|
Post by Øyvind on Oct 19, 2004 17:31:22 GMT 1
Høpp! Var på Slayer i fredag, og det var nok helt opp mot noe av det beste jeg har vært med på. Er så deilig når man virkelig nyter å være på konsert! Tror jeg smilte konstant under hele settet deres!
|
|
Wrath
Full Member
|
Post by Wrath on Oct 20, 2004 12:00:33 GMT 1
Høpp! Var på Slayer i fredag, og det var nok helt opp mot noe av det beste jeg har vært med på. Er så deilig når man virkelig nyter å være på konsert! Tror jeg smilte konstant under hele settet deres! Jupp! Det var helt fantastisk! Beste jeg har opplevd.. Smilte og headbanget litt gjennom hele settet! ;D
|
|
|
Post by proVista on Nov 14, 2004 17:29:55 GMT 1
Jeg må si gåtekonserten i helga:) *Siste sangen var best*
|
|
|
Post by PEER NICOLAI on Nov 14, 2004 19:22:55 GMT 1
alle lokale konsærta har sotte sine præg ...då æ så quiritio når de varm op førr dominic/desperado blei æ fan mæ litt rørt... d va arti å vær på blabla både som artist og telskuer ;D ...,men va på paul mc cartney konsært i sommer og d e vel no a d bæste!! ska antagelivis på BOB DYLAN konsært i sommer ( sku få d i konfirmasjonsgave) trur d bli heilt sykt...ja..d bi nok heilt sykt!!
|
|
|
Post by Mini on Nov 20, 2004 20:15:24 GMT 1
Jeg må si gåtekonserten i helga:) *Siste sangen var best* Helt enig!!! Syns også at konserten i Sortland kino med Farmers Marked også er blandt de beste! ;D *snufs* vil tilbake til Kabelvåg og sove hos Sverre og få god mat hver dag hos de koseligste foreldrene ever!
|
|
|
Post by Øyvind on Nov 24, 2004 12:58:18 GMT 1
Nei få dere på en Slayerkonsert folkens =) lol
|
|
|
Post by TorHawken on Nov 26, 2004 16:36:18 GMT 1
Må nesten få fram at en av de beste konsertene som noensinne har vært og spilt er: Magnus Eliassen fra Bodø (Som foressten har gitt ut en vinyl med blandt annet nyinspilling av The Smith's "Meat is Murder"
Han har den koseligste stemmen, de fineste låtene og gjør en konsert om til en kosetime for alle som lytter. Alle som vil ha tak i et eller 40 eksemplar av vinylen bør henvende seg til:
ihatethespectacle@yahoo.no
|
|
|
Post by andreas b on Nov 29, 2004 23:25:40 GMT 1
Jeg har et par konserter som jeg må si er de beste jeg har sett noensinne. La meg begynne med det aller største.
året er 2003 og det er sommer, jeg er i Los Angeles og har vært å sett WWF wrestling dagen før. Jeg er på vei til å se favoritt bandet mitt gjennom tidene: DEVO. jeg har en utskrift av en mail fra Jerry Casale i bandet som skal sikre meg innpass til backstage. Vi kjører ut til noe som ser ut som et stort tivoli, der ser jeg fort at det er mange andre devo fans fra rundt om i verden, devo har ikke spillt en ordentlig konsert siden 1996! Det begynner å bli kveld og en utendørs arena fylles opp av flere tusen mennesker, jeg merker fort at jeg har vært ganske uheldig med billetten jeg kjøpte over internet og befinner meg laaaaaaaaaangt borte fra scena! plutselig dukker det opp en trivelig fyr i devo t-skjorte og prater med meg, faren hans eier visst arenaen de skal spille på og når han hører jeg har reist helt fra norge gir han meg en VIP billett slik at jeg får sitte sammen med familien til devo og andre viktige folk rett foran scena!! så der sitter jeg ca 3 meter fra bandet og venter spent på at konserten skal begynne. DEVO dukker opp og fyrer igang en av mine favoritt sanger: thats good! så sykt bra. De spiller en utrolig bra konsert og jeg er i en annen verden! Etter konserten kommer jeg meg inn backstage og får møte hele bandet og henge litt med dem. Fikk signert platene mine og en energy dome. Jeg fikk også en del av Jerrys kostyme signert! utrolig morsomt, hehe. Jeg fikk ikke sove den kvelden, lå bare våken og tenkte på hvor utrolig bra konserten hadde vært og at jeg endelig fikk se et band live jeg har likt siden jeg var 10 år gammel. Jeg reiste tilbake i 2004 med nye backstage pass og så dem 2 ganger, denne gang også helt utrolig bra men kan vel ikke helt sammenlignes med første gang. Et fantastisk band som alle bør sjekke ut.
fire andre nevneverdige konserter blir Catharsis første gang på Blitz. Fy i helvete faen så bra den konserten var, jeg har sett de flere ganger senere før de ble oppløst, men her var også første gang aller best!
jeg så også Refused på en av deres siste konserter i 1998. dette var når bandet var som absolutt best og konserten var psykobra og en gjeng med gale veganere stormet konserten i ape drakter.
en tredje bra konsert var The Faint i London sammen med Ola Waagen, et jam packed lokale og bandet hadde akkurat gitt ut en av mine favoritt plater: Danse Macabre. De spillte fettbra og spillte absolutt alle sangene jeg ville høre!
fjerde og siste blir Modest Mouse live i New York (Dette var samme tur som jeg så DEVO første gang) Modest Mouse liker jeg veldig godt og de spillte en utrolig bra gratis konsert foran tusener av mennesker, jeg klatret opp der lydmannen stod og fikk se og høre bandet fra beste posisjon, hehe. Jeg har bare lyst til å se dem flere ganger nå!
|
|
|
Post by fredrikb on Dec 11, 2004 1:28:00 GMT 1
ok, første plassen er udiskutabel: LIFE... BUT HOW TO LIVE IT? - reunion 2002 på Blitz. de som kommer etter er egentlig ikke i noen rangert rekkefølge, alt var nesten like sjelesettende:
-Catharsis, Blitz 1999 -Refused, Oslo + Piteå 1998 -Saidiwas + Randy, Skellefteå 1996 -Abhinanda, Piteå 1997 -Shelter, Roskilde 1996 -The Spectacle, Releaseparty, Bodø 2004 -The First Step + Damage Control, Trollhattan 2004 -Onward + Sportswear, Strømmen 1997 -Morrissey, Brixton Academy 2002
===
har også sett band som Fugazi, Q And Not U, The Faint, Reversal Of Man, Oasis, Purified In Blood, Cro Mags, Promoe, Battery, Tiebreak etc. som har vært helt topp.
|
|
|
Post by Mini on Dec 11, 2004 13:17:13 GMT 1
Oi! dere har sett Refused!!! Jeg vil og!
|
|
|
Post by Golovan on Dec 21, 2004 5:11:53 GMT 1
Farmers Market på jazzwwekenda i år.
Jan Erik Vold på vinteren i fjor/år.
Come Shine på jazzwwekenda i fjor.
Quiritatio i høst (med Dominic og Desperado) og
Aspargeskonserten i vår.
|
|
|
Post by PEER NICOLAI on Dec 21, 2004 16:20:50 GMT 1
Kanskje når falling down te stairs og the bottles spællte på juleballet i år! d va skikkeli glapunk ;D fikk meire følelsen av å vær på scen sia vi ikkje måtte gå ne ætter 4-5 sanga...Vi tok oss god tid og d tok av så jævli.. fikk vist ungdomsskoln ka sortland rockeklubb e! Mange som æ aldri har sett på konsært-kveldan vårres kom og sa at de sku kom på nyttårsrocken ;D trur d bi mykje folk ;D
|
|
|
Post by Eirik K. on Dec 23, 2004 19:58:42 GMT 1
Ja det var en ganske finfin konsert:) Jæva kult at mange oppdaga at det faktisk er gøy og slå seg løs:) Tror mange vil ta turen innom Nyttårsrocken!
|
|
|
Post by Øyvind on Feb 3, 2005 20:16:26 GMT 1
Billetter til Converge 15. mars Tro om den konserten blir å få sin plass her inne? hihi
|
|
ebO
Full Member
Yes, the Universe IS out to get you...
|
Post by ebO on Feb 3, 2005 23:10:18 GMT 1
Mm
Definitivt Farmers Market som en av dem.
Med vårt brede musikkspekter i dag, klarer man aldri finne EN konsert og kun den som var best, men kanskje best på detogdet.
Francis Lynch i helgen <3<3 Åmigåd. Hun var fantastisk. Jeg nøt hvert sekund. Også hadde jeg faktisk en fantastisk opplevelse under Ugress når de besøkte på RMR forlittsiden.
Mm... Min drøm er å se Come Shine live med Somewhere over the rainbow. Jam.
|
|