|
Sirkus
May 25, 2005 0:53:02 GMT 1
Post by whatevva on May 25, 2005 0:53:02 GMT 1
errr.... Får bare litt lyst til å le *latter* Argumentasjon for hva? Ikke delta i diskusjonen hvis du synesten den er dum eller teit.... Tøff i kjefen er jeg ikke, jeg argumentere for en sak, ikke sier at alt som skrives er latterlig... Det er å være tøff i kjeften...
|
|
|
Sirkus
May 25, 2005 21:01:38 GMT 1
Post by Hawken on May 25, 2005 21:01:38 GMT 1
Roger.. jeg aner ikke hva jeg skal si. Jeg deltok ikke på noen måte i diskusjonen. Jeg prøvde å bryte inn og argumentere for hvorfor. Det er egentlig så enkelt som det. Nå er vegetar/vegan-tråden oppe igjen, og du kan bruke den til kjøtt-diskusjonen. Den har gått over fler tråder, men Vegetar/Vegan-tråden er vel tilegnet den diskusjonen. Vær snill nå
|
|
|
Sirkus
May 26, 2005 22:45:22 GMT 1
Post by deaven on May 26, 2005 22:45:22 GMT 1
Denne tråden startet jo egentlig på bakgrunn av en protest mot Sirkus og var jo alldeles ikke ment til å handle om kjøttindustri og slike ting. Det var det den sklei over til. Uansett. TH, når du sier at noen er usakelig ønsker jeg heller at du peker på hvem og tar det opp med vedkommende, framfor å gi det som en generell beskrivelse av alle som har deltatt i forumet. Det er fornærmende.
Om diskusjonen som blir tatt opp har vært tatt opp før, viser det at saken fremdeles bærer relevans for enkelte av brukerne av dette forumet. Å be dem tie bare fordi noen andre har snakket om akkurat det samme før er jo en mild form for knebling av ytringsfriheten. Bare fordi dem muligens er i mindretall i forhold til de som er interessert i samtaleemnet, betyr ikke at de ikke fortjener å bli hørt.
Det er greit at du føler at et tema er tørt, og oppbrukt. Men hvorfor skal du nekte ANDRE å utfolde seg og sine tanker. Har ikke de like mye rett til å la det de tenker bli hørt. Det er som å si at "nei nå har vi snakket om historie alt for lenge, det er skrevet flere bøker om temaet, fra nå av kutter vi ut å snakke noe mer om det"
For alle nye forum er en ny "historie" hvor folk utfolder seg med sine ord, og å si at noe "historie" var viktigere enn annen historie, er vel å sette seg selv på en rimelig høy hest og neglisjere at andre mennesker også ønsker å utkjempe sin sak. Til sin tid vel og merke, og muligens ikke akkurat da alle andre pratet om det. De som fremdeles ikke har blitt hørt, får da muligheten til å ytre seg selv.
Om folk ønsker å diskutere en sak burde det i hvert fall ikke være en diktator som kommer inn og sier at det har de alldeles ikke lov til eller kommer med sterke anmodninger om at folk burde holde kjeft. Bare fordi du selv har vært innblandet i en lignende diskusjon tidligere.
Et forum er forhåpentligvis ikke bare til for at noen få skal bestemme hva det er lov å prate om i de forskjellige debatter som dukker opp.
La diskusjoner dø naturlig ut, tvang fører bare til misnøye. Det er ingen som tvinger folk til å lese her, så derfor kan folk i grunn snakke om det de vil(det som engasjerer dem der og da). Den såkalte usakeligheten i det hele vil jeg gjerne at du utdyper nærmere. I så fall kan du argumentere i mot den framfor å bare kalle den usakelig. Eller du kan la være. Det er det et forum handler om. Bli engasjert eller la være å si noe.
Ser for øvrig at du til slutt har hintet folk over i det gamle diskusjonsforumet angående det med kjøttindustrien. Men tenk deg om før du fornærmer folk med å kalle dem usaklig uten å begrunne det. Den slags overlegenhet hadde jeg håpet å unngå å se i fra deg, som jeg ellers har et inntrykk av som en veldig oppadgående og forståelsesfull person.
Personlig synes jeg du bør ta deg en prat med Martine(marmelade) og forklare deg selv og hva du egentlig mener med det du sier. Slik at folk rundt omkring ikke får et inntrykk av at de egentlig bare burde holde kjeft om hva de tenker når andre har snakket om det før.
Mvh
Mikael N
(PS! Usakelig var dommen jeg tolket du gav til de som hadde deltatt i dette forumet)
|
|
|
Sirkus
May 27, 2005 12:02:48 GMT 1
Post by Hawken on May 27, 2005 12:02:48 GMT 1
.... det var da utrolig veldig?
|
|
|
Sirkus
May 27, 2005 12:41:10 GMT 1
Post by deaven on May 27, 2005 12:41:10 GMT 1
Vel tenk bare litt mer over hvordan det du sier påvirker andre mennesker. Uansett hvor bagatellmessig du måtte se det. Kan det i en større sammenheng vippe mennesker av en allerede tynn pinne. Dersom folk i flere sammenhenger føler seg uvelkommen eller på andre måter undertrykkt. Da vil det til slutt ende med at de små bagatellene utløser en større forakt enn det som i utgangspunkte var nødvendig. Det handler bare om å behandle hverandre med respekt.
|
|
|
Sirkus
May 28, 2005 12:16:26 GMT 1
Post by Hawken on May 28, 2005 12:16:26 GMT 1
Mikael, hør her. Det var med ikke med hensikt og ... såre noen som helst. Nok en gang: Med ALL respekt, vær så SNILL å ta den på Vegan-tråden. Og om du skal kritisere meg hver gang jeg sier vær så snill å ta diskusjonen på Vegan-tråden - som et medlem av forumet, tror jeg du må tenke over hvorvidt du mangler noen/noe å kritisere. Med vid åpne øyne og null forståelse for hvorfor det ble så mye opprør - jeg beklager dypest til marmelade om hun ble lei seg. Roger - du vet hva jeg synes. Mikael - .... Vær så snill. Jeg føler det ikke er mer igjen å hente i dette, jeg er bunntom på forståelse for det du/dere har skrevet Og det er bare ærlig ;D
|
|
|
Sirkus
May 28, 2005 13:26:15 GMT 1
Post by deaven on May 28, 2005 13:26:15 GMT 1
Vil egentlig bare presisere at det er ingen som har blitt triste. Takk for sarkasmen. Nok en presisering, ingen har kritisert deg for å si "vær så snill". Det er heller den måten du egentlig brukte som er blitt kritisert. Du er heller ikke blitt kritisert flere ganger, du er blitt kritisert en gang. Fordi det du sa fikk noen jeg kjente til å føle seg uvelkommen her. Jeg har ikke deltatt personlig i dette forumet, men når noen føler seg tråkket på, burde man si ifra. Slik at det kan rettes på.
MEN DET ER GREIT. Gjort er gjort, sagt er sagt, spist er spist. Ferdig med den saken. Fra nå av kan folk i dette forumet snakke om Sirkus og folk i Veganer/vegetarianer/eventuelt hva enn det forumet heter, si det de mener der. Såpass kan vi være enige om. Men jeg håper også at folk fra nå av holder seg vekke fra ord som "latterlig" og "dum" og heller argumenterer i mot.
TAKK
:-)
|
|
|
Sirkus
Jun 4, 2005 1:59:51 GMT 1
Post by Geir E. on Jun 4, 2005 1:59:51 GMT 1
har ikke sotte meg inn i denne tråden har bare lest fort over og må si. Støtter TH fult ut i: ikke mer vegetar nå pleas
|
|
|
Sirkus
Jun 8, 2005 22:51:27 GMT 1
Post by Mikael on Jun 8, 2005 22:51:27 GMT 1
Æ syns sirkus e drit kult UTEN DYR!! D at dyr må stå i lænke, i en knøtt liten bås å spis tørrfor en elefant skal jo egentli heng rundt i jungelen chill! d å gå fra jungel banana t tørrfor e jo en stygg overgang!! stakars dyr som bi mishandla bære førr at andre ska tjæn pænga!! ka dyran tjæn på å vis sæ fram og å stå i bås??
|
|
|
Sirkus
Jun 11, 2005 1:43:49 GMT 1
Post by whatevva on Jun 11, 2005 1:43:49 GMT 1
hehe... Vet hva jeg mener? Jeg kommer bare med fakta jeg ^^ hehe
<3
|
|
|
Sirkus
Jun 11, 2005 1:47:09 GMT 1
Post by whatevva on Jun 11, 2005 1:47:09 GMT 1
btw... Finner ikke tråd om mat O.o Hjelp meg, vil komme til bunns ang om man blir dum av å ikke spise kjøtt x.x
|
|
ebO
Full Member
Yes, the Universe IS out to get you...
|
Sirkus
Jun 11, 2005 20:33:28 GMT 1
Post by ebO on Jun 11, 2005 20:33:28 GMT 1
Jeg sier bare <3 nysirkus.
JA, det er uten dyr, og mye mer fokus på sceneshow/dramaturgi/skjønnhet and so on.
Btw: Nysirkusforestilling på Dverberg i morgen. Jeg og noen venner skal i min pappas "van". Stor stygg bil, som man kan ha mange baki. Kooos, sier jeg bare. Men det blir en grusomt ubehagelig tur. *hosthark*ogulovlig*hark*
Noen som skal?
|
|
|
Sirkus
Jun 27, 2005 21:32:19 GMT 1
Post by Mini on Jun 27, 2005 21:32:19 GMT 1
Den forestillingen var flott! Er imponert over hva de har fått til!
|
|
|
Sirkus
Jun 28, 2005 2:16:58 GMT 1
Post by Hawken on Jun 28, 2005 2:16:58 GMT 1
Synd å ikke få sett:( Utenlandsk?
|
|
Martin
Full Member
Respirator