|
Post by andreas on Feb 8, 2006 11:38:29 GMT 1
hvordan går det med prosjektet? har dere fått kontakt med naboer, venenr, familie osv? litt i blinde om hva som skjer her, anja og mariell...
|
|
|
Post by Mariell Amélie on Feb 8, 2006 12:05:07 GMT 1
vi fikk ringt det kysvakthuset vi snakket om, men det leide de kun ut til forsvarets ansatte. Når det gjelder dette huset som jeg posta bildet av, så var vi i går å spurte naboer om nummeret, men alt de kunne gi oss var nummeret til faren hans. OG. skuffende nok så var faktisk han mannen hjemme nå i helga. uten at vi visste noe. Men, vi får prøve å få tak i faren til han da.
|
|
|
Post by andreas on Feb 8, 2006 13:04:27 GMT 1
åkei. hmm.. vel, kystvakta har jo ikke akkurat på seg å være de mest sympatiske personer i verden. vi må nesten få snust opp noe som er aktuellt da.
noen svar på annonsen, øyvind?
|
|
|
Post by deaven on Feb 8, 2006 15:55:03 GMT 1
Mikael: det kan bety litt av hvert. Sånn Egentlig. Okei, jeg ser det for meg. Dere går opp til han som eier huset/eventuelt får tak i ham. Dere: "HEI, huset har stått tomt i et år, dette er uakseptabelt, du har bare med å leie det ut til oss nå for en billig penge" Han: "men nå har jeg tenkt til å fikse på huset, etter et år borte ønsker jeg å bruke det" Dere: "HEI, dine planer er bare dumme, for det har stått tomt i et år, og i følge spesielle regler vi har funnet på, er du nå NØDT til å leie det ut til oss, dermed basta" Han "men.. eeh.. kids.. jeg har jo tenkt å bruke huset selv" Dere: "HEI, det bryr vi oss ikke om, nå leier du det ut til oss, ellers?" Han "ellers hva? hva skal dere liksom gjøre?" Dere: "eeeh.. " Meg: "Kan du forklare meg hvordan det at huset har stått tomt i et år kan bety litt av hvert viss han har bestemt seg for å bruke det?"
|
|
|
Post by Mariell Amélie on Feb 8, 2006 16:22:18 GMT 1
At det har stått tomt i et år sier vel ikke mer enn at dere er et år forsent ute viss de plutselig skulle ha andre planer med huset. Sånn egentlig. Jeg svarte på at om et hus har stått tomt i ett år kan det bety litt av hvert. det -trenger- ikke bety at de plutselig skulle ha andre planer med huset. jeg tror vi avslutter her.
|
|
|
Post by deaven on Feb 8, 2006 17:01:49 GMT 1
Jeg snakket med sønnen til eieren, han sa at huset skulle restaureres så det skulle ikke leies ut, men vi gir oss ikke så fort. Det var vel heller dette jeg tenkte på, men for all del, om dere er sterke i troen, så kjør på. Jeg prøver bare å si at om der finnes andre planer for huset, så er det vel lite dere kan gjøre med det. og vi kan godt avslutte det her, men det skjuler jo ikke det faktummet at du har fått beskjed om at det finnes andre planer for huset. punktum.
|
|
|
Post by Mariell Amélie on Feb 8, 2006 17:14:42 GMT 1
Ja, selvføgelig har jeg hørt at det er andre planer for huset, men vil gjerne høre det fra eieren selv før vi gir oss, det kan jo godt hende at han vil leie det ut i stedet om han vet at det faktisk er noen som er interessert. Såvidt jeg vet så er det vel eieren som skal bestemme hva som skal gjøres med huset, og ikke hans bror. Selvfølgelig slår vi oss ikke vrang om eieren selv sier at det skal restaureres og han ikke vil leie det ut.
.
|
|
|
Post by deaven on Feb 8, 2006 17:27:44 GMT 1
Nå uttaler sikkert ikke broren seg uten å vite hva han som eier huset har tenkt å gjøre med det, men OK.
Dette blir jo en helt latterlig diskusjon siden jeg ikke har noe med det å gjøre uansett. Lykke til.
|
|
|
Post by Mariell Amélie on Feb 8, 2006 17:32:53 GMT 1
Takk. og ja det er helt latterlig, det har du rett i.
|
|
|
Post by deaven on Feb 8, 2006 17:52:26 GMT 1
når noen legger øksa ned så tar du den ikke umiddelbart opp. - det er usportslig.
|
|
|
Post by Mariell Amélie on Feb 8, 2006 17:57:17 GMT 1
jeg sa meg bare enig. men vet du Mikael, dette blir for dumt. Om vi ønsker å diskutere kan vi jo gjøre det en annen plass? Takk for at du ønsker oss lykke til.
|
|
|
Post by deaven on Feb 8, 2006 18:01:43 GMT 1
LA OSS DISKUTERE!
|
|
|
Post by andreas on Feb 28, 2006 18:29:56 GMT 1
hva skjer her? er det noe fremgang? er prosjektet lagt på is.. hva gjør vi?
|
|
|
Post by Øyvind on Feb 28, 2006 18:57:42 GMT 1
Mariell, Thor Andre og Anja skulle vist prate med de folka i helga?
Glemte helt å spørre hvordan det gikk da thor andre kom opp. Var travelt opptakt med å lage mat!
|
|
|
Post by Mariell Amélie on Feb 28, 2006 19:05:32 GMT 1
ja. haha, og svaret er litt vilt. de skal bygge -sammen- husene (det de selv bor i, og det som vi vil ha). dvs det blir jo faktisk like stort som slottet i oslo omentrent. Vel, er man rik så er man rik. vi må vel bare fortsette å lete!
|
|