|
Post by Sortland Rockeklubb on May 11, 2006 0:07:19 GMT 1
Her fortsetter Blabla 2006-threadens diskusjoner. Seriøse og konstruktive forslag skal ennå postes i den opprinnelige threaden.
|
|
|
Post by Øystein G on May 11, 2006 0:08:15 GMT 1
... satan så mye tull som blir skrevet her. jeg antar at dette ikke er oppfatninger som er utbredt, mer "deaven" som vil lage kvalm og kverulere. at det går an å produsere så mye tekst på et latterlig tynt grunnlag. du vet jo hva som menes, så hvorfor sitte å være kvasi-intellektuell og prøve å "ta" folk på alt? er det noen som bryr seg? bruk tida på noe mer konstruktivt enn å rive alt i fillebiter. skap, ikke riv ned. bare siden FRP-referansen har blitt droppet i tråden allerede: du tolker den minste lille tullete detalj totalt ut av konteksten, akkurat som nevnte parti . det jeg mener er naturligvis at det er svært begrenset hvor bred appell SRK og Blabla-festivalen har, nettopp fordi det ikke er massekultur, popsanger om å drikke og pule, etc. dette er marginalt fordi det er Ekte kultur, skapt av genuin kreativitet og vilje til forandring, som søker å bety mye for de få som bryr seg. om festivalen blir f.eks like stor som rock mot rus, vil intimiteten, den gode stemninga, nærheten og forholdet mellom "publikum" og "artister" forsvinne, og det er naturligvis ikke ønskelig. jeg utelukker ingen, men vil ikke gjøre kompromisser kun for å tiltrekke "almuen". hele voldsgreia di er bare latterlig. voldtekt og andre overgrep er dagligdags, og om du hadde den minste idé om hvor mye skade dette påfører et menneske ville du faen ikke lirt av deg sånt naivt PISS. hva vold eller en voldtekt er motivert av er faen ikke relevant i det hele tatt, om en er midt i en situasjon der ens eget liv og helse er i fare. en diskusjon av motivet er naturligvis interessant, men det er ikke noe en liten gjeng ungdommer kan gjøre noe med. om jeg kan gjøre min innsats for at potensiell voldtektsmann får en brukket arm eller nese fremfor å ødelegge noens liv så gjør jeg det MED GLEDE. ang. seriøsitet: jeg har ikke interesse av å være useriøs. hobbyene mine er i stor grad nettopp musikk, å sette opp konserter, gi ut plater, booke turneer, prøve å tilføre verden noe av verdi, og kanskje gjøre den bedre mens jeg er i gang. du ser meg ofte le og ha det trivelig på konserter, men det er fordi jeg vet at jeg gjør noe konstruktivt og verdifullt, som også kan være morsomt. jeg har ikke tid til å kødde rundt med konglekrig, men om du har det, så synes jeg du burde gjøre det! kjør på! tilfør festivalen og verden litt lek og moro, så kan du få folk med på det. jeg kommer ikke til å delta, fordi pønk for noen er helt seriøst, og det inkluderer meg. gå og skriv en roman.
|
|
|
Post by deaven on May 11, 2006 0:40:01 GMT 1
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette. For omtrent alt du påstår at jeg mener eller prøver å gjøre er jo så langt borte i fra virkeligheten at det gjør nærmest vondt å lese dine tolkninger av det. Jeg snakker om litt variasjon og om å utnytte det at bla bla festivalen samler mange mennesker til at alle også kan finne på noe sammen. For det kan f. eks gjøre det enklere for folk å ta iniativ til lignende en annen gang, men om dette er fryktelig kjipt gjort og sagt av meg, så har jeg lovet å ikke si noe mer om det. Jeg vet ikke helt hva du prøver å få fram egentlig, at jeg er verdens største dust eller noe i den duren. Bare fordi jeg skriver på en måte som tydeligvis er veldig provoserende, jeg kommer da med balanserte vurderinger. Og jeg skjønner ikke at du totalt fornekter å se ting fra min sidet i det hele tatt, jeg forstår til en viss grad i hvertfall dine argumenter, men legger til det jeg mener. Har du noe i mot at jeg gjør det kanskje? Viss du ærlig talt mener at alt jeg kommer med er bullshit, så ser ikke jeg noe grunnlag for å diskutere med deg i det hele tatt. Og de samme tingene du beskylder meg for, gjør du jo også selv. Prøv å gå litt i deg selv, se igjennom det du selv skriver og tenk litt over hva du beskylder MEG for. Viss jeg synes noe blir for dumt, så er det vel opp til meg å vurdere det, på samme måte som det er opp til deg å vurdere viss du synes noe er dumt, noe du tydeligvis er forhåndsinnstillt på å synes om absolutt alt jeg skriver. Viss du tror jeg er så jævla useriøs om alt ting, så sier jo det egentlig bare litt om hvor lite du faktisk kjenner meg. Og det er ut i fra hvor godt du kjenner meg at jeg faktisk har tenkt å vurdere dine ytringer om meg.
|
|
|
Post by Øystein G on May 11, 2006 0:47:26 GMT 1
så utrolig mye å ta tak i, så lite tid. jeg tror jeg skal holde meg for god til å svare mer på dette, siden jeg vet at det bare kommer til å ende i FLERE lange og intetsigende poster. får heller bare be folk (om det faktisk er noen som bryr seg. jeg tviler) lese på forumet og gjøre seg opp sine egne meninger, det inkluderer de 5 som har spurt meg og øystein om å stenge deg ute fra forumet (siden det er vi som eier domenet og kjører forumet) bare i dag.
|
|
|
Post by deaven on May 11, 2006 10:25:11 GMT 1
okå Viss jeg ikke er velkommen her, så er det greit.
|
|
|
Post by Øystein BL on May 11, 2006 17:02:56 GMT 1
... synes det kan være greit å understreke at deaven ikke er utestengt men har sletta sin konto selv.
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on May 11, 2006 18:38:25 GMT 1
Er jeg den eneste som finner sterk stimulans i deaven sine innlegg??Han skaper diskusjon.
|
|
|
Post by Hawken on May 11, 2006 19:26:49 GMT 1
Noen innlegg blir så negative, at det føles irriterende å drive på med tingene man driver på med. Jeg er til dels enig med alle sammen. Men nå har det vært sånn i over ett år, og kjenner jeg er rimelig lei selv. Om deaven valgte å kutte ut sin konto her, så er det helt OK. Angående hva Øystein G nevnte, så er ikke de tingene han valgte å kalle hobbyer - ikke hobbyer for min del, men mitt liv. Og om noen velger å hakke ned det man driver på med - vel.. hehe. Tror du skjønner.
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on May 11, 2006 22:36:51 GMT 1
Selvfølgelig. Det jeg syns er morsomt er å kverulere han ned i senk
|
|
|
Post by Hawken on May 12, 2006 20:56:16 GMT 1
aHahah
|
|
liveshit
Full Member
Metalheart
|
Post by liveshit on May 21, 2006 23:35:13 GMT 1
hm.. har ikke peiling ka d her går ut på men men.... kordan e planan førr blablabla i år da? kæm kommer , ka skjer , blir d utendørs ect.!! hurra førr blax3 kæm, som kom på blablabla btw? syns d verka så intetsiende:/
|
|
|
Post by Øystein BL on May 22, 2006 0:15:08 GMT 1
navnet er Blabla. det var det som ble fylt inn som midlertidig tekst da plakaten ble lagd første år, bare for å se hvordan fonten så ut. dessverre kom det aldri noen bedre forslag, så det ble stående:)
blabla-web med (foreløpig) program og andre ting kommer opp rundt 1. juni!
|
|
liveshit
Full Member
Metalheart
|
Post by liveshit on May 28, 2006 14:14:30 GMT 1
Kjempebrawler++!!
|
|