|
Sirkus
May 14, 2005 19:41:03 GMT 1
Post by whatevva on May 14, 2005 19:41:03 GMT 1
Var det jeg som tok opp at kjøtt industrien var jævlig? Nei.... Hvis du gidder å lese i gjennom det jeg har skrevet så skjønner du hvorfor kjøtt er nødvendig
Det som skjer med mat industrien generelt er nødvendig, det er for faen 5,5 milliarder mennesker på kloden, hvordan skal man mate så mange mennesker? Men Jesus eller gress? Uten Kjøttindustrien så sliter vi jævlig...
|
|
|
Sirkus
May 15, 2005 11:12:06 GMT 1
Post by marmelade on May 15, 2005 11:12:06 GMT 1
skrev du ikke at du ikke ville blande inn kjøttindustrien i disse tingene å brenne for?fordi den var nødvendig og naturlig?Ja, det kan være jeg har misforstått, men jeg kan uansett forsvare min rett til å nevne kjøttindustrien, når bl.a du nevner pelsindustrien. Og det der om at man blir dum av å ikke spise kjøtt...det er mange mennesker på jorda som ikke spiser kjøtt, og mange som ikke engang spiser dyreprodukter. Jeg kjenner noen av de, det gjør sikkert du og. Og jeg vil ikke si at de er generelt dumme. Men, jeg satt meg ikke ikke inn i alt det du skrev om å bli dum av kjøtt. Det jeg bare ville si noe om, var at jeg var uenig i deg i å ikke blande kjøttindustrien inn. Skal man blande pelsindustrien inn, så burde man blande kjøttindustrien inn også. Ja, jeg er egentlig enig med deg i at, det ville kanskje ha blitt for lite mat. Jeg mener at mennesket står over dyrene, og har man enn situasjon der man må velge hvem som skal leve, så ville jeg ha valgt menneskene. Som jeg skrev i sist post, det om Afrika, at å drepe dyr er måten de overlever på. (Det tror jeg iallefall, men, det kan jo godt henne det fins noen vegetarianere der og ) Men her i Norge, vi trenger ikke drepe for å overleve. Ikke i dagens samfunn, og ikke nå.
|
|
|
Sirkus
May 15, 2005 17:12:42 GMT 1
Post by whatevva on May 15, 2005 17:12:42 GMT 1
sant nok i norges situasjon ^^
|
|
Hopalong
Full Member
"I'm not normally a religious person...but if you're up there...save me SUPERMAN!"
|
Sirkus
May 16, 2005 15:05:22 GMT 1
Post by Hopalong on May 16, 2005 15:05:22 GMT 1
Helt umulig faktisk! Og ja, det er også umulig å gi 110% hvis noen lurte Men til poenget... For å kritisere burde man i dette tilfelle være aktiv å gjøre noe selv...men jeg føler jeg må nevne dette alikevel. For min del, kjøttindustri/pelsindustri og alt annet som har med dyr å gjøre er veldig nedprioritert så lenge mennesker lider/sulter/drepes osv. I norge generelt har man det jo ganske bra, men det bor jo milliarder av mennesker på denne planeten! Ikke alle er like godt stilte. Tilbake til dyrene... hva med tyrefekting?! Skjønner ikke at det er mulig at det fortsatt pågår! Det er idioti det!
|
|
|
Sirkus
May 19, 2005 1:13:54 GMT 1
Post by Hawken on May 19, 2005 1:13:54 GMT 1
Det foregår for mye overlalt, men det beste man kan gjøre er å bare gjøre sin del. Det som føles viktig for en, og om Roger ikke føler det er viktig for ham, er jo det greit. Og om man ikke vil støtte sirkus-bruken av dyr, går man ikke på sirkus, enkelt og greit. Om man ikke vil støtte kjøttindustrien, gjør man ikke det. Osv.
Nå forenklet jeg det veldig, men mest fordi at diskusjonen endte på gale spor og altfor masse latterlig ble sagt.
|
|
|
Sirkus
May 19, 2005 21:25:04 GMT 1
Post by marmelade on May 19, 2005 21:25:04 GMT 1
hm. Kanskje litt for forenklet. Er ikke poenget med forumet at man skal diskutere? jeg syns ikke bare det ble tatt opp dumme ting her, det virker som om du bare prøvde å få en slutt på diskusjonen... Meen, jeg vet ikke. Det er mer å gjøre enn å bare ikke spise kjøtt hvis man ikke støtter det, eller ikke gå på sirkus. Det kalles engasjement .
|
|
|
Sirkus
May 20, 2005 1:15:17 GMT 1
Post by whatevva on May 20, 2005 1:15:17 GMT 1
faen, jeg som prøved å få igang en diskusjon.... bah...
|
|
|
Sirkus
May 20, 2005 12:05:54 GMT 1
Post by Hawken on May 20, 2005 12:05:54 GMT 1
Kjære Marmelade - Denne diskusjonen har vært siden forumet ble opprettet. Så med all respekt, legg det av deg I over 7 forskjellige tråder har denne diskusjonen pågått, over maaange måneder og enda lengre. Og jeg tror jeg snakker for de fleste i Sortland Rockeklubb da om jeg sier at denne diskusjonen er utbrent på nesten alle måter fra alle kanter, og når det attpåtil kommer ufattelig mye DUMT opp på skjermen, tror jeg det er på tide å kutte ned.
|
|
|
Sirkus
May 20, 2005 12:45:37 GMT 1
Post by marmelade on May 20, 2005 12:45:37 GMT 1
Kjæreste Hawken - Hvis folk vil diskutere, kan de ikke få lov til det? Du trenger da slettes ikke å være med på diskusjonen. Og det trenger heller ikke noen av de som er lei av disse type diskusjoner. Hvis ingen vil diskutere dette/disse emner lengre, så kommer nok tråden til å stoppe opp, og det er greit for meg. Men at du på en unaturlig måte skal prøve å ende diskusjonen, bare fordi du syns det ble tatt opp dumme ting, eller fordi emner har vært tatt opp før, irriterer meg litt. Så med all respekt - legg det av deg, også kan de som vil diskutere få lov å diskutere, ey.
|
|
|
Sirkus
May 20, 2005 12:57:39 GMT 1
Post by Øystein BL on May 20, 2005 12:57:39 GMT 1
kanskje noen burde lage en thread med posting av nakenbilder her, så kan vi se hvor lenge den holder på. uten å stenge den, selvsagt.
om noen i det hele tatt gidder å diskutere for/mot om man blir DUM av å ikke spise kjøtt (... !!!), synes jeg også det kan finne sted på et annet forum.
|
|
|
Sirkus
May 20, 2005 14:59:26 GMT 1
Post by Hawken on May 20, 2005 14:59:26 GMT 1
tror siste posten til Øystein illustrerte meget greit hva jeg mente.
|
|
|
Sirkus
May 20, 2005 16:47:52 GMT 1
Post by marmelade on May 20, 2005 16:47:52 GMT 1
Ok.. greit... dere har fått meg fra å diskutere...
Håper virkelig at dere er fornøyde.
Helt seriøst. Dette var kjipt.
|
|
|
Sirkus
May 20, 2005 21:28:42 GMT 1
Post by ingmar on May 20, 2005 21:28:42 GMT 1
diskusjon skal for meg være åpenhjertig (men gjerne følelsesladet...) utbytte og shaping av meninger mot hverandre. ikke bastante utbasuneringer av mer eller mindre ubegrunnede påstander..... (dessuten enig med bl)
|
|
|
Sirkus
May 21, 2005 17:23:33 GMT 1
Post by whatevva on May 21, 2005 17:23:33 GMT 1
Hvis noen synest dette var ikke så interessant så kan de jo for faen la være å bry seg... 50% av det som diskuteres i dette forumt er jo ikke musikk relatert, så hva er galt med denne diskusjonen... I stedet for å si at ting er latterlig, så kan man argumenter i mot eller for... hvis ikke, hold kjeft
jeg kan jo heller bruke et annet forum... tror det...
|
|
|
Sirkus
May 24, 2005 0:32:53 GMT 1
Post by Hawken on May 24, 2005 0:32:53 GMT 1
Det var vel mer eller mindre en argumentasjon. Ingen grunn til å hisse seg opp eller være tøff i kjeften da:)
|
|