|
Post by Øystein BL on Dec 14, 2005 15:06:49 GMT 1
|
|
|
Post by andreas on Dec 14, 2005 16:56:43 GMT 1
har hørt om denne aksjonen. makan til bortkastet tid! hva er vel vitsen med å lenke seg fast når de a) ikke er lenket fast til noe annet enn seg selv, og b) når de lar personene som jobber der passere. det har vel ingenting å si om ru askjonerer mot oljeboring, for det syv personer sier har ingen effekt for resultatet av vedtektene om oljeboring. noe som igjen er veldig trist. jeg er sterkt imot oljeboring av all form, men jeg tror ikke at dnne aksjonene har noen vital funkjson og at den gir noen konstruktive lyspunkter for kampen mot oljeutvinning tror jeg neppe.
ru skal ha cred for at de faktisk gjorde noe, men jeg synes aksjonen var uten funksjon.
å prøve å få politikere til å forandre standpunkter er en dårlig idé, noe jeg har fått erfare i en rkke sammenhenger. retorikk omgjør ethvert argument til platte liksomvitende komentarer. direkte aksjon er det som fungerer. å sabotere utstyr, å lenke seg fast til maskineri og ved å skape et helvete for dem som faktisk prøver å gjennomføre oljeutvinning.
RU, hvor er kraften i aksjonen?
|
|
|
Post by Mikael on Dec 14, 2005 17:44:52 GMT 1
jeg tror denne aksjonen var en forsmak til noe jeg håper kommer igjen.
denne gangen var de syv, nesten gang kanskje tyve?? jeg synes det er bra at folk tar initiativ til å gjøre slike ting, et sted må jo folk begynne.
forhåpentligvis har noen politikere forandret synspunkt.
jeg håper også på at de som går der ute å har sterke følelser MOT oljeboring kan ha disse ungdommene som en startfase og at flere faktsik tørr å gjøre noe, istedet for en masse tomme løfter!!
|
|
|
Post by deaven on Dec 14, 2005 19:57:00 GMT 1
Jeg vet ikke om denne personen fremdeles lever under den kalde krigen eller om han bare aldri kom seg ut av den. Her demonstreres det mot Oljeboring og den udemokratiske beslutningsvirksomheten som foregår. Deretter greier personen å trekke inn Pol Pot, som om han har noe som helst med Rød Ungdom å gjøre. Latterlig. Og videre påpeker personen sin personlig fornærmelse av å se kjettinger i demonstrasjonen i en liten trappeoppgang. Denne personen har tydeligvis opplevd mye vondt under Pol Pot og kommunismen. Enten det eller så strekker empatien hans seg flere 10 år bak i tid. Hva enn det er, så ser jeg ikke hva det har med framtiden å gjøre. Rød Ungdom oppnådde vel akkurat det de ville. Oppmerksomhet rundt en sak de var opptatt av. Som sannsynligvis mange andre også er opptatt av, men som ikke tar seg bryet å si i fra. Og å snakke om dette som noe man kunne stemt på ved Valget. Ettersom jeg så var det ingen av de som var på den demonstrasjonen som hadde stemmerett ved sist valg. På hvilken måte skulle de bli hørt dersom de ikke sa i fra på en slik måte. Kanskje de heller skulle skrevet et sint leserinnlegg for å få ut frustrasjonen. Neppe. Snakk om mennesker som kun tenker penger og driter i at et helt naturområde går tapt.
Det burde arrangeres en demonstrasjon mot oljeboring i Vesterålen under eller etter Nyttersrock. Der de som er i mot dette overgrepet på naturen samles i et tog og går rundt i sentrum og får fram budskapet om at dette forslaget burde få avslag. Det er bedre å få det sagt enn å bare la det gå stille bak lukkede dører. Man oppnår i det minste at det vil bli husket at ikke alle var for dette, om ikke annet.
|
|
|
Post by deaven on Feb 9, 2006 1:04:42 GMT 1
Hva skjer egentlig rundt denne saken? Har det kommet noen flere opplysninger siden sist?
|
|
|
Post by reppe on Feb 9, 2006 21:25:06 GMT 1
nope! Skal ikke utale meg om hva Ru driver med om dagen siden jeg ikke er medlem, Men jeg vil nevne at jeg ikke har sett noe til underskrivskampanjen.. Dog har jeg ikke hørt noe fra kommunen heller(vil legge til at jeg følger lite med om noe om dagen)
Jeg er sterkt imot boring og vil selvsagt underskrive når den tid kommer, og mener definetivt Ru burde smi mens det er noen form for varme igjen på jernet, viss de virkelig mener alvor.
Vet at de har møte sammen med Rv's lokallag(tror jeg det var) i dag, så kanskje det begynner å skje noe mer. Vet og at lederen Ivan Solhaug skal til Bodø for å holde et foredrag på Lørdag..
|
|
|
Post by Golovan on Feb 11, 2006 1:44:35 GMT 1
For det første: lol...
For det andre: Skal ta det med protestmarsj opp med de andre i ru når jeg får sjansen.
For det tredje: Underskriftskampanjen skal bli fikset snarest.
For det fjerde: Vi er åpne for ideer og medlemmer.
Tormod, Sortand RU.
|
|
|
Post by deaven on Feb 24, 2006 1:40:29 GMT 1
Dette her var jo bare pjatt Tormod. Du kunne likså greit skrevet, vi har ikke gjort en dritt og vi får se når vi gidder å gjøre en dritt. Send meg underskriftskampanje i posten. Jeg kan gå rundt å få folk til å skrive under på den i Bodø. Jeg må bare skaffe meg en telefonkatalog først. Jeg har mange ideer. Under neste demonstrasjon smører dere alle sammen inn i olje og får tak i fjær som dere kan rulles inn i. Og si at dette kan skje med måsene rundt omkring på Sortland. Og så vil folk sikkert si, det er negativt, hvorfor? og så sier du at det økologiske systemet fungerer på den måten at det i de forskjellige kjeder foreligger forskjellige arbeidsoppgaver. Måsen, tro det eller ei gjør masse bra både for naturen og glansbilde generelt. Om de ikke tror deg. Kan du be de peke ut et eneste bilde malt ved en kai som ikke har inneholdt en måse en eller annen plass på maleriet. Det vil nok sette dem på plass. eventuelt. kan dere henge opp en plakat på toalettet i rådhuset, der det står noe som, dere kan ta driten deres et annet sted. Og så kan dere lenke dere sammen rundt doskåla. ahw. bare ring meg viss du trenger mer.
|
|
|
Post by william on Feb 26, 2006 2:03:18 GMT 1
heilt me på di fleste idean her ;D syns nu d e heilt syykt egoistisk me oljeboring! så blir me på alslaks sprø forslag:P
|
|
liveshit
Full Member
Metalheart
|
Post by liveshit on Feb 26, 2006 22:50:35 GMT 1
koffer e folk imot oljeborring? e jo dein utvinninga som gjør at vi har d så bra som vi har det!! , på en indirekte måte seff!
|
|
|
Post by deaven on Feb 26, 2006 23:10:55 GMT 1
Den økonomiske grunnen: Jeg svarte en fyr slik for ikke så lenge siden. Håper det også klarner opp i spørsmålet ditt her også. Og det er ikke alt man får det bra av, som er bra i lengden. Og det er ikke alltid at gevinstene er verdt riskene. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi bare skal godta blindt at de driver med oljeboring i bakgården våres.
|
|
liveshit
Full Member
Metalheart
|
Post by liveshit on Mar 7, 2006 18:26:09 GMT 1
ja , men d e liksom ingenteng kronkret. iht EØS-avtaln så e co2 utlippe så lavt som d ikke har vært på mange år , så blir mye kaste-ball her me argumenta.
|
|
|
Post by Rockesynne on Mar 16, 2006 0:36:13 GMT 1
Først å fremst en kommentar til deg Andreas Rødstrupe Rongen: Vi utførte aksjonen med formål å skape debatt angående oljeboring, fordi det er helt åpenbart at folk generellt er totalt uvitne om konsekvensene av oljeboring.
Vi ønsker at folk skal se saken fra begge sider fordi det idag foregår en massiv mediapropaganda fra oljegigantene(statoil,hydro) og alle andre som kan tjene penger på dette.Det er selvfølgelig en bivirkning av at disse organisasjonene sitter på en del penger som vi ikke har.Derfor må vi for at folk skal oppdage oss,ty til ulydighet type sivil. Aksjonen gikk etter formålet akkurat som den skulle.
Du trenger ikke gå til angrep på Ru bare fordi din fortid med partiet er nogenlunde vemodig. Jævla anarkist. (vedkommede må ikke ta dette som en spøk det er fullt alvorlig)
Men uansett.Etter å ha forsket på saken en god stund sitter jeg igjen følgende tanker; Hva i helvette er det som feiler folk.
Det kommer jo frem fra alle studier og forskningsrapporter at det bare er oljegigantene som tjener på oljeboring. Vi som bor her i Vesterålen og Lofoten taper bare på det.
Å da hjelper det ikke å sitte hjemme å tenke at det kanskje ikke er så smart med oljeboring.
For dem som ser lengre enn til sin nesetipp og som gidder å gjøre noe med det ; Det har blitt dannet en partipolitisk uavhengig organisasjon på Sortland i ledelse av meget dyktige folk (selv om org. er demokratisk til den grad man gidder utføre demokrati). Petroleumsfritt Lofoten og Vesterålken heter den og går ut på at folk i alle aldre som er mot oljeboring, betaler en kontigent(50spenn for studenter).
Å så kan man delta på møter om man vil,det blir holdt egne styremøter som organiserer alt,så for alle som er travelt opptatt med andre ting kan man stille opp på de aksjoner man kan finne interessante,type tog-gåing e.l.
En alene kan ingenting utrette, sier hundretusener.
Norsk forfatter
*HOST* Hadde vært mye proffere om jeg faktisk hadde husket navnet til mannen bak sitatet,men hvem bryr seg uansett.
M.V.H Synne Stonerson Sortland Ru PFLV(petroleumsfritt Lofoten og Vesterålen)
|
|
|
Post by Hawken on Mar 16, 2006 7:47:10 GMT 1
Du trenger ikke gå til angrep på Ru bare fordi din fortid med partiet er nogenlunde vemodig. Jævla anarkist. (vedkommede må ikke ta dette som en spøk det er fullt alvorlig) ... Det der går vel ikke ann å ta alvorlig. Haha. Jeg får inderlig håpe at det var en intern spøk.
|
|
|
Post by Rockesynne on Mar 16, 2006 14:54:09 GMT 1
Jeg ville aldri gått til angrep på noe som helst som er til det beste for alle. Kanskje like greit å rydde opp i det ved å meddele at Andreas er en av mine beste venner:)
Piz out
|
|