Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on Nov 12, 2006 20:43:47 GMT 1
Det nyaste nu e å gi ut plate på nett. Man legg ut heile plata, full tracklist og cover tel en fornuftig pris. Så betale man det med visa eller andre betalingsmetoder.
Nu snakke æ ikje om å kjøpe mp3'a fra djuice eller lignende, æ snakke om plateselskap som gir ut artistan sine på nett med samme lydkvalitet som om du hadde hatt det på cd. De har ei ega nettsia som man kan kjøpe fra og sprer det tel plassa som Itunes o.l. Grunnen tel at æ førtell om detta e førdi Starkweather kommer tel å bli utgitt på denna måten.
Ka syns folk om detta? Ville DU ha kjøpt ei plata på denna måten?
|
|
|
Post by Øystein BL on Nov 12, 2006 21:16:02 GMT 1
bra tema!
som purist er det veldig lett å si at dette vil aldri bli det samme; det å laste ned en plate, uavhengig av lydkvalitet, blir ikke det samme som å ha coveret i stort format, kunne holde utgivelsen i hendene, osv.
i samme ånd vil jeg si at om jeg synes en plate er god nok kommer jeg antakeligvis til å kjøpe den uansett, fordi det er noe spesielt nettopp det å eie helheten, musikken pakket slik det var ment.
likevel blir det stadig oftere til at musikken jeg hører på spilles av enten fra PC'en eller fra mp3-spilleren min. Og at den som regel er lastet ned (også i tilfeller hvor jeg har kjøpt platen - lettvint og raskt å laste ned albumet etterpå, for å ha en digital versjon).
Det er nok mye større sjanse for at jeg ville kjøpt enn online-only-plate på nett enn å nettkjøpe en plate fra iTunes om den også fantes i vanlig handel, med cover og alt sammen.
uansett - kult med Starkweather-utgivelse! gleder meg.
|
|
Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on Nov 16, 2006 1:50:39 GMT 1
Det blir jo ikje det samme, men det nest beste når du allikevel kan se på coveret.
|
|