Hopalong
Full Member
"I'm not normally a religious person...but if you're up there...save me SUPERMAN!"
|
Post by Hopalong on Oct 25, 2005 2:12:02 GMT 1
Tenker at det må være noen interessante meninger om dette temaet (Gud, religion osv). Det er noe som opptar meg for tida. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne diskusjonen. Noen som vil starte? Tror du Gud finnes? Hvorfor? Hvorfor ikke? Kristendom? Hva er positivt? Hva er negativt? Ja, i det hele tatt er det mye forskjellig som kan sies. Håper på noen interessante meninger
|
|
|
Post by Mikael on Oct 25, 2005 13:21:18 GMT 1
jeg er ikke kristen heller ikke medlem av statskirka. jeg tror at det finnes en gud, men IKKE den som kirka prøver å framstille som den ene rette osv. det jeg er mere tilhenger av er naturmedisin og ånder og sånne ting.
|
|
|
Post by whatevva on Oct 25, 2005 14:19:29 GMT 1
hehe... dette kan bli gøy ^^
tror ikke på gud, synest religion generelt er noe fettsjit.
|
|
|
Post by eivind on Oct 25, 2005 15:16:34 GMT 1
jeg er ikke en religiøs person på noe vis... jeg tror verken på gud eller prøver og la være og tråkke på komlåkk.. men jeg er skeptisk til at gud overhode finnes.... eller noen form for guder i deg hele tatt... for hvordan kan d vær så masse driit å elendiheit i værdn dår den såkalte "gud" bærre træng å knips med fengran før å fikse det? er det fordi vi skal få en lærepenge? korsn kan mange titals tusen barn gå og legge seg om nettene og ikke vokne dagen etterpå?
d e slike spørsmål man må still sæ... har "gud" noen gang jort nåkka før oss?
jeg vet at mange mener at for eks: folka i tsunami katastrofen ble drept fordi de ikke ba til gud nokk... altså at gud straffet dem for og ikke be til han.. du har også tornadoene i USA fortiden.. er de der fordi man ikke ber nokk til gud?
|
|
|
Post by Christian on Oct 25, 2005 17:42:01 GMT 1
hehe... dette kan bli gøy ^^ tror ikke på gud, synest religion generelt er noe fettsjit. Støtter den der jeg ;D
|
|
håvard
New Member
let them eat cake
|
Post by håvard on Oct 25, 2005 18:07:00 GMT 1
jeg tror verken på gud eller prøver og la være og tråkke på komlåkk.. Det med komlokk er ganske interessant, fordi den "overtroen" kommer fra at i gamle dager så satt ikke komlokkene skikkelig fast, så om man tråkka på dem, så kunne man falle gjennom. Det henger enda litt igjen den dag i dag, og har ingenting med overtro å gjøre! (tror jeg) ;D Sånn utenom det så er gud og jesus skikkelig kule. De kjører skateboard og snowboard oppe i himmelen! FY FAEN I HELVETTE!! JEG EEEELSKER JESUS!!!
|
|
|
Post by whatevva on Oct 25, 2005 18:17:40 GMT 1
Jeg putter en jihad på håvard!! =p jihad jihad, dagga dagga!
|
|
|
Post by Hawken on Oct 25, 2005 18:22:05 GMT 1
Interessant diskusjon dette!
Jeg har snusa litt på forskjellige religioner, men mest kristendom 'selvfølgelig..' Jeg tror verken på Den hellige ånd, Jesus eller Gud. Men jeg har respekt for de kristne. Jeg har respekt for de fleste religioner, men anser ikke meg selv som åndelig på disse nivåene, og jeg er ikke fylt med noen som helst gudelig tro, men jeg er nesten fullstendig overbevist om åndelig aktivitet og paranlormal aktivitet rundt oss.
Jeg tror rett og slett at Gud og Djevelen er enda fler unnskyldninger. Om ting går vår vei, er det ved hjelp av Gud. Om ting går nedover, er det Djevelen. Jeg tror menneskeheten tidlig fant ut at vi ikke kunne skylde på oss selv, og at vi trengte noen å takke, og noen å kaste dritten på. Det er det hele jeg tror det grunner ned i, at vi trenger fler unnskyldninger, og at vi ikke tror at vi SELV er sterke nok som MENNESKER, men at vi får hjelp fra noen sterkere og mektigere enn oss. Som det så pent står i bibelen: "Alt som er godt og perfekt med deg er Gud's arbeid. Og alt som er galt med deg er din Egen skyld." Noe sånn. Dette er enda et eksempel på hva jeg mener. Om der er en gud, er det oss selv og vårt arbeid. Jeg tror kun på å takke oss selv, til enhver tid uansett hva som skjer. Om ting går til helvete er det vår skyld, om ting går vår vei, er det NOE VI har gjort bra, og noe vi fortjener mer eller mindre. Jeg orker ikke drive å tjene, gi cred eller skylde på noen som helst, andre enn oss selv.
Men jeg er mer eller mindre ovebevist om paranormalitet, liv etter døden og åndelig aktiviet. Så jeg er ikke totalt motsatt av 'religion'. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Kanskje jeg skal skylde på en gud for det.
|
|
|
Post by Hawken on Oct 25, 2005 18:24:29 GMT 1
HÆHÆHÆÆHÆHÆH ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Mikael on Oct 25, 2005 19:39:43 GMT 1
det som eivind sier om katastrofene i verden, tror jeg er et nødrop. det er noe som sier at menneskeheten generelt må skjerpe seg. det er nok et varsel om at nå må folk skjerpe seg hvis ikke går ting rett til HELVETE!! (hvis det da finnes et helvete) flom, orkaner, tsunamier, oversvømmelse, tørke og sult mener jeg er alle tegn på at verden må ta seg sammen og virkelig se hva som skjer rundt omkring!!
til slutt ville jeg bare legge til at jeg tror på den såkalt reinkarnasjonen som det er mye snakk i i buddhismen(eller hindusimen, husker ikke for øyeblikket) det at mennesker blir gjenfødt som en annen skapning. men gjenfødelse + kastesystemet er virkelig lame - shit! f.eks hvis man gjorde noe kjipt i forrige liv og ikke bad nok til sin gud, ville man bli gjenfødt som noe "dårligere vesen"
|
|
|
Post by Hawken on Oct 25, 2005 23:28:13 GMT 1
det som eivind sier om katastrofene i verden, tror jeg er et nødrop. det er noe som sier at menneskeheten generelt må skjerpe seg. det er nok et varsel om at nå må folk skjerpe seg hvis ikke går ting rett til HELVETE!! (hvis det da finnes et helvete) flom, orkaner, tsunamier, oversvømmelse, tørke og sult mener jeg er alle tegn på at verden må ta seg sammen og virkelig se hva som skjer rundt omkring!! til slutt ville jeg bare legge til at jeg tror på den såkalt reinkarnasjonen som det er mye snakk i i buddhismen(eller hindusimen, husker ikke for øyeblikket) det at mennesker blir gjenfødt som en annen skapning. men gjenfødelse + kastesystemet er virkelig lame - shit! f.eks hvis man gjorde noe kjipt i forrige liv og ikke bad nok til sin gud, ville man bli gjenfødt som noe "dårligere vesen" Dette var da ikke noe nytt, Mikael. Saken er som jeg sa, at alle velger for det meste å skylde på Djevelen om alt går nedover, og om regjeringene fikser sprøytemidler til nye avlinger and so on, kan vi takke Gud. Det er jo latterlig. Her er et utdrag om Reinkarnasjon og Karma fra en New-Age bok jeg mystisk nok eier nå, etter å ha lånt på bibliotek: Eksempler på livssynsidéer i vår betydning som i senere år har brutt seg inn i vestlig debattsom byger, er reinkarnasjon og karma. Reinkarnasjon betyr jo at at en har flere liv. Og de virker på hverandre. Det ene biter så å si det neste i halen. En har nærmest klippekort til livet. Døden er ikke et punktum, men et kolon. Og forestillingen har ingen finale, bare pauser i det hinsidige. På en hippie-gurus gravstein sto det derfor: "Bortreist på ubestemt tid"... jepp. Det som er er jo egentlig at de som tror på reinkarnasjon også mener at det beste hadde vært å ikke bli født i det hele tatt (.....) Men det hender jo ikke så ofte. Du er fucked om du er i stand til å si de ordene isåfall.
|
|
|
Post by Mikael on Oct 26, 2005 13:43:22 GMT 1
jeg mener ikke å skylde på noen verken djevelen eller gud, men at det er en eller annen skapning/kraft/ånd eller noe sånt alt etter hva du vil kalle det!! som vil at verden skal våkne!!
|
|
|
Post by Geir E. on Oct 26, 2005 23:19:58 GMT 1
KA DET VA!
|
|
|
Post by Øyvind on Oct 27, 2005 17:24:03 GMT 1
gud jesus og den hellige ånd har gått ut på dato... I 2005 vet vi litt mere enn vi gjorde for 500 år siden, og enda mindre viste vi før den tid. Da hadde religion svaret på det meste vi ikke hadde greier på. Nå har vi greie på det meste, og det som står i bibelen blir for tynt..
|
|
|
Post by Hawken on Oct 28, 2005 2:09:54 GMT 1
Velger ikke helt å sette min tro på vitenskapen først og fremst, men velger selvfølgelig definitivt IKKE å sette troen på Kristendommen heller.
|
|