|
Post by Øyvind on Jan 19, 2006 22:25:36 GMT 1
I morgen starter Quiritatio innspillingen av sitt første album, som vi har valgt å kalle Forgive & Forget.
Plata spilles inn i Hønsehuset studio i Bodø, og vi håper selvsagt på få den klar til Sverige/Norgeturnéen i mars, som vi blir å annonsere etter hvert. Det finnes også en liten bit info på vår nye hjemmeside!
Vi satser på å få til en studiorapport!
|
|
|
Post by Øyvind on Jan 22, 2006 11:37:00 GMT 1
Ok, har vært dårlige til å skrive, men akkurat nå har jeg tid. Det har gått i ett til nå, og vi har fått gjort mye mye mere på de to første dagene! Hele turen har vært svært spesiell og langt fra smertefri. Da mener jeg ikke det vi har gjort i studio, men selve REISA hit. Jeg og TH skulle kjøre fra Sortland torsdag etter jobb og ta ferga fra Lødingen til Bognes. Typisk nok var ferga innstillt og det var alle de andre fergene ut resten av kvelden. Dagen etter også, selvsagt. I ett panisk øyeblikk tenkte vi at vi bare skulle kjøre gjennom Sverige siden vi hadde booket tid i studio dagen etter. Vi dro innom et bibliotek i Lødingen og fikk printet ut et veikart over strekningen Lødingen - Bodø via Sverige. En helvettes kjøretur på 16-17 timer. Planen ble fort lagt bort etter x antall samtaler med hysteriske foreldre som fortalte om risikoen for å ta turen og heldigvis for oss klarte de faktisk å prate oss fra det. I Sverige var det nemlig 30 minusgrader og like mye storm som her hjemme. Altså, ett sant helvette. Det er kuldegrader nok til at dieselen i vår lille bil ville frosset og med lite klær og ingen ly midt ute i ingenmannsland i de nordsvenske skoger i 30 minus og storm hadde vi nok fort blitt historie, noe vi innså etterhvert. Dessuten var det kolonnekjøring både over Bjørnefjell og Junkerdalen. Vi fikk heller fikset oss billige flybilletter klokka 06.20 dagen etter og kom oss trygt frem med ikke mindre enn 9 colli Flaksen hadde snudd i et kort øyeblikk, for vårt fly var det eneste som tok av den dagen. Men flaksen vår varte ikke lenge. Stig og Thor Andre som hadde vært så "lur" å ta hurtigruta for å være garantert å komme seg frem kom seg IKKE frem. På grunn av drittværet kunne ikke hurtigruta legge til kai i bodø og de ble tatt med videre til Ørnes. Dermed satt jeg og TH på en flyplass alene i Bodø, totalt klar for innspilling, uten bassist og vokalist. Desperat prøvde Thor Andre og Stig å ringe seg frem til veivesen, OVDS, buss, taxi, hurtigbåt og andre muligheter for å finne en mulig vei til Bodø, men akk nei. Det endte med at TH spilte inn alle låtene på trommer uten annet å høre på enn Gitar på øret. Det funket jævla bra. Dette var Fredag. På Lørdag klarte TA og Stig å overraske oss. De var i taxi på OVDS-regning! (DET BLE 5000,-) i taxiutgifter!! (samt 2000,- på hotellet, haha) Til nå har alt vært perfekt. Vi har bodd på "Friheten" og slappet av der og hatt det fantastisk deilig. Nå begynner ting å se bra ut og vi har noe gitar, mandolin og kassegitarspor, eventuelt enda litt mer perkusjon og effekting før vokaler, så er vi ferdige med å lage lyd. Sees senere!
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on Jan 22, 2006 15:41:19 GMT 1
Mandolin?hm..Høres spennende ut.glede mæ tel å høre
|
|
|
Post by Mikael on Jan 22, 2006 15:44:58 GMT 1
høres jævli kult ut gleder meg til å høre både plate og mere om deres spennende reise ;D
|
|
|
Post by Thor Andre on Jan 22, 2006 16:44:20 GMT 1
|
|
|
Post by Mikael on Jan 22, 2006 21:29:25 GMT 1
WOW når regner dere med å være ferdig med innspillinga??
|
|
|
Post by Thor Andre on Jan 22, 2006 22:16:19 GMT 1
imorgen kveld kanskje .. får se..
|
|
|
Post by Øyvind on Jan 23, 2006 13:49:53 GMT 1
Yes, siste dag! I dag har vi kosedag. Nesten all vokal er inne nå, og vi mangler bare et par småting som effektstøy, en ebowmelodi, piano og muligens litt fløyte. Dessuten blir vinok å legge på en del perkusjon til. Neste fredag, lørdag og søndag skal vi ned igjen for åmikse plata,og helga etter det igjen blir vi nok å dra til Oslo for å gjøre master'n
|
|
|
Post by Thor Andre on Jan 27, 2006 15:32:00 GMT 1
Da var man igang med miksinga, kan se ut til å bli ganske spennende! Har vært her siden 10:15 imorrest og fått gjort litt grovinstillinger på trommer, gitar & bass.. starter med vokal nå. (fortsatt bare grovmix på en låt). Vi blir å holde på så langt vår energi rekker, regner med at dagen blir omme rundt 10-11 tiden. Morro morro! ...jeg er sulten
|
|
|
Post by andreas on Jan 29, 2006 13:13:57 GMT 1
når planlegger dere å ha plata klar for salg? gleder meg som et barn på julaften!
|
|
|
Post by Øyvind on Jan 29, 2006 13:26:43 GMT 1
I skrivende øyeblikk sitter vi å mikser aller siste låta, og neste helg drar jeg til Oslo for å få platamastret. Etter det sendenes den rett til söte bror for å gå i trykken, så forhåpentligvis har vi den i siste halvdel av februar
|
|
Martin
Full Member
Respirator
|
Post by Martin on Jan 30, 2006 23:28:33 GMT 1
Faen jeg gleder meg!
|
|
espens
Junior Member