|
Post by Hawken on Jan 27, 2006 3:26:55 GMT 1
Jeg skriver i ren desperasjon nå omtrent.
Kanskje jeg ikke er den som skal peke eller lære noen, for jeg og mine har ikke vært like flinke til dette selv, men når vi først gjør noe, så føles det som om hjertet slår hardere og raskere enn før.
Til alle band på Sortland og i omegn: Om dere vil føle bandet deres, om dere vil utrette noe, om dere vil være ekte mot dere selv og inspirere - så gjør noe. Jeg har lært dette altfor sent selv, det skal sies høyt og tydelig. Men dude, når du er der - det føles bedre enn noe annet. Det nytter ikke å spille på konsert BARE på Sortland hver gang sjangsen byr seg, og føle at det er stort å dra til Rock Mot Rus. Book noe, se etter muligheter, reis litt, få nye venner, bli mer kjent med hverandre, og ikke bare på øvingsrommet. Spill inn noe, gi det ut - reis dere opp å gi bandet det som er verdt det og være band - en helvetes skikkelig tur - om ikke turné, så en helvetes hard og deilig tur på vei mot noe annet enn Bandkveldene på samme sted hver kveld det skulle by seg.
Jeg vil se dere vinke farvel i pappa's varebil, jeg vil se dere omfavne HD-recorderen som om det var kjønnsorganet deres, jeg vil se plater og musikk av dere i andre distroer. Woho! HANDS UP Sortland, noe må gjøres!
|
|
|
Post by Thor Andre on Jan 27, 2006 15:26:32 GMT 1
Du taler som en jesus ;P *le*.. (være litt spydig)
men ja, budskapet er bra og det meste er mulig!
|
|
|
Post by Hawken on Jan 27, 2006 15:38:59 GMT 1
Aner ikke hvordan Jesus taler
|
|
|
Post by Thor Andre on Jan 27, 2006 16:00:39 GMT 1
er selvfølgelig helt enig i det du sier.. var bare litt morsomt å se på ordbruket ditt ... --- en smule pompøst
|
|
|
Post by Øystein BL on Jan 27, 2006 16:16:36 GMT 1
I second that. Begge deler, altså.
|
|
|
Post by Hawken on Jan 27, 2006 23:18:29 GMT 1
Alt jeg har lært av filmer og Jesus - er at om man taler med store ord - så funker det, og folk følger deg til døden og whatnot. Håper på samme reaksjon, men dere er jo så sytete ;D Skal aldri stole på en film igjen! ALDRI!
|
|
|
Post by Thor Andre on Jan 27, 2006 23:28:21 GMT 1
pass deg ellers korsfester jeg deg ;]
|
|
|
Post by Hawken on Jan 28, 2006 0:36:11 GMT 1
Pisk meg også, er du snill lille jøde.
NEI faen. Nå glir det helt ut av sammenheng her. Og med den lille aktiviteten det er på forumet og alt. Hvor ble det av alle som var interesserte? Dør det ut?
|
|
|
Post by Øyvind on Jan 28, 2006 10:25:14 GMT 1
Gårdagen var veldig bra på forumet! Masseskriving hele dagen, la oss holde det oppe
|
|
|
Post by Mikael on Jan 28, 2006 17:59:33 GMT 1
jeg tror ikke det er så enkelt, det med å reise avgårde i pappas bil! mange av bandene på sortland har medlemmer som ikke er gamle nok. det som også er en sak, er at noen lever på et lite stipend mens de som bor hjemme har kanskje noen kjipe foreldre som ikke vil slippe dem avgårde!!
det med HD - recorderen deriomt er jo mye enklere. den står jo bare i brakka! så der vil jeg si meg enig med T-H at sleng dere på opptaksbølgen! det er drit fett ;D
|
|
|
Post by Øystein BL on Jan 28, 2006 18:55:34 GMT 1
I gamler dager (hehehehe) tok vi bussen til utenbyskonserter. Det fungerer utmerket det også!
|
|
|
Post by Øyvind on Jan 28, 2006 21:36:41 GMT 1
Da jeg var like gammel som deg spilte vi temmelig masse utenbys, selv om vi faktisk hadde et mye dårligere band. Det jeg har hatt utrolig mye til gode for i ettertid med de bandene jeg er i nå er at folk utenbys vet at vi eksisterer, og faktisk kontakter OSS for å høre om vi kan spille. Før satt vi å luket opp hvor i nærheten det oppstod arrangementer, og mailet rundt om muligheten til å få spille, fikset overnatting og hoppet på bussen. Faen så mange gode minner, og så utrolig mye vi har fått igjen for det!
Det er livsfarlig å strande på øvingslokalet, og kun komme ut for å spille på lokalkonserter på rødskolen, samt rmr.
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Jan 29, 2006 12:47:27 GMT 1
I RIKTIG gamle dager tok vi hest og kjerre...
Haha, neida ;D
Men det er et godt poeng. Grip mulighetene som finnes rundt om kring. Aldri tenk at bandet ditt ikke er bra nok osv. Sleng inn søknader til frifond, ta buss, haik..whatever. Hvis man bare vil, og tror på det man gjør så går det meste. Ugha, nå snakker jeg også som Jesus. Det må være noe som går.
|
|
|
Post by Hawken on Jan 29, 2006 13:47:10 GMT 1
Jesus går tilogmed på vannet også har jeg hørt.
|
|
|
Post by deaven on Jan 30, 2006 7:53:16 GMT 1
Det er ikke til å stikke under en stol at det fantes gode muligheter for å dyrke spesielle urter i midtøsten. Heller ikke skal vi se bort i fra at noen (la oss kalle han Jesus) var ute en solskinnsdag og plutselig fikk lyst til å røyke litt av disse urtene. Etter å ha funnet den effekten som skapte flest hallunisasjoner, skal du heller ikke se bort i fra at det var ganske enkelt å få folk til å følge etter seg (his got the pot, his got it, follow the leader). Når alle disse tilfeldighetene er på plass, og alle disse disiplene sitter å røyker rundt et bål, og Jesus(som vi kallte ham) tenkte, faen, nå skal jeg gjøre et triks, og sprang ut i vannet, ingen fikk med seg at han vasset uti, fordi oppfattelsenevnen ikke var på topp. Tilfeldigvis begynte en av de som fulgte etter å skrive ned det de opplevde under denne rusen. Så hang de andre seg på, og etter hvert hadde de mange fortellinger.
Myndighetene begynte deretter å anse disse hippiene som bare gikk rundt i ørkenen og rusa seg for et samfunnsproblem. De gjorde disse urtene ulovlig, og begynte å jakte på denne distributøren Jesus. Etterhvert fikk de også tak i ham, han ble hengt opp og etter hvert døde han. Det siste han gjorde var å gi disiplene av sitt sterkeste lager med urter. De fikk streng beskjed om å røyke det først et par dager etter at han var død, og de gjorde som han sa. Plutselig så de Jesus igjen, en siste hallunisasjon og så var morroa over.
: )
|
|