærværk :/ Men det må vel gå ant til å gjøre noe som kan påvirke, ikke vet jeg... Er vekommende som gjorde dette under 16 år eller? hmmmm.... *tenke* konsert med god mediedekning? hehe
|
|
|
Post by Øyvind on Apr 11, 2005 11:11:12 GMT 1
Nei jeg bare tenkte på veggen til Jørgen siden det var den som ble satt i fokus, av deg faktisk. Jeg synes jo som sagt at det er fint av mr.X å lage den, men at der burde familien til Jørgen ha noe å si. Man vet jo ikke om de synes det er like fint å ha den der, akkurat som ikke vi likte alle fjortissene som hadde RIP JØRGEN profiler på msn..
|
|
|
Post by Hawken on Apr 11, 2005 11:22:31 GMT 1
"Han lagde blandt annet en minnevegg for avdøde Jørgen Luis " det er ikke å sette saken i fokus, Øyvind.
Fokusen bør fokuseres på ;D Av den hensikt at jeg skrev om MrX og hans kunst, og politiet. og mindre enn en linje om Jørgen. Så fokuser riktig. homogutt.
|
|
vegane
Junior Member
fred, frihet og kj?rleik
|
Post by vegane on Apr 11, 2005 12:45:37 GMT 1
Men det er vanskelig siden tagging egentlig er å regnes som hærværk det e forskjell på tagging og grafitti da.. sjøl har æ ikke sett det, men sånn som æ forstår det e det grafitti å ikke tagging.. tagging e hærverk, grafitti e kunst
|
|
|
Post by Mini on Apr 12, 2005 17:49:58 GMT 1
det e forskjell på tagging og grafitti da.. sjøl har æ ikke sett det, men sånn som æ forstår det e det grafitti å ikke tagging.. tagging e hærverk, grafitti e kunst Helt enig! Anyway..jeg er med på en støttekonsert..anytime!
|
|
|
Post by Golovan on Apr 16, 2005 1:56:38 GMT 1
Vi må ha en støttekonsert. Og dette burde gjøres oftere når noe drit skjer.
|
|
Martin
Full Member
Respirator
|
Post by Martin on Apr 16, 2005 9:24:41 GMT 1
Vi e me! Bære sei ifra,så hjælpa vi også tel
|
|
|
Post by proVista on Apr 23, 2005 13:26:59 GMT 1
Jeg sier meg enig i at det er kunst og kan kalles grafitti. Kunst definerer jeg som meninger, følelser osv. men det kan like gjerne være herverk. Kunsten/grafittien er herverk fra veggeiernes side og purken. Hva jeg prøver å komme frem til er hva vi kan gjøre(?). Ikke særlig mye mer enn å pengestøtte boten for X.
|
|
|
Post by Eirik K. on Apr 24, 2005 9:06:31 GMT 1
Ja hva om vi setter i gang og planlegger denne konserten? nytter ikke å sitte å bare prate om det, det må SKJE:)
|
|
|
Post by Mini on Apr 24, 2005 16:38:06 GMT 1
YEAH!
La oss få fingern ut og gjøre no!
|
|
|
Post by whatevva on Apr 24, 2005 23:09:56 GMT 1
det er jo en stund siden dette skjedde, tviler på at noe vil skje
|