|
Post by Hawken on Apr 4, 2006 22:51:14 GMT 1
Hvordan oppfatter alle andre verden? (bare ta deg noen år fri og spør litt rundt)
Samme som deg. Stort og flerkulturellt. Hehe.
Hvem fant ut at hasj skulle være ulovlig? eventuelt andre narkotikum. og hvorfor er det en sterk sammenheng med bil hver gang noen tar opp rusmidler som problem? Alle har jo ikke bil.
De som ikke hadde direkte til billige varer, sikkert. Det blir et evig stort spørsmål. Større enn evigheten.
Og hvordan kommer menneskene til å klare seg når vi blir fri for olje.
Panikk, surmulig og ran.
Hvem var den første som tenkte, når jeg blir stor skal jeg bli president.
Sikkert en fra texas.
Hva skjedde med alle diktatorene?
De peker ned på deg akkurat nå.
Hvorfor i guds navn fikk Israel et stort stykke land fra Palestina som ikke hadde en dritt med andre verdenskrig å gjøre?
De maser så fælt.
Hva skjedde med USA? når jeg var liten var det kanskje det landet jeg så mest opp til. Her har jeg to mulige forklaringer, USA gikk til helvette, eller jeg vokste opp og begynte å forstå meg på ting annerledes. Har du et bedre svar?
USA gikk ikke til helvete. Uttrykkene og politikken, bare. Såvidt jeg har snakket med folk derfra, så ligger hjertet å sjelen litt spredd, men fremdeles romantisk cheesy.
Hvorfor er eggeplommen til en kylling gul?
Ville sett kjedelig ut med hvitt der og, da.
hvem fant ut at det kunne smake godt med et fuglefoster?
Samme personen som fant ut at froskelår var godt.
Hva går det ikke an å ha ketsjup på?
Det går ann å ha det på alt. Men det ville vært ekkelt på eple, grøt, smågodt og boller.
Kan det ha vært romvesener på jorda som har tenkt, de her klarer fint å ødelegge seg selv, vi kommer tilbake om noen år isteden?
Kanskje diktatorene du spør om er romvesener.
Hvem var det som tenkte, å slippe atombomber over sivile mennesker er en bra måte å avslutte denne krigen på?
Noen gang hørt om prikken over I'en ?
Hvordan ble rasisme en greie?
Oppvekst, kultur og oppdragelse.
Og hvorfor føler jeg meg rasistisk hver gang jeg tenker inni meg at den pakistaneren som satt seg atme meg ppå bussen her virkelig burde ha tatt seg en dusj, når jeg kan tenke akkurat det samme om en nordmann eller om meg selv, og ikke føle at jeg er slem med noen av den grunn.
Du har det inprintet at du skal være snill med de som er litt mer annerledes enn deg selv.
Hva er egentlig rasisme?
Faller under katergorien "erting."
Og hva er det som gjør gamle mennesker så sinnsykt gretne, er de ikke lei enda? eller er de sint fordi det ikke finnes ekstraliv?
De sutrer fordi vi gjør det annerledes enn dem - og glemmer at det har gått noen 10 talls år.
Hvordan kommer supermariogenerasjonen til å klare å ta vare på jorda?
Generasjonen skal ikke ta vare på jorda. ...Super Mario skal.
Hvorfor synes jeg at feite mennesker ser rare ut?
For de har en annen figur. En litt mer underholdende en den rette og linjale versjonen menneske.
Hvorfor er jeg redd for at jeg selv skal bli feit?
Ja, hvorfor er du det?
For jeg liker ihvertfall å tro at jeg ikke bryr meg. Hvorfor liker jeg å tro at jeg ikke bryr meg om alt mulig som jeg egentlig bryr meg om?
Du lever i fornektelse.
Hva skjedde med superheltene?
De døde med Michael Jackson og MacGyver.
Og hvem var det som fant ut at "eyh, jeg fikser meg en plass å drite i inni huset mitt"?
Menneskene på Atlantis. De hadde do ble det sagt.
Var de første menneskene veganere/plantespisere?
Regner med de ikke kunne jakte første dagen, så.
Kan planter egentlig føle smerte, bare at vi ikke vet det enda?
Planter har nerver, men ikke et mottak for smerte, har jeg blitt forklart.
Hva ville veganere gjort den dagen de eventuelt fant ut at planter også kunne føle smerte?
Spist gråstein.
Hvorfor ser alle rike mennesker så utrolig arrogante ut på gata, og så "hyggelige" på tv?
Fordi de vil være rike lengre.
Hvem var det som fant ut at "eyh, fattigdom er greit, så har jeg noen å se ned på"?
Kongene. Narrene bare lekte med.
Hvordan i guds navn klarte vi å skape monarki i store deler av Europa?
It wasn't me. It was ages ago.
Hvem var det som egentlig ville ha en stor hestkuk som leder? baah.
En håndfull mennesker.
Og kan du vennligst forklare meg hvorfor vi fremdeles har det i dag, bare ikke i samme maktskala? Hvorfor er ikke kongefamilien kjeppjaget ut av landet enda?
Fordi at 85% av Norge leser Se og Hør, og trenger Martha og Ari. Er rimelig sikker på at narkomane selger et skudd for å kjøpe weekend-utgaven.
Og hva er det som gjør at folk med talent for musikk melder seg på idol, når de vet at de som oftest bare får en karriere som varer i 2 uker etterpå.
Tv-tid. Tv-tid, kjære.
Og hvorfor heter det Rock Mot Rus?
En unnskyldning.
Og hvem var det som fant ut at man kunne lage appelsinjuice uten appelsiner?
Han leverpostei-boksen.
|
|
|
Post by deaven on Apr 4, 2006 23:25:38 GMT 1
Hvorfor tenker jeg på mer å snakke om når jeg har ingen å snakke med? Hvem var det som fant ut at syre kunne bli en populær drikk? Hvorfor er ikke sukker ansett som et narkotikum på lik linje med alt mulig annet som er kategorisert som det? Hvorfor glemmer jeg mange av spørsmålene jeg tenkte på når jeg først skal skrive dem ned her? Hva slags personer er det egentlig som finner opp mat? F. eks synes jeg det er ganske interessant at folk klarte å gjøre hvete om til spagetti. Og hvem var det som fant ut at "eyh, på havets bunn er det sikkert mye olje" Og hvorfor drar vi rundt om i hele universet for å finne ting, når vi ikke vet om halvparten en gang som er i havet vi har fem meter unna oss selv? Og hvem var det som fant ut at å gå på månen ville være et stort skritt for menneskeheten, når f. eks det å kvitte seg med fattigdom eller det å finne et bedre samfunnsystem ville vært mye bedre. Og hvem var det som tenkte at det å gifte seg betydde noe mer enn det å være glad i noen? Og hva har egentlig skjedd med ordet 'elske'? Og hvordan er det egentlig å være gravid, ha mensen og allikevel være ansett som det svakere kjønn? En hver som kan overleve et helt liv med noe sånnt er jo mye sterkere enn f. eks en som er flink til å åpne korker. Når er det foressten politikere glemmer alt de står for og begynner å tro på noe annet som ikke er det de ville tro på før de ble politikere? Og hva er det som får et menneske til å tenke "eyh, naturen klarer seg sikkert fint, vi kan bare gjøre hva enn vi vil med den, og se hvordan det går isteden" Og hvorfor sender reklamebransjen meg masse kataloger om ting jeg ikke er interessert i? Hvem var det som fant ut at det er verdt å hugge ned skogen for å kunne lage disse brosjyrene? Hvordan klarer giraffen å overleve i Afrika, den er jo ikke spesielt rask, og det er jo ikke akkurat så mye den kan gjøre viss den blir angrepet av et rovdyr. Og hva skjedde egentlig med dinosaurene, hvor ble de av? Det virker jo litt ulogisk at de bare døde ut av en eller annen komet, og så vokste det fram nytt liv som var mye mindre. Hvor er alle de skikkelig svære dyrene blitt av? Hvem var det som egentlig kom på tanken at atlantis var forsvunnet? Og hvorfor heter indianere fremdeles indianere, når vi vet at Amerika ikke er i India. Kanskje på tide å rette opp den feilen snart? Og hva er det som får et menneske til å tro at en "barmhjertig" gud vil at de skal gå til krig mot noen andre som ikke er akkurat som dem? Og hvorfor har menn definert alt i alle språk som jeg vet om? Finnes det et språk der menneskeheten er refert til kvinneligheten eller noe i den duren? Hva er det som gjør meg nysgjerrig på slike ting? Og hvorfor blir jeg sur når jeg tenker over alle de teite tingene som jeg ikke kan gjøre noe med? Og hvorfor er militæret fremdeles et stort satningsområdet i hele verden? Er det ikke på tide snart å bare si, vi trenger ikke drepe hverandre lengre? Og hva er det som egentlig får folk til å godta at de blir undertrykt? Og hva slags personer er det som går med på å spre frykt? Og hvorfor er politiet både elsket og hatet av omtrent alle. Og hva er det som gjør at mennesker ikke kan bare si til seg selv "nå skal jeg ikke skade andre, eller gjøre dem vondt, jeg skal være snill og grei, og forøvrig kan jeg gjøre som jeg vil" Hva er det som gjør det så vanskelig å leve etter? Hva er det som gjør at enkelte mennesker blir psykopater og plaffer ned medmennesker? Hvorfor er nakenhet så skummelt i hverdagen, men fullt godtatt på tv og i forskjellig magasiner. Og hva er det som gjør at kvinnegruppen Ottar kaller seg for Ottar isteden for f. eks Stine? Og kommer alt til å gå bra til slutt?
|
|
|
Post by Hawken on Apr 4, 2006 23:44:05 GMT 1
Hvorfor tenker jeg på mer å snakke om når jeg har ingen å snakke med?Vi snakker jo, vi. Hvem var det som fant ut at syre kunne bli en populær drikk?SIKKERT sjørøverne. De var kløktige. Hvorfor er ikke sukker ansett som et narkotikum på lik linje med alt mulig annet som er kategorisert som det?Fordi det er så spredd og vanlig. Samme som koffein. Hvorfor glemmer jeg mange av spørsmålene jeg tenkte på når jeg først skal skrive dem ned her?Fordi du er trøtt, og fordi du har sovet lite, eller spist lite sunt. Eller du er bare glemsom, mest trolig. Hva slags personer er det egentlig som finner opp mat?Homer Simpson. F. eks synes jeg det er ganske interessant at folk klarte å gjøre hvete om til spagetti.Ja. Og hvem var det som fant ut at "eyh, på havets bunn er det sikkert mye olje" Og hvorfor drar vi rundt om i hele universet for å finne ting, når vi ikke vet om halvparten en gang som er i havet vi har fem meter unna oss selv?Enig Enig. Havet er skummelt. En helt annen verden. Og hvem var det som fant ut at å gå på månen ville være et stort skritt for menneskeheten, når f. eks det å kvitte seg med fattigdom eller det å finne et bedre samfunnsystem ville vært mye bedre.Fordi det var enklere, mer storslagent, og ville gjøre stort tv. Og det var amerikansk. Og hvem var det som tenkte at det å gifte seg betydde noe mer enn det å være glad i noen?Jeg vil ikke peke ut noen guder. Men noen religioner er det. Det er bare for folk som er redde, og må klamre seg til en ring om at man eier hverandre. Og hva har egentlig skjedd med ordet 'elske'?Knulle, ha sex, ligge med hverandre, eller være dypt forelsket, og / eller være glad i hverandre. Og hvordan er det egentlig å være gravid, ha mensen og allikevel være ansett som det svakere kjønn? Rødstrømper - SVAR! En hver som kan overleve et helt liv med noe sånnt er jo mye sterkere enn f. eks en som er flink til å åpne korker.Ja. Men bare nesten. Når er det foressten politikere glemmer alt de står for og begynner å tro på noe annet som ikke er det de ville tro på før de ble politikere?Når de møter den virkelige verden. Og hva er det som får et menneske til å tenke "eyh, naturen klarer seg sikkert fint, vi kan bare gjøre hva enn vi vil med den, og se hvordan det går isteden"Samme mennesket som er naboen din, min, meg og deg. Og hvorfor sender reklamebransjen meg masse kataloger om ting jeg ikke er interessert i?For å gjøre deg interessert, dummen Hvem var det som fant ut at det er verdt å hugge ned skogen for å kunne lage disse brosjyrene?Billig, men dyrt. Hvordan klarer giraffen å overleve i Afrika, den er jo ikke spesielt rask, og det er jo ikke akkurat så mye den kan gjøre viss den blir angrepet av et rovdyr.Den er så høy og arrogant at ingen gidder å gjøre noe med den. Og hva skjedde egentlig med dinosaurene, hvor ble de av?Min teori er at de svømte ned til havbunnen, og ble olje for romveseners bruk. Ikke vår. Derfor måtte Scully svi. Det virker jo litt ulogisk at de bare døde ut av en eller annen komet, og så vokste det fram nytt liv som var mye mindre.Akkurat. Hvor er alle de skikkelig svære dyrene blitt av?De selges i biter rundt om kring. Ellers så lever de i fjellene og gjemmer seg. De kan kinesisk, blandt annet og er høyt teknologisk involvert. Hvem var det som egentlig kom på tanken at atlantis var forsvunnet?Samme som kom på tanken om dinosaurene. Og hvorfor heter indianere fremdeles indianere, når vi vet at Amerika ikke er i India.Det svaret kan jeg faktisk, men jeg husker ikke. Skal svare ordentlig på det imorgen. Google er ikke min venn nå. Kanskje på tide å rette opp den feilen snart?Kanskje. Og hva er det som får et menneske til å tro at en "barmhjertig" gud vil at de skal gå til krig mot noen andre som ikke er akkurat som dem?Ett som er oppdratt til det. Og hvorfor har menn definert alt i alle språk som jeg vet om?Noen må dominere noe, og utforske noe. Finnes det et språk der menneskeheten er refert til kvinneligheten eller noe i den duren?Hyling å skriking. Og sladder. (Frisørsnakk) - den der vil jeg ikke ha på nakken for ;D Hva er det som gjør meg nysgjerrig på slike ting?Nysjerrighet ;D Og hvorfor blir jeg sur når jeg tenker over alle de teite tingene som jeg ikke kan gjøre noe med?Jeg tror du blir mer sur fordi du vet at du mer eller mindre Kan gjøre noe. Og hvorfor er militæret fremdeles et stort satningsområdet i hele verden?Fordi alle erklærer Jihad på noen for tiden. Eller truer med det. Hehe. Er det ikke på tide snart å bare si, vi trenger ikke drepe hverandre lengre?Tiden kommer. Men nok en gang blir det: time to kill. Og hva er det som egentlig får folk til å godta at de blir undertrykt?Mediene, og følelsen du snakket om - om at man blir sur fordi man føler at man ikke kan gjøre noe. (Selvom man i en eller annen grad kan) Og hva slags personer er det som går med på å spre frykt?Redde personer. Og hvorfor er poliet både elsket og hatet av omtrent alle.Alle skal mene noe. Og hva er det som gjør at mennesker ikke kan bare si til seg selv "nå skal jeg ikke skade andre, eller gjøre dem vondt, jeg skal være snill og grei, og forøvrig kan jeg gjøre som jeg vil"Fordi det er kun Norge som hadde KardemommeBy som barnefortelling. Hva er det som gjør det så vanskelig å leve etter?Guidelines? Hva er det som gjør at enkelte mennesker blir psykopater og plaffer ned medmennesker?Følelsen av hjelpesløshet. Hvorfor er nakenhet så skummelt i hverdagen, men fullt godtatt på tv og i forskjellig magasiner.Fordi Valgerd fortsatt ikke liker det hun ser i speilet. Og hva er det som gjør at kvinnegruppen Ottar kaller seg for Ottar isteden for f. eks Stine?Fordi Ottar er en dust som alle kvinnene kan le av. Som en ape omtrent. Og kommer alt til å gå bra til slutt? Så lenge du gjør ditt, skal nok alt gå bra skal du se.
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on Apr 5, 2006 11:48:26 GMT 1
Hvordan oppfatter alle andre verden? (bare ta deg noen år fri og spør litt rundt) Hvem fant ut at hasj skulle være ulovlig? eventuelt andre narkotikum. Randolf Skunkegruff. og hvorfor er det en sterk sammenheng med bil hver gang noen tar opp rusmidler som problem? Alle har jo ikke bil. Fordi det er så mange som dreper folk med bil i rus Og hvordan kommer menneskene til å klare seg når vi blir fri for olje. Vi klarer oss ikke og må ty til å bruke usikker uran/atom som til slutt vil utslette oss. Hvem var den første som tenkte, når jeg blir stor skal jeg bli president.Richard Nixon Hva skjedde med alle diktatorene?Problemete med diktatorer er at ingen av de til nå (bortsett fra Kim Jong il) har vært smarte nok til å unngå opprør og til slutt bli styrtet. Hvorfor i guds navn fikk Israel et stort stykke land fra Palestina som ikke hadde en dritt med andre verdenskrig å gjøre?Fordi FN fungerer mer som en skolelærerinne som bryter opp slåsskamper og mobbing på barneskolen. Hva skjedde med USA? når jeg var liten var det kanskje det landet jeg så mest opp til. Her har jeg to mulige forklaringer, USA gikk til helvette, eller jeg vokste opp og begynte å forstå meg på ting annerledes. Har du et bedre svar?Du begynte å se andre sider av USA enn det du så da du var liten. Hvorfor er eggeplommen til en kylling gul?Fordi. hvem fant ut at det kunne smake godt med et fuglefoster?Martin Kloyk van Nüyzength fant ut dette da han som liten ble satt i skogen. Han vokste opp i lag med fuglene. Men startet etter hvert et opprør der han drepte alle de nye "barna". Da ble voksen kyllingene sinte og nektet han mat,han flyktet til nærmeste by med en sekk full av egg. Hva går det ikke an å ha ketsjup på?Alle typer Grøt. Kan det ha vært romvesener på jorda som har tenkt, de her klarer fint å ødelegge seg selv, vi kommer tilbake om noen år isteden? Ja. Selvfølgelig. Har du ikke sett Star Trek? Hvem var det som tenkte, å slippe atombomber over sivile mennesker er en bra måte å avslutte denne krigen på? Ledere i USA Hvordan ble rasisme en greie?1. Fordi når noe er galt og folk har det dritt så føler de seg mye bedre hvis de har noen/noe å skylde på. 2. Mennesker liker å undertrykke for å selv føle seg større. Og hvorfor føler jeg meg rasistisk hver gang jeg tenker inni meg at den pakistaneren som satt seg atme meg ppå bussen her virkelig burde ha tatt seg en dusj, når jeg kan tenke akkurat det samme om en nordmann eller om meg selv, og ikke føle at jeg er slem med noen av den grunn.Du er ingen rasist men kan være redd for å bli stemplet som det hvis du tenkter noe stygt om en med annen hudfarge. Det er Feil!du er ingen rasist. Hva er egentlig rasisme?en.wikipedia.org/wiki/RacismOg hva er det som gjør gamle mennesker så sinnsykt gretne, er de ikke lei enda? eller er de sint fordi det ikke finnes ekstraliv?Svaret er JA Hvordan kommer supermariogenerasjonen til å klare å ta vare på jorda?Det har jeg mang en gang lurt på selv...finner ikke no vettugt svar. Hvorfor synes jeg at feite mennesker ser rare ut?Mange feite ser rare ut, men også veldig mange ikke feite ser rare ut. Det kommer an på personen. Hadde du kjent en feit, rar fyr hadde du sikkert ikke syntes han så rar ut. Et av livets mysterier. Hvorfor er jeg redd for at jeg selv skal bli feit? For jeg liker ihvertfall å tro at jeg ikke bryr meg.Fordi du syns feite folk ser rare ut. Hvorfor liker jeg å tro at jeg ikke bryr meg om alt mulig som jeg egentlig bryr meg om?Fordi du egentlig ikke vil bry deg men du kan ikke gå imot din egen vilje. Hva skjedde med superheltene?Pokèmon drepte dem. Og hvem var det som fant ut at "eyh, jeg fikser meg en plass å drite i inni huset mitt"?En som var lei av frostbitt i ræva om vintern. Var de første menneskene veganere/plantespisere?Ja. Før de fant ut at de kunne bruke ting til å drepe dyr og hverandre med måtte de det. Kan planter egentlig føle smerte, bare at vi ikke vet det enda?Helt sikkert kan man aldri si,men nei. Hva ville veganere gjort den dagen de eventuelt fant ut at planter også kunne føle smerte?Insedd at de faktisk må gi opp livsstilen sin eller dø ut. Hvorfor ser alle rike mennesker så utrolig arrogante ut på gata, og så "hyggelige" på tv?På tv MÅ de være hyggelig,mens på gata gidder de vel ikke å gå rundt å glise til alle som kjenner dem igjen. Hvem var det som fant ut at "eyh, fattigdom er greit, så har jeg noen å se ned på"?Kapitalismen. Hvordan i guds navn klarte vi å skape monarki i store deler av Europa?Ved å slakte de som motsa kristendommens inntog og samling av landet. Hvem var det som egentlig ville ha en stor hestkuk som leder?Ingen vil, men akkurat som dyr har menneskene alltid vært avhengig av en leder i flokken. Eneste forskjellen er at nå er flokken større. Og kan du vennligst forklare meg hvorfor vi fremdeles har det i dag, bare ikke i samme maktskala? Hvorfor er ikke kongefamilien kjeppjaget ut av landet enda?Fordi det er staselig. Og hva er det som gjør at folk med talent for musikk melder seg på idol, når de vet at de som oftest bare får en karriere som varer i 2 uker etterpå.For å komme på tv og håpe på å bli den neste kurt nilsen som forresten er den eneste som har vært med i idol og fådd seg en ordentlig karriere innenfor musikk etterpå. Og hvorfor heter det Rock Mot Rus?Fordi når de startet trengte de et slikt navn/mål for å få pengestøtte. Nå betyr det ikke mye... Og hvem var det som fant ut at man kunne lage appelsinjuice uten appelsiner?En planteverner som ikke ville skade frukten. det er sikkert mye mer.Det tror jeg på
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on Apr 5, 2006 11:50:23 GMT 1
Kom med fleire spørsmål!æ og hawken har svaran
|
|
|
Post by Martine on Apr 5, 2006 13:43:10 GMT 1
Hvorfor synes folk det er vanskelig å snakke om seg selv? eller.... hvorfor er det så vanskelig å få fram hvem man er, uten å måtte prøve å fortelle alle sammen hvem man (absolutt) IKKE er. Når noen blir spurt om å fortelle om seg selv, så begynner en ofte med hva man liker. Men det er jo ikke DEG, det er bare det du LIKER. Skjønner?
|
|
|
Post by Øystein BL on Apr 5, 2006 14:09:52 GMT 1
Det er et veldig bra spørsmål og et veldig bra poeng.
You are not your job. You are not how much you have in the bank. You are not the contents of your wallet. You are not your khakis.
|
|
|
Post by Martine on Apr 5, 2006 14:18:04 GMT 1
ikke rart folk går rundt som tullinger og spør seg selv 'hvem er jeg?'
;P
|
|
|
Post by Hawken on Apr 5, 2006 14:42:54 GMT 1
Tror det holder at man selv vet det. Nok filosofi, jeg holder meg til deaven og eirik.
|
|
|
Post by Martine on Apr 5, 2006 15:11:11 GMT 1
liker du ikke filosofiske spm, hawken ?
|
|
|
Post by Mikael on Apr 5, 2006 21:48:36 GMT 1
Hvorfor krangler foreldre om ting de er helt enige i?
|
|
|
Post by Hawken on Apr 5, 2006 21:58:22 GMT 1
Martine - jeg elsker filosofi
|
|
|
Post by Martine on Apr 5, 2006 22:04:04 GMT 1
da _krangler_ de vel ikke (?)
diskuterer.....
|
|
|
Post by deaven on Apr 5, 2006 22:08:52 GMT 1
Hvorfor er sex så oppskrytt? Hvordan havnet æ, ø og å i Skandinavia? og hva var det som tok knekken på disse bokstavene i resten av verden? Hvor stort er egentlig universet? Finnes det noe utenfor universet? f. eks et univers til? Hvem var det som fant ut at viss man tok opp litt snø, krakket den litt inni fingrene og kastet den på noen, så ville det bli en morsom lek? Hvem var det som fant ut at det var ormer i snøen? Hvorfor spiser folk snø allikevel? Hvorfor finnes det enkelte hundeiere som ikke synes at det ser spesielt stygt ut at hunden har gjort i fra seg i snøkanten og bare spaserer videre? Hvorfor er ikke fransk et internasjonalt språk innenfor musikkverdenen? Blondie hadde jo en kjempehit med 'Sunday girl', er forsåvidt ikke helt sikker på om det er Fransk, men det er ihvertfall det jeg tror at det er. Hva kom først av høna og egge? tipper det var eggeplommen. Hvorfor blir vi mennesker en eller annen gang i livene våres fristet til å slikke på en jernstang? Hvorfor tror vi av og til i svake øyeblikk på det politikerne lover oss? Hva ville skjedd om politikerne sa det de egentlig kunne gjøre for oss? Hvorfor vil vi at politkere skal gjøre alt for oss? Hvorfor kan vi ikke bare gjøre ting litt mer selvstendig? Hva er det egentlig som gjør at alle raddiser synes et kommunistisk system trolig ville fungert bedre enn et liberalistisk, og samtidig dyrker det at de er så individuelle? Hvorfor er idealisme noe som er bort i mot eller nesten umulig? Burde ikke idealet være noe som er mulig å strekke seg etter? Hva er det som egentlig er ideelt? Hva slags mennesker er det som egentlig har lyst til å bli leger? Og hvorfor er det så få mennesker som verdsetter lærere? Og hvorfor føles skolen som et slavesystem, når det burde være en plass som vi flittig og glad burde ha sprunget til for å lære mere? Kan det ha med å gjøre at den prøver å lære oss sannheter framfor muligheter? Jeg vil gjerne vite hvem som oppfant saft. Og hvorfor er det å prøve å være seg selv noe folk strever med, når det nesten er komplett umulig å være noe annet? Og hvordan har det seg at alle prøver å være likt for den de er, når de egentlig prøver å være en som de selv liker? Og hvorfor husker jeg ikke lengre drømmene mine? Og hvordan har det seg at Per vet hva han skal bli når han er 8 år gammel og jeg ikke har peiling 2 år ut i min videre utdanning. Og hvorfor er formell utdanning den eneste måten vi klarer å skille mennesker på i dag? Hva skjedde med individet? Og hvorfor, jeg gjentar, HVORFOR er snart FRP norges største parti, er det noe jeg ikke ser eller, er det bare det at folk er lei av det som ikke fungerer i fra før? Hvorfor hater alle som vokser opp på en plass, akkurat den plassen når de vokser opp der, og hvorfor elsker man den når man ikke bor der lengre? Hva er det med mennesker og nostalgi?
|
|
|
Post by Hawken on Apr 5, 2006 22:29:52 GMT 1
Hvorfor er sex så oppskrytt?Er det det egentlig? Hvordan havnet æ, ø og å i Skandinavia?Vikingene var t øffest. og hva var det som tok knekken på disse bokstavene i resten av verden?De russiske var kulere. Hvor stort er egentlig universet?Uendelig. Finnes det noe utenfor universet?Knekkebrødplaneter og planteoljeelver f. eks et univers til?Nei. Hvem var det som fant ut at viss man tok opp litt snø, krakket den litt inni fingrene og kastet den på noen, så ville det bli en morsom lek?Synes de som puttet stein inni snøballene var enda smartere. Hvem var det som fant ut at det var ormer i snøen?Gutten som fant ut at maten han spiste ble borte inne i magen. Hvorfor spiser folk snø allikevel?Fordi det er så fristende. Hvorfor finnes det enkelte hundeiere som ikke synes at det ser spesielt stygt ut at hunden har gjort i fra seg i snøkanten og bare spaserer videre?De føler det er naturlig, og bruker hunden som unnskyldning for at det egentlig var de som gjorde sitt. Hvorfor er ikke fransk et internasjonalt språk innenfor musikkverdenen?Du sier noe der. Blondie hadde jo en kjempehit med 'Sunday girl', er forsåvidt ikke helt sikker på om det er Fransk, men det er ihvertfall det jeg tror at det er.ok. Hva kom først av høna og egge? tipper det var eggeplommen.Skallet. Så kom høna ut i det som ble egget. Det var firkantig først. Hvorfor blir vi mennesker en eller annen gang i livene våres fristet til å slikke på en jernstang?Vi liker å miste uskylden vår. Hvorfor tror vi av og til i svake øyeblikk på det politikerne lover oss?Fordi de smiler så søtt, og har håret greid så orntli. Hva ville skjedd om politikerne sa det de egentlig kunne gjøre for oss?Da ville vi klaget på at det ble for dårlig gjort. Hvorfor vil vi at politkere skal gjøre alt for oss?Fordi mennesket alltid har tydd til å tro at andre gjør ting bedre enn dem selv. Desverre. Hvorfor kan vi ikke bare gjøre ting litt mer selvstendig?Akkurat. Hva er det egentlig som gjør at alle raddiser synes et kommunistisk system trolig ville fungert bedre enn et liberalistisk, og samtidig dyrker det at de er så individuelle?Fordi det er skrevet fra før. Hvorfor er idealisme noe som er bort i mot eller nesten umulig?Det er så uendelig stort og fylt med spørsmål. Nesten som deg. Burde ikke idealet være noe som er mulig å strekke seg etter?Absolutt ikke. Hva er det som egentlig er ideelt?MacGyver og Amy Diamond. Hva slags mennesker er det som egentlig har lyst til å bli leger?De som liker å se ned i brystkassa på folk. Og hvorfor er det så få mennesker som verdsetter lærere?Fordi de gir dem høye tall. Og hvorfor føles skolen som et slavesystem, når det burde være en plass som vi flittig og glad burde ha sprunget til for å lære mere?Fordi det ligger rebelske gener i oss alle. Kan det ha med å gjøre at den prøver å lære oss sannheter framfor muligheter?Nei. Jeg vil gjerne vite hvem som oppfant saft.Eirik Saft. Og hvorfor er det å prøve å være seg selv noe folk strever med, når det nesten er komplett umulig å være noe annet?Alle er seg selv, de ser det bare ikke. Alle prøver derimot å være noe annet. Og hvordan har det seg at alle prøver å være likt for den de er, når de egentlig prøver å være en som de selv liker?Akkurat. Og hvorfor husker jeg ikke lengre drømmene mine?Fordi de er ikke syke nok. Og hvordan har det seg at Per vet hva han skal bli når han er 8 år gammel og jeg ikke har peiling 2 år ut i min videre utdanning.Han er så lite smart. Og hvorfor er formell utdanning den eneste måten vi klarer å skille mennesker på i dag?Jeg gjør ikke det.... Hva skjedde med individet?Jeg spør: Hvor dro alle heltan henn? (og individet). Are og Odin jamret om det for en stund siden. Og hvorfor, jeg gjentar, HVORFOR er snart FRP norges største parti, er det noe jeg ikke ser eller, er det bare det at folk er lei av det som ikke fungerer i fra før?Fordi Martin Skanke var så kul og snakket så morsomt. Så FRP ble überkult. Hvorfor hater alle som vokser opp på en plass, akkurat den plassen når de vokser opp der, og hvorfor elsker man den når man ikke bor der lengre?Jeg elsker plassen min. Eneste plassen familien har kjøpt å betalt for å bo på. Hva er det med mennesker og nostalgi? Da må jeg få spørre - hva er det med mennesker og onani? Det rimet nesten.
|
|