Hvordan oppfatter alle andre verden?
(bare ta deg noen år fri og spør litt rundt)
Hvem fant ut at hasj skulle være ulovlig?
eventuelt andre narkotikum.
og hvorfor er det en sterk sammenheng med bil hver gang noen tar opp rusmidler som problem?
Alle har jo ikke bil.
Og hvordan kommer menneskene til å klare seg når vi blir fri for olje.
Hvem var den første som tenkte, når jeg blir stor skal jeg bli president.
Hva skjedde med alle diktatorene?
Hvorfor i guds navn fikk Israel et stort stykke land fra Palestina som ikke hadde en dritt med andre verdenskrig å gjøre?
Hva skjedde med USA? når jeg var liten var det kanskje det landet jeg så mest opp til. Her har jeg to mulige forklaringer, USA gikk til helvette, eller jeg vokste opp og begynte å forstå meg på ting annerledes. Har du et bedre svar?
Hvorfor er eggeplommen til en kylling gul?
hvem fant ut at det kunne smake godt med et fuglefoster?
Hva går det ikke an å ha ketsjup på?
Kan det ha vært romvesener på jorda som har tenkt, de her klarer fint å ødelegge seg selv, vi kommer tilbake om noen år isteden?
Hvem var det som tenkte, å slippe atombomber over sivile mennesker er en bra måte å avslutte denne krigen på?
Hvordan ble rasisme en greie?
Og hvorfor føler jeg meg rasistisk hver gang jeg tenker inni meg at den pakistaneren som satt seg atme meg ppå bussen her virkelig burde ha tatt seg en dusj, når jeg kan tenke akkurat det samme om en nordmann eller om meg selv, og ikke føle at jeg er slem med noen av den grunn.
Hva er egentlig rasisme?
Og hva er det som gjør gamle mennesker så sinnsykt gretne, er de ikke lei enda? eller er de sint fordi det ikke finnes ekstraliv?
Hvordan kommer supermariogenerasjonen til å klare å ta vare på jorda?
Hvorfor synes jeg at feite mennesker ser rare ut?
Hvorfor er jeg redd for at jeg selv skal bli feit?
For jeg liker ihvertfall å tro at jeg ikke bryr meg.
Hvorfor liker jeg å tro at jeg ikke bryr meg om alt mulig som jeg egentlig bryr meg om?
Hva skjedde med superheltene?
Og hvem var det som fant ut at "eyh, jeg fikser meg en plass å drite i inni huset mitt"?
Var de første menneskene veganere/plantespisere?
Kan planter egentlig føle smerte, bare at vi ikke vet det enda?
Hva ville veganere gjort den dagen de eventuelt fant ut at planter også kunne føle smerte?
Hvorfor ser alle rike mennesker så utrolig arrogante ut på gata, og så "hyggelige" på tv?
Hvem var det som fant ut at "eyh, fattigdom er greit, så har jeg noen å se ned på"?
Hvordan i guds navn klarte vi å skape monarki i store deler av Europa?
Hvem var det som egentlig ville ha en stor hestkuk som leder?
baah.
Og kan du vennligst forklare meg hvorfor vi fremdeles har det i dag, bare ikke i samme maktskala? Hvorfor er ikke kongefamilien kjeppjaget ut av landet enda?
Og hva er det som gjør at folk med talent for musikk melder seg på idol, når de vet at de som oftest bare får en karriere som varer i 2 uker etterpå.
Og hvorfor heter det Rock Mot Rus?
Og hvem var det som fant ut at man kunne lage appelsinjuice uten appelsiner?
det er sikkert mye mer.