|
Post by Hawken on Oct 8, 2006 1:00:54 GMT 1
Enig, Du tenker da på når et band/bandmedlemmer ser ned på andre? (Som f.eks publikum) ?
|
|
|
Post by Øystein BL on Oct 8, 2006 13:04:46 GMT 1
mhm. når det går fram av kommunikasjonen med publikum at skillet mellom de som står oppå scena er så mye viktigere (bedre/kulere/whatnot) enn de som står nedenfor.
|
|
|
Post by Martine on Oct 8, 2006 23:03:31 GMT 1
Yes, gutter... Det er kvalmt. "Se hva vi kan! Det kan ikke dere.....det er VI som underholder DERE. Dere er jo BARE et publikum. Dere har kommet for å høre oss, vi har ikke kommet for deres del..." WTF....noe sånt Spy
|
|
|
Post by Martine on Oct 8, 2006 23:10:23 GMT 1
Faen, dette gjør meg faktisk litt irritert.
Det er jo publikum som gjør forskjellen. Er det er rått publikum, leverer artisten. Er publikumet dritdårlig, er man ferdig. Hvis man likevel leverer bra, DA er man genial! ;D
Jeg har ikke akkurat stor erfaring med forskjellige typer publikum, men jeg merket jo at det kom an på publikum hvorvidt vi leverte i Blues Brothers. Uinteressert publikum -møkka forestilling!
ja
|
|
|
Post by Hawken on Oct 8, 2006 23:27:52 GMT 1
Jeg er dog heller ikke begeistret for et bands forventning til publikum - selvom jeg selv vet hvordan det er å ha det. Det verste jeg vet er egentlig når band gir instruksjoner på en kjip måte. "Hopp litt da vel." Publikum gjør som de føler - enkelt og greit. De har betalt for og se bandet. Da kan bandet hoppe selv Men det er sant Martine - det er veldig avhengig av hverandre akkurat det med Band VS publikum. Men nå skal det sies at det alltid bør være publikum som forventer noe. Det vil iallefall alltid være sånn.
|
|
|
Post by Øystein BL on Oct 9, 2006 0:46:18 GMT 1
Det verste jeg vet er egentlig når band gir instruksjoner på en kjip måte. "Hopp litt da vel." Publikum gjør som de føler - enkelt og greit. De har betalt for og se bandet. Da kan bandet hoppe selv word som faen. det der synes jeg også er utrolig kjipt. folk som gjør konserter må innsa at de ikke kan Kreve noe av publikum på det viset. De har ikke krav på noe som helst, rett og slett. Da blir det fort bare desperat og patetisk når noen Forventer at publikum skal jobbe for dem. Er det ikke bra nok nytter det ikke å be:)
|
|
|
Post by reppe on Oct 9, 2006 23:56:01 GMT 1
I grunn helt enig i det som sies.. Men fy faen i helvete det er kjipt å stå på scena og gi alt man har så svetten renner langt nedover ryggen og du har vondt i halve kroppen også står publikum der som noen jævla zombier. Klart at man ike kan kreve noen av publikum, men you get the picture... Når det gjelder stjernenykker så synes jeg det har to sider. Når noen som har solgt 20-30000 plater i et lite land som Norge og tror de er verdens kuleste så blir det for dumt, men jeg synes det bare er kult når band som selger 5 millioner av hver pklate på verdensbasis spyr på en journalist eller noe sånt.. så lenge de bare husker hvor de kommer fra.. En rockestjerne har to jobber! både å være musiker og å være rockestjerne! De som kun er musikere kan i grunnen bare bli studiomusikere og de som kun er rockestjerner kan i grunnen bare gå å dø for min del! ps: litt patetisk når et band ber publikum lage liv(har gjort det selv... ), men i visse situasjoner kan det også være litt kult viss det er en humor i det.. viss det sies i full seriøsitet er det helt på trynet! og en siste ting: synes en raid er greit, men et band burde kjenne sin besøkelsestid... et band ingen har hørt om før og som er på to-ukersturne i Nord-NOrge har ingen rett til å kreve en kasse Øl og håndduker.. dog kan en sekser og en stor melkesjokolade være helt greit i mine øyne:p Peace, love and Death to us all
|
|
|
Post by Hawken on Oct 10, 2006 16:00:12 GMT 1
Synes forsåvidt ikke at noen har rett til mer eller mindre tross hvor kjente de er. Rockestjerner har ingenting på Sortland å gjøre. Håper de fleste er enige. Utenom Iron Maiden. De har lov. Fordi de er gamle.
|
|
|
Post by Mikael on Oct 10, 2006 18:09:54 GMT 1
Tar gjerne imot hvem som helst på sortland! Uansett om det er Maiden eller ikke ;D
|
|
|
Post by Hawken on Oct 10, 2006 20:44:29 GMT 1
NaziPunk også? ;D
|
|
|
Post by Mikael on Oct 10, 2006 22:29:52 GMT 1
Såklart tar vi imot nazi band på sortland! de slipper bare ikke i live ut av rødskolen! ;D
|
|
|
Post by reppe on Oct 11, 2006 0:17:36 GMT 1
hmm.. nazier og kommunister bryr meg rævva.. men de fleste rockestjerner som var drita eller bare generelt rusa og husker minimalt av 70-80 og tidli 90-tall er velkommen oppe hos meg for grilling, historiefortelling og akustisk jamming.. å være rockestjerne er i mine øyne et privilegium og viss man ikke tar seg benyttelse av iallefall 80% av det, det inkluderer kan man finne noe annet å drive med! der finnes bare en regel! Fansen, kjerringa og unga går over alt! jeg savner en skikkeli berusa jævel som banker dritten av paparazzier, faen selv Ozzy er jo snill gutt i våre dager...
|
|
|
Post by Martine on Oct 11, 2006 14:29:07 GMT 1
Jeg synes det er feil at musikk skal forbindes med "en skikkelig berusa jævel som banker dritten av paparazzier"...
Føkk. Men det har nå en gang blitt sånn.
|
|
|
Post by reppe on Oct 11, 2006 20:39:18 GMT 1
Ike all musikk.. Punk forbindes med en folk som kaster stein på purken(ike bare det, men..) og Rock n Roll forbindes med artister som ike klarer å stå på scena osv.. klassisk derimot forbindes vel bare med musik så vidt jeg vet og det er jo bra, men rock er så mye mer enn bare musikk! musikken er så klart det viktigste og er grunnlaget for det hele, men der kommer mye annet i tillegg..
|
|
|
Post by Mikael on Oct 11, 2006 21:56:42 GMT 1
Øøøøøhh... Sex, drugs and Rock & Roll kanskje? ;D
|
|