|
Post by Mikael on Apr 10, 2006 14:24:59 GMT 1
bi ikj du og det da?? ;D
|
|
|
Post by reppe on Apr 11, 2006 0:18:09 GMT 1
jeg lurer på en rekke ting som jeg vil dele med hirrhirrs befolkning: hvorfor lever jeg egentlig? hvordan har det seg at at jeg med hjelp av tankegang kan bevege en finger og skrive dette? Hvordan går det an at hjernen min og tankegangen min har utvikelt seg på akkurat den måten den har?? Hvordan har det seg at når jeg kan gjøre så mange fantastiske ting at jeg ikke klarer å være sjarmerende i beruset tilstand? Hvorfor krangelet Hawken og deaven? hvorfor kranglet jeg og deaven? Hvorfor krangler Øystein og deaven? Hvorfor?
|
|
|
Post by Hawken on Apr 11, 2006 0:39:12 GMT 1
.... Nok deaven, nå - reppe. Det holder.
|
|
|
Post by Martine on Apr 11, 2006 16:49:37 GMT 1
hvorfor blir noen barn høyrehendte og andre venstrehendte? Er ikke det bare en vanesak? jeg mener.....man trenger ikke nødvendligvis spille gitar andre veiern bare fordi man er venstrehendt. Det er jo en tilvenningssak...... hmmmm
|
|
|
Post by reppe on Apr 11, 2006 20:20:29 GMT 1
d vakke ment sånn.... jeg bare lurer på hvorfor ting er som de er!!! både fa min egen og andres side...
|
|
marie
New Member
|
Post by marie on Apr 11, 2006 21:11:24 GMT 1
Mange interessante spørsmal og svar her! En ting jeg har tenkt på mange ganger er (og jeg VET at dette er ganske teit) at en dag kommer sikkert alle låter som går an å lage til å være laget! Alle låter er oppbrukt, og ingen klarer å finne på noen nye. Tenk hvis det skjer! Kommer folk til å lage nye versjoner av gamle låter? Og så blir folk så lei av de gamle låtene at de slutter å høre på musikk! Tenk hvis musikken blir utryddet? Ok, nå gikk det jo litt langt, men en dag blir det vel fritt for melodier og ordkombinasjoner... Eller?
|
|
|
Post by Marianne H. on Apr 11, 2006 23:38:08 GMT 1
Jeg tror at innen verden rekker å bli fri for melodier, så vil så mange av de eldste melodiene ha gått i glemmeboken at ingen vet om det. Sånn er det jo allerede; det er jo ingen som har hørt på all den klassiske musikken, eller all folkemusikken fra overalt, så verken de som skriver musikken eller de som hører på den vet om det likner på en annen sang eller ikke.
En annen ting som man også må ta med er at det ikke er alle kulturer og folkeslag som har samme tonale system som oss. I noen kulturer er skalaen helt annerledes, sånn at vi ville synes at de sang "surt", og at musikken deres var stygg og umelodiøs. Rytmer er også annerledes, noe som gjør at melodier med samme toner kan høres nesten helt forskjellig ut.
Derfor tror jeg at verden aldri vil gå lei av musikk. Det vil alltid komme nye stiler, og de gamle vil bli glemt og kanskje skrevet på nytt igjen om lenge.
|
|
marie
New Member
|
Post by marie on Apr 12, 2006 18:40:22 GMT 1
Godt poeng:P
|
|
nørd
Full Member
|
Post by nørd on Apr 19, 2006 16:58:37 GMT 1
Hvordan ville supermann se ut hvis han hadde muskler som tillsvarte hans styrke?
|
|
|
Post by reppe on Apr 19, 2006 17:32:57 GMT 1
omtrent som deg nicolai! Tror ikke han hadde vært så annerledes fordi at han har muskler som tilsvarer styrken hans fordi det er en kombinasjon av fysisk og mental styrke som gjør supermann til den han er! Viss han bare skulle ha muskler og oppnå en slik kraft ville han nok ha vært svært ekkel å se på, I tilegg til at han ikke kunne ha reddet verden da fordi at han da ikke hadde vært like smart, han kan da ikke fly, ikke blåse på ting slik at de fryser eller skyte laserstråler ut av øynene!!!
Jeg lurer på, hvilken superhelt er tøffest?? Min favoritt er Spiderman. Seriøst, ville ikke de fleste bli så grosa ut av tanken på at de har edderkoppblod i årene at de hadde blitt sinnsyk? Men ikke den gutten, han valgte heller å bli superhelt!
|
|
nørd
Full Member
|
Post by nørd on Apr 19, 2006 21:41:58 GMT 1
Du sei nåkka dær godeste reppe!
Personlig så syns æ han Chuck Norris e den tøffaste superhelten å på andre plass e han Steven Segal!!
|
|
|
Post by reppe on Apr 19, 2006 22:46:37 GMT 1
dæm e ikke superhelta! De e skuespellera og de e ekte levanese menneska. Jeg kan være med det at de er litt superhelt i rollene de spiller, men allikevel. Jeg er uenig i hvem som er tøffest av dem. Jeg liker Steven Seagal bedre, Chuck Norris blir så uekte når han kommer der i cowboykostyme og med all den kampsporten. Greit Steven Seagal er ikke så mye bedre, men han virker litt mer ekte i det han gjør samt at han gjort den kuleste rollen av dem når han Casey Ryback. Go Steve!
|
|
nørd
Full Member
|
Post by nørd on Apr 20, 2006 15:07:02 GMT 1
Du sei kanksje nåkka dær... Han batman e vell den tøffaste superhelten då. han har ingen spessliele ævna han e bære skilled!!
(Chuck Norris does not sleep. He waits.)
steven segal e jo ganske barsk då.... han dræp me rå styrke mens Chuck e meir tækninsk å direkte... men grunn t at æ lika han chuck e før at han har et umåtelig tungsinn og en uslåelig munterhet.
|
|
|
Post by reppe on Apr 20, 2006 16:11:34 GMT 1
okei. Men då så..
|
|
|
Post by Mikael on Apr 20, 2006 21:40:25 GMT 1
MacGyver e "the man"! han kanskje ikj så jævli macho, men han klar som regel å ordne ting på en fredelig måte!
dessuten lura æ på koffer man lage en iste som heite Kaktus - Lime, når den består av 8% DRUE juice, 5%Lime juice og 0% kaktus juice ;D
|
|