ivan
New Member
|
Post by ivan on Dec 5, 2004 18:28:21 GMT 1
IMo er et lite lokalt band fra bø som vi startet for anledninga RMF.. mn er ennå ikke et komplett band.. mangler bassist.. får se om vi ikke prøver oss på UKM neste år.. bandet består foreløpig av meg, lina johnsen og arild heimgard.. foreløpig har det blitt en del coverlåter, mn satser på å skrive mer eget nå fremover:P stilen vår er variert, mn ligger å vipper mellom rock, soft rock.. noe ala creed.. juppjupp.. det e vel ca det vi jør jah:P
|
|
|
Post by fredrikb on Dec 11, 2004 1:13:37 GMT 1
jeg heter Fredrik, jeg er født i 1977, the year punk broke loose. det betyr at jeg er 27 føkkings år gammel og fortsatt ikke blitt for "voksen" for pønkrock. jeg er bl.a. utdannet sosionom, vegetarianer og avholdsmann/straight-edge. jeg er født og oppvokst i Bodø, men holder for tiden hus på YaBasta! kollektivet (www.yabasta.net) i Oslo. mitt "claim to fame" er å ha spilt i band med Andreas L. (fra Regression Point) en gang i 1997 og jeg har dessuten gitt ut ei fanzine som heter LIV & DØD (det finnes fortsatt noen FÅ exemplar igjen). jeg hører mest på norsk musikk som Svart Framtid, Kafka Prosess, Vinterhagen, The Spectacle og Quiritatio... men på samme tid er jeg sikkert en av norges største The Smiths og Morrissey fans, så jeg er ikke helt fremmed for utenlandsk innflytelse. jeg liker å se filmer som Ni Liv, Veiviseren, Svarte Pantere, Quadrophenia, Det Syvende Segl og Commando (jepp, den med Arnold Schwarzenegger).
anarki og kaos!
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Dec 11, 2004 16:09:23 GMT 1
Hehe, det var bandet sitt det, Fredrik Raskeste bandet jeg noensinne har spilt i.
|
|
|
Post by Øyvind on Dec 13, 2004 14:11:41 GMT 1
Fredrik: Du sier du mulig er Norges største The Smiths og Morriseyfan? Vel det er presist hva jeg skriver særemne om. Har du noen knalltips å komme med? Innlevering er nå på onsdag, og det er en del ting jeg føler jeg mangler, og som jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem med. F.eks å beskrive/analysere låtene. Har du noen tips om ting jeg kan føye med, noen spesielle låter og andre ting innen bandet som absolut bør nevnes som jeg kanskje ikke har fått med fra før? Jeg tar mer enn gjerne i mot tips!
|
|
|
Post by fredrikb on Dec 13, 2004 16:21:28 GMT 1
ang. The Smiths: alt jeg har å si, skaff deg boken "Songs that saved your life" av Simon Goddard. der finner du analyser og det meste som er verdt å vite. den er rimelig lett-lest. det er et eget univers. du greier vel neppe å skaffe deg den før onsdag, med mindre du bor i en by som Oslo med mange gode bokhandlere. du finner sikkert en del på nett, men det er mange dårlige The Smiths hjemmesider. en bra plass å starte er muligens: www.morrissey-solo.com/der finnes en hel rekke intervjuer + annen info! lykke til!
|
|
|
Post by Øyvind on Dec 13, 2004 17:22:58 GMT 1
Jeppjepp. Den boka må jeg nesten ha uanset om jeg ikke rekker fristen på onsdag! har funnet en hel del fint stoff på morrisey-solo.com! Tror det skal bli bra jeg. Det jeg gruer meg mest til er å analysere musikken. Jeg har en lærer som hater meg, og alt jeg tar meg til. Jeg så jo Morrisey i sommer, og det var fint =) Tror egentlig ikke læreren har så mye han skulle ha sagt, siden veldig mye av dette også går på egne meninger. Og han får faen ikke trekke meg på hva JEG synes om smiths/morrisey Takk!
|
|
|
Post by deaven on Apr 18, 2006 12:17:50 GMT 1
Jeg heter Nicolaysen, Mikael Nicolaysen. Født i Oslo, men rømte til Sortland ganske tidlig og her ble jeg desverre boende ganske lenge. Mitt største musikalske talent er kanskje sangstemmen min, og den er egentlig helt jævlig å høre på. Satser på å starte et band snart, bare jeg finner nok useriøse folk først. Jeg tror forsåvidt jeg er litt tonedøv også, så det kan vise seg vanskelig å få til. Men jeg er ikke en person som gir opp, så det skal nok kunne gå bra til slutt. Slik det gjør i alle usannsynlige eventyr. Jeg skriver mine egne tekster og fremfører dem ofte i mitt eget selskap. Jeg liker å synge, danse og kødde. Til vanlig går jeg på høgskole, eller, jeg er ihvertfall student. På en måte blir det kanskje litt overdrevet å si at jeg går så ofte på den. Jeg tar gjerne en saklig diskusjon i ny og ned, og har sikkert irritert deg en eller annen gang her inne. Viss ikke, så har vi begge noe å se fram til. Jeg er som regel ærlig, men det hender at jeg lyver for å lure meg unna noe. Som regel skal det en del til. Jeg er 21 år og det kan hende du kjenner meg igjen viss du ser meg på gata. Det er bare å se etter en i grønn jakke og rød lue, eller jeg tror den er rød, men det kan hende den egentlig er orange. Blir jeg beskyldt for noe, uansett hva, så blir jeg ganske sinna viss det ikke er sant. Viss det er sant, så blir jeg fremdeles ganske sinna, men da holder jeg ihvertfall kjeft. Jeg røyker og kommer trolig til å dø av kreft eller andre unaturlige grunner av naturlige årsaker. Jeg synes ikke det å spise kjøtt er en dødssynd og mener at golfbaner er jordas største økologiske belastning etter CO2 gasser, reklamebrosjyrer har jeg heller ikke så mye til overs for når jeg ikke har penger til noe. Og dessuten synes jeg at havet er et mye mer interessant området enn månen. Jeg synes musikksmak, meninger og utseende sier mye om en person. De som mener noe annet driver med en eller annen form for dyp fortrengelse av virkeligheten og så lenge de har det fint er det greit for meg. Humor og intelligens er såklart viktige egenskaper også. Jeg har heldigvis begge deler. Jeg har sikkert flere negative sider enn positive, men det kan jeg gjøre veldig lite med. OG NEI, jeg blir ikke med deg på noe skogstur. Takk for meg.
|
|
|
Post by reppe on Apr 19, 2006 15:00:50 GMT 1
Thorbjørn Reppe
Orginalt fra verdens "beste" sted Svolvær 180 cm fra bakken Utfyller meg selv Går musikklinja på Sortland Hører på så og si all musikk fra punk til metal til glam, og også litt mer idiotiske ting som hipp hopp selv om det er langt fa favorittsjangeren. Hater Trance!! God Rettferdighetsfølelse Takler ikke å bli mislikt Snill Gavemild vil du vite mer så spør!! Jeg gir alltid et eller annet svar
|
|
|
Post by stianovesen on Apr 20, 2006 2:11:15 GMT 1
hei. jeg heter stian..... det er vel omtrent alt.
|
|
bonafide
New Member
:: Symphony For The Deaf ::
|
Post by bonafide on Apr 20, 2006 10:56:18 GMT 1
yo, jeg heter Eivind. ble født 30.09.90 Bor på Sortland, har nesten gjort det hele livet mitt Spiller El-Gitar. har gjort det snart i 1 år. Musikksmaken min er Metal.. som Dream Theater og In Flames. =) liger ikke techno eller Country.
|
|
|
Post by Anders on Apr 20, 2006 16:46:59 GMT 1
Hei Hei Meg, meg selv og jeg heter Anders sundbø, og bor på sortland. Er sånn passe morsom innimellom, men ganske kjedelig meste av tiden. Jeg spiller piano og trommer, men kan bittlitt på gitar og bass og. Jeg har spilt piano i 6 år nå og er sinnsykt lei av det, og vurderer å slutte. Trommer har jeg bare spilt i 2 år, men jeg (altså JEG) syns jeg er litt god iforhold til tiden jeg har spilt, og det at jeg har ikke hatt lærer, bare broren min til å lære meg ting. Ellers liker jeg å være på Msn og Blink, men jeg spiller basket og er litt sosial innimellom ellers og... Spiller i bandet At the top of the ladder hvor jeg spiller trommer, Jan Olav Andersen på gitar, broren min Eivind på bass og Ole Andrè på vokal. Det er vel ikke så mye mer å si om meg.
|
|
|
Post by Mikael on Apr 20, 2006 21:45:01 GMT 1
Mikael G. Stoltze :
Høyde : 1.91 Vekt : 85kg Sko størrelse : 46-48 Hårfarge : Mørkblond Yndlings fôr : Nesten alt ;D Musikk : hører på det meste Interesser : Jeg er veldig glad i å både spille og høre på musikk! Jeg er også optatt av å henge med venner!
Ellers har jeg det fint ;D
|
|
|
Post by Christian on Apr 21, 2006 12:59:51 GMT 1
Christian A Lockert heter jeg Høyde: ca 1.77 Vekt: rundt 55 en plass Spiser helst: Grønt Musikk: alt fra poprock til direkte støy Interesser: musikk, band, venner. Spiller i Respirator, bass og vokal. Bor på Stokmarknes, eller Børøya. Har vokst opp her, triver med det. Har gode venner her, og en fin familie. Kan ikke klage på noe som helst
|
|
marie
New Member
|
Post by marie on Apr 21, 2006 15:17:22 GMT 1
Hei, jeg heter Marie Hella Lindberg og bor på Sortland. Spiller trompet, noe jeg synes er veldig gøy. Har søkt musikklinja til høsten, og gleder meg veldig til å begynne der Jeg hører mest på rock/metal(og sånne ting) og klassisk. Digger å gå på SRKs konserter Musikk er en veldig stor del av min hverdag. Så er det sagt! Ellers elsker jeg å henge med venner! De er de beste. En vakker dag skal jeg reise langt av gårde. Og når det er gjort skal jeg flytte til Laoss (ja, det heter Laoss og ikke Laos), hvor alt er fint, og ingen ondskap eksisterer Det var vel alt
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on Apr 22, 2006 11:57:21 GMT 1
Jeg heter Eirik og er 20 år. Bor i Harstad. Holder på med en del forskjellig musikk f.eks. Revolt, Black Anus og Starkweather. Liker å lese, høre musikk, se film, og å reise rundt og treffe nye folk. Hører på utrolig mye forskjellig musikk. Alt fra The Residents til Fuck...I'm dead (sånn omtrent)
Har ingen store visdomsord å komme med. Jeg er en mann av få ord.
|
|