Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Nov 28, 2005 16:33:43 GMT 1
Dunder og brak, det her va krengt. Kunne minne om ypper, og ellers hytt. Ja, jeg har vært i bodø Peace
|
|
Lamark
New Member
Fred!
|
Post by Lamark on Nov 29, 2005 21:01:26 GMT 1
Hytt? HYTT? Ka fan?
Du godeste Andreas Lorentzen, altså. Fytti. Hæhæhææ.
|
|
|
Post by Hawken on Nov 30, 2005 2:27:34 GMT 1
Kjempeherlig tur! Takk til alle som ble med, danset og drakk - koset seg og hørte, så og gledet seg. Det var en virkelig fantastisk opplevelse, fra begynnelse til slutt!
Nå skal jeg og Øyvind krangle igjen snart. Vi var så snille med hverandre på denne turen! ;D
|
|
|
Post by Mini on Nov 30, 2005 11:46:41 GMT 1
BHCF var fantastisk bra! Ikke mer å si enn det for min del
|
|
Andreas L.
Full Member
|
Post by Andreas L. on Nov 30, 2005 16:11:30 GMT 1
Hytt, uttales Hyjtt. Jeg lærte det ordet hos Barbro, og det kan brukes i både negativ og positiv betydning, etter som jeg har forstått. Jeg husker ikke alle detaljene, men det er kanskje like greit.
|
|
Lamark
New Member
Fred!
|
Post by Lamark on Nov 30, 2005 17:22:23 GMT 1
Yo, det har man fått me sæ. Men i mine øra e det litt kjipt. Litt sånn: "ka du sei, du godeste Bærb? ka det bi tel? - Næi, det ser nu ut te å bi litt hyitt."
|
|
Andreas L.
Full Member
|
Post by Andreas L. on Nov 30, 2005 18:07:01 GMT 1
Åh..det var ikke bra Jaja, da utgår hytt.
|
|
milahy
Full Member
Maja GN.
|
Post by milahy on Dec 1, 2005 20:04:48 GMT 1
åh, jeg hadde det topp på BHCF i år! hadde så enormt lite lyst til å dra hjem. så masse koselige mennesker, bra musikk og bra stemning
|
|
|
Post by Øyvind on Dec 2, 2005 0:01:57 GMT 1
Jeg begynner nesten å bli lei av å skrive det, men ja, fy faen for en bra festival. Ja takk til bhcf hele året! haha. Hawken og jeg hadde kanskje den første turen siden 18pil&bue at det ikke ble dannet en negativt ladd diskusjon med oss to som bitre motstandere i front. (Det høres kanskje værre ut enn det egentlig er, men for folk som ser oss diskutere tror de at vi er uvenner for livet Denne gangen var det kun kos, og vi hadde kvalitetstid til pokker! Fittebra helg!
|
|
Magnus
New Member
Beverkning!
|
Post by Magnus on Dec 2, 2005 16:30:33 GMT 1
Hytt, uttales Hyjtt. Jeg lærte det ordet hos Barbro, og det kan brukes i både negativ og positiv betydning, etter som jeg har forstått. Jeg husker ikke alle detaljene, men det er kanskje like greit. Hytt betyr "like før", "nært forestående" eller "like om hjørnet". Dersom noe er hytt, betyr at det er like før dette skjer. Dersom man sier kun "Det e hytt", uten at "det" refererer til noe spesielt, er det et hav av mulige betydninger, hvis tolkningsalternativer som regel beror på måten det blir sagt. "Det e hytt" kan for eksempel bety: "Nå må jeg dra hjem snart", "Kjæresten min har vært borte i to måneder. Hun kommer hjem i kveld!", "Leveransen er like om hjørnet", "Nå er det ikke lenger før du skal gå på scenen", "Nå er det like før jeg klikker og dreper deg!" osv. Sett i lys av dagens samfunn og alt stress og mas, er det ikke unaturlig at et ord som skildrer noe nært forestående, lett kan assosieres med noe negativt. Folk fokuserer ofte på problemer og negative ting, og da vil "hytt" også oftest brukes i disse sammenhengene. Nedenunder er det et par eksempler på samtaler som viser hvordan ørsmå nyanser i språket endrer ordet hytts betydning: - "E det nåkka kreng beverkning?" - "Ja, nu e det hytt!" - "E det nåkka kreng beverkning?" - "Nei, nu e det hytt!" I begge eksemplene blir det spurt om ting går bra (ofte relatert opp mot romanser og seksualitet). Det første svaret sier: "Ja, jeg har møtt en jente (eventuelt gutt) som er super, og jeg tror dette blir gode greier!" Det andre svaret sier: "Nei, nå er det lenge siden sist jeg møtte noen, og det begynner å røyne på! Jeg trenger noe. Snarest!" Et annet morsomt eksempel: - "Ka som beverka?" - "Nei, nu e det hytt!" Den første personen spør altså: "Hvilke elementer vil du trekke frem som de med, for øyeblikket, mest betydningsfull innflytelse?", eller eventuelt: "Hva skjer?" Hvorpå den andre personen svarer: "Nei, nå er det like før helvete braker løs" (hvor helvete både kan være positivt (les: "kreng beverkning" eller "dunder og brak"), eller eventuelt: "Nei, nå er det jammen på tide at det skjer noe her!" Takk for en fin festival! Magnus
|
|
|
Post by Christian on Dec 2, 2005 17:23:56 GMT 1
heilt utruli ;D
|
|
|
Post by Øyvind on Dec 2, 2005 18:54:15 GMT 1
Magnus du er en go' en
|
|
Lamark
New Member
Fred!
|
Post by Lamark on Dec 3, 2005 9:53:28 GMT 1
Ok. Trur man skal bare la være å forsøke i sitt stille unge sinn å forklare noen ting som helst. Flah, flah.
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on Dec 22, 2005 14:31:39 GMT 1
Ves nån har bilda fra fredagen så e æ utruli interresert i å få
|
|