|
Post by Marianne H. on May 10, 2006 15:23:46 GMT 1
Øøhh, det er vel ikke så hyggelig. Jeg blir nesten overrasket fordi du selv etterlyste smile- og klemmekurs og andre hyggelige ting. Om du poster flere sånne innlegg på denne tråden kommer jeg til å slette dem. Synes konglekrig høres veldig morsomt ut. Litt som capture the flag, bare med våpen. Hadde vært morsomt med boksen går også Håper du har tid på blabla så kanskje du kan ha ansvaret for det
|
|
|
Post by Øystein G on May 10, 2006 15:26:54 GMT 1
en av poengene med festivalen er vel å oppfordre folk til å gjøre nettopp slike ting på eget initiativ, i stedet for å vente på at sentralkomiteen organiserer noe. om det er ting du vil ha med på festivalen må du for all del bare organisere i vei. jeg ser definitivt det trivelige i lek ala det du beskriver, men ser ikke at det har noe konstruktivt eller "seriøst" for seg utover det. jeg tar vold mot kvinner seriøst, jeg tar dyrs rettigheter seriøst, og jeg mener at bevissthet rundt disse temaene er en viktig del av å endre status quo. konglekrig? tja.. jeg tror ikke jeg ville prioritert det foran noe lærerikt eller konstruktivt.
forøvrig synes jeg ikke det skal være et poeng å appellere til absolutt alt og alle. det har vel vært en uuttalt del av alle SRK-arrangementer fra klubbens og de første SRK-bandenes spede start.
|
|
|
Post by Øystein G on May 10, 2006 15:28:14 GMT 1
SRK - ikke for folk flest.
|
|
|
Post by Øystein BL on May 10, 2006 15:36:56 GMT 1
veldig enig der.
inkluderende i maksimal grad ville for meg vært å booke bjørn rosenström. det skipper vi.
|
|
|
Post by deaven on May 10, 2006 17:23:11 GMT 1
På hvilken måte ville det å booke Bjørn Rosenström være inkluderende? Jeg ville ikke betalt for å se ham ihvertfall. Dessuten er vel ikke Bjørn Rosenstrøm rock heller, jeg oppfordrer ikke Bla Bla til å bli en tam kopi av "rock" mot rus. Angående de seriøse kursene som skal redde verden, greit nok, vold mot kvinner er et problem, vold mot barn, vold mot eldre, vold mot menn, vold mot kaniner og en rekke andre typer voldelig oppførsel er også problematisk. For å koke det ned til en setning, "vold er et problem". Alle kan bli utsatt for det. Men viss man virkelig er redd for å bli utsatt for vold, så finns det jo nok av pepperspray og lignende man kan ta i bruk. Problemet er vel ofte viss vold er motivert av noe, da tror jeg ikke et 2timers selvforsvarskurs hjelper rett og slett. Så da kan kurset kokes ned til å handle om noe sosialt, det å lære noe og ha det gøy. Og det er det ikke bare jenter som trenger, men de aller fleste. Dessuten har vel ikke jeg akkurat sagt at dere skal inkludere hele verden i Blablafestivalen, det hadde kanskje vært litt urimelig å kreve. Jeg mente bare at det gikk an å arrangere ting(viss man først skal ha ting utenom konsertene) som alle som stiller opp på arrangemange kan være med på. Og det enkleste da er lek a la det jeg beskrev. Du sier "SRK - ikke for folk flest", jeg vet ikke helt om jeg skal ta det seriøst? For jeg var av den oppfatning at alle som hadde lyst til å komme på srk sine arrangemanger var velkommen. Var ikke klar over at dere drev aktiv diskriminering av mennesker dere ikke liker. Dessuten tror jeg den første silingsprosessen gjennom at de som interesserer seg for sortlandsrockemiljø er nok. Fra der av og ut syns jeg det meste burde være inkluderende. Jeg har ikke tenkt til å glemme den enorme innsatsen de som står bak srk legger i det de gjør, men jeg mener at de som møter opp og betaler seg inn til en viss grad er like viktige. Og det er de man burde ta vare på, dersom man skal ha noen forhåpninger om et alternativt miljø for folk på Sortland. Om dette bare skal handle om propaganda og utelukking av de som ikke tenker akkurat som dere, så blir det for dumt spør du meg. Og en siste ting, hvorfor skal absolutt ALT være så himmelsk seriøst? hva er galt med å ta med en konglekrig eller to, og bare le litt isteden for å sitte å bekymre seg over alt som skjer i verden hele tiden. Det er greit at folk burde være opplyst, men det bør da også stimuleres til at folk kan ha det gøy også. Og nå er det ofte sånn at om noen tenker på å samles, så er det vanskelig å samle nok til at det skal være noe morsomt. Du sier at folk absolutt skal finne på alt selv, HVORFOR? blabla arrangemange er et ypperlig sted å samle mennesker og så finne på noe gøy sammen. Viss du ikke ser det, så er det desverre lite jeg kan hjelpe dere med.
|
|
|
Post by Øystein BL on May 10, 2006 18:03:05 GMT 1
På hvilken måte ville det å booke Bjørn Rosenström være inkluderende? Det ville vært inkluderende fordi han har bredere appell og trekker mer publikum enn samtlige band som spiller på Blabla tilsammen. (dessverre) Hva synes du om fjorårets skating på Blabla? Føler du at det er en positiv ting som folk kunne joine in på, eller tenker du på det som en ekskluderende aktivitet ovenfor folk som ikke er flinke til å stå på skateboard? Eller hva med filmvisningene? Det ENKLESTE er lek, men det er ikke dermed sagt at det er det vi interesserer oss mest for, eller ønsker å prioritere. Hvorfor? NETTOPP fordi det er så enkelt at folk ikke trenger en festivalarrangør for å tilrettelegge det for seg. Det bør være innlysende. Jeg synes faktisk vi gjør mye for å tilrettelegge for generell lek og moro på Blabla. De fleste synes jo faktisk at konserter er underholdende. Jeg er veldig for lek, men på tidspunktet da Blabla-festivalen ble arrangert (og blir arrangert) er vår fremste arbeidsoppgave å sørge for at festivalen og de workshoppene som ble/blir arrangert går som planlagt. Det er en stor jobb i seg selv. Større enn at jeg føler at jeg privat har overskudd til å egenhendig arrangere en konglekrig midt oppi det. Du beskrev jo selv hvor enkelt det er, kanskje folk burde følge de tipsene. Øystein G hevdet ikke og det vet du utmerket godt. Tanken er at Blabla er et bidrag fra SRK til folka som gidder å bry seg med å komme på konserter. Dette er fantastiske folk, og folk som fortjener utrolig mye cred. Det er på grunn av disse folkene det i det hele tatt er et SRK. Gjennom Blabla begynner vi på en PLATTFORM som videre kan og bør brukes til å gjøre sosiale ting, i kjølvannet av festivalen. Problemet er bare som du bør ha skjønt nå - Det er nok å gjøre for oss som arrangerer Blabla, men om noen vil få en konglekrig på programmet er det Suverent. Det er ikke vår agenda, men om noen gjør det er det Fantastisk. Øystein G sa ikke at folk absolutt skal gjøre alt selv. Det går jo faktisk helt på kant med det som er essensen av Blabla - At en liten gruppe mennesker går sammen og faktisk finner på noe FOR ANDRE. Cluet er at med dette åpner Blabla for eget initiativ. Både før og under festivalen. Vi håper folk tar det:) Om du tenker at førsteprioriteten ved Blabla er å opplyse folk g ikke stimulere folk til å ha det moro (eller om så å tilby folk noe de kan oppfatte som moro) tenker du antakeligvis ikke i samme bane som de fleste andre. Du kan jo evt. ta en poll på hva folk synes
|
|
|
Post by deaven on May 10, 2006 18:35:56 GMT 1
(viss man først skal ha ting utenom konsertene) Vet ikke hvor du fikk inntrykket av at jeg snakket om selve konserten, når jeg kom med mine forslag. Håper ikke du tror jeg mente at folk alternativt kunne gå utfor å kaste stein på hverandre isteden for å være inne å danse til musikk. Det var isåfall ikke min intensjon i det hele tatt. Jeg kom med forslag til de tingene man arrangerte foruten om dette. Og at det der er mye å hente er jeg heller ikke i tvil om. Det kan jo være alt fra å samle grupper av mennesker og dele dem inn i grupper og gi dem i oppgave å skrive et politisk kritisk dikt, altså, la oss ikke skli helt ut i en debatt om det skal være konglekrig eller ikke. Det er ikke det jeg prøver å få fram. Men viss det ikke er tid eller ressurser til å følge opp om forslag, så kan jeg vel egentlig bare drite i å komme med dem. Da er det vel best at dere finner ut hva dere har lyst til og så planlegger dere rundt det isteden.
|
|
|
Post by Øystein G on May 11, 2006 0:14:02 GMT 1
...så blir det for dumt spør du meg. etter å ha kikka litt rundt på forumet og snakka med en del av medlemmene må jeg bare konkludere med at det øyensynlig ikke er NOEN som spør deg. ta et hint.
|
|
|
Post by admin on May 11, 2006 0:20:13 GMT 1
|
|
|
Post by Andreas F. on May 18, 2006 23:00:44 GMT 1
errr, gjort en feil her? eller er dette en ny blabla tråd? Her er jo BARE denne diskusjonen og en stk. mikael som ikke har logget inn..
|
|