|
Post by Sortland Rockeklubb on Nov 22, 2006 19:34:28 GMT 1
Her kommer litt info om betalingen av øvingsavgift for kommende halvår, våren 2007. Dette gjelder som dere skjønner de som øver i Brakka. Det blir som tidligere et møte om øvingslokale i forkant av neste halvårs bruk. Det er møteplikt for alle som øver / skal øve i lokalet!
De første to halvårene øvingslokalet ble tatt i bruk, ble det sendt ut giroer til alle som øvde. Dette viste seg å være ganske problematisk og medføre veldig mye ekstraarbeid. Faktisk er det ENNÅ flere utestående betalinger fra høsten05 og våren06. Det upraktiske er å måtte samle inn (og oppdatere) adresser til 40-50 øvende, sjekke om betalinger er kommet inn på konto og evt. purre. Disse tingene tar tid og koster unødvendig med penger, f.eks. i porto. I tillegg så vi altså liten uttelling - det var mange som ikke betalte.
Dette var hovedgrunnen til at vi høsten06 gikk over til en annen ordning - På det obligatoriske brakkemøtet i begynnelsen av halvåret betaler hver person som skal øve kontant øvingsavgift. Dette fungerte med ett mye bedre, vi fikk inn penger i Begynnelsen av øvingsperioden i stedet for i slutten, og det var lettere å sette krav: En har ikke tilgang til å bruke lokale (eller for den saks skyld få en oppsatt tid på timeplanen) før en har betalt øvingsavgift.
For å være i forkant, slik at dere kan være forberedt på hvordan ting vil fungre framover går vi ut allerede nå og annonserer neste Brakkemøte + innbetaling.
Datoen er Brakkemøte er mandag 8. januar, klokken 19:00 på Musikklinja
På dette tidspunktet må altså alle som har planer om å (fortsette å) benytte brakke være tilstede. Øvingsavgift på 400 kr for første halvår av 2007 betales kontant på stedet. Band vil ikke bli satt opp på timeplanen før alle medlemmer har betalt. Med andre ord - om du ikke har med penger på møtet vil tiden din bli tilgjengelig for noen andre.
Siden dette nå er annonsert en måned i forveien bør det være lett for alle å tenke på dette allerede nå, og legge av penger:) Kommentarer og spørsmål kan tas her, eller evt. på mail sortlandrock@yahoo.no
|
|
|
Post by Andreas F. on Nov 28, 2006 22:52:24 GMT 1
Har alle betalt forrige øvings-avgift?
|
|
|
Post by Øystein BL on Nov 28, 2006 23:23:10 GMT 1
tror det er 3-4 utestående for høsten 06
|
|
|
Post by Andreas F. on Dec 10, 2006 23:47:31 GMT 1
jauda.. Det er vel 1600 kr utestående Kan få mye fint for de pengene... Eller går det rett i kommune kassa?
|
|
|
Post by reppe on Dec 12, 2006 0:09:59 GMT 1
pure wondering: hvor mye av pengene som betales i avgift går tilbake til srk og hvor mye går rett til bløtkaka på kantina på rådhuset?
|
|
|
Post by Sortland Rockeklubb on Dec 12, 2006 12:50:37 GMT 1
Bra spørsmål, thorbjørn. Fint å få det adressert her. Faktisk går ingen av pengene som kommer inn i brakka direkte til SRK (SRK forstått som konsertarrangøren SRK). Foreløpig har det kommet inn ca 10000 + 14000 kr dette året i øvingsavgifter. Alt er foreløpig pøst rett inn i brakka. Hittil i år har det vært mye utgifter på vedlikehold av utstyret i brakka. Bl.a. har det vært skifta rør for litt over 5000, kjøpt trommeskinn for rundt 3K, cymbaler for ca. 5000. Penger har også gått til anskaffelse av en del av utstyret som ikke først var på plass i brakka, nærmere bestemt Marshall-stacket og Crate-stacket. (henholdvis 8500 og 5000) I tillegg har det vært en del tusenlapper i opptrykk av nye nøkler, skifte av låser, etc. Og sist men ikke minst går det ganske mye penger til strøm, vasking og litt til forsikring. Får disse tallene i januar når årsregnskapet for brakka er på plass fra kommunen sin side. Håper at det blir mere penger til overs nå som alt av utstyr egentlig er i hus, men rørskifte, cymbaler og trommeskinn ser ennå ut til å stjele mye av pengene som kommer inn. Crash'en som ble kjøpt inn en gang mellom desember i fjor og april i år holdt vel ikke mere enn 6 måneder. Den nye hihat'en fikk vi i Juni - den holdt kanskje 4-5?
|
|
|
Post by reppe on Dec 12, 2006 22:25:15 GMT 1
joda.. utstyret holder ikke en mannsalder når det kommer inn døra til brakka, dessverre. Overbruk og feil bruk også. Men tror egentlig at de fleste nå begynner å lære seg å bruke utstyret ordentlig..
|
|
|
Post by Øystein BL on Dec 12, 2006 22:30:50 GMT 1
Tror nok også at folk begynner å bli OK på å lære/bruke utstyret, og det er jo uansett Brakka/SRK sitt ansvar at det legges bra opp til å lære folk akkurat det. Skal snart få på plass et skriv om den nye mixeren. Alt sånt må til når ting brukes over 30 timer i uka Om alle er flinke og betaler på brakkemøtet i januar vil vi ha godt over 10K inne fra dag 1. Det gjør det veldig mye lettere å planlegge framover - dermed kan man umiddelbart bruke noen tusenlapper på å kjøpe inn masse trommeskinn billig fra USA, og gjerne litt forsterkerrør og andre småting.
|
|
|
Post by sthenrik on Jan 7, 2007 3:44:19 GMT 1
Det er utrolig hvordan folk behandler det trommesettet. Ved vanlig spilling skal man ikke klare å ødelegge det :S
Men det jeg er mest missfornøyd med brakkeordningen, er nøkkler. Det er alltid styr når man skal øve. Enten er nøkkelmennene på jobb, eller sover, eller har ikke nøklene sine i det hele tatt. Det er slitsomt! Kan det ikke utarbeides en bedre ordning på nøklene?
Og en annen ting. Informasjon når det skjer noe. 2 ganger på det semesteret som har gått har bandet mitt måtte snu i døra fordi noe har skjedd som vi ikke har hørt om. En gang hadde Black Diamond påstått å ha booket ekstra lang øvingstid. Så der måtte bandet mitt være 2 ekstra timer på sortland og masse avtaler måtte omgjøres og en hel dag gikk for å få øve. Flaksen var at ingen kom etter Black Diamond for å øve. Hadde noen kommet da hadde vi ikke fått øvet! Og en gang kom vi i døra og fikk vite at det skulle være konsert, så vi måtte bare dra hjem igjen. !?
Det er forbedringspotensiale ute og går -_-
|
|
|
Post by Hawken on Jan 7, 2007 15:52:40 GMT 1
Igjen:
Det trommesettet blir brukt av 17 trommiser. Det blir slått på ca 4 - 6 timer hver dag hver uke. Det blir slitt.
|
|
|
Post by Øystein BL on Jan 7, 2007 16:20:56 GMT 1
Men det jeg er mest missfornøyd med brakkeordningen, er nøkkler. Det er alltid styr når man skal øve. Enten er nøkkelmennene på jobb, eller sover, eller har ikke nøklene sine i det hele tatt. Det er slitsomt! Kan det ikke utarbeides en bedre ordning på nøklene? Det har vært en del klaging på nøkkelforholdene. Det største problemet når det gjelder dette er at vi egentlig ikke kan gjøre det på noen annen måte. Nøkkelkort har vært foreslått. Det er uaktuelt siden det fort koster 15 000 At hvert band har en nøkkel er også uaktuelt, siden øvende/nøkkelmenn fortsatt mister for mange nøkler selv om det bare er 4 i omløp. Dette resulterer i at man må skifte låsen Jeg har stor tro på at når 4 stk har nøkler skal det kunne være helt uproblematisk å nå én av dem til enhver tid, forutsatt at alle band er flinke til å levere TILBAKE nøkler. To tips, som forhåpentligvis mange allerede går etter; - Ha tilgjengelig telefonnumrene til _alle_ nøkkelfolkene. Så har du flere sjanser - Begynn å planlegge hvem du skal få nøkkel av Tidlig. Gjør avtalen i skoletida, eller dagen før øvinga, ikke 5 minutt før den begynner. - levér nøkkel tilbake STRAKS du er ferdig med øvinga, så blir det enklere for andre band å få ta i nøkler! Henrik: Ellers når det gjelder synspunkter på hvordan de gjeldende nøkkelmenn gjør jobben sin - ta det opp på møte! Det er Ingenting som tilsier at de 4 som er nøkkelmenn nå er de som skal være nøkkelmenn dette halvåret. Kanskje er det andre som kan gjøre en bedre jobb. Kanskje andre er bedre egnet? Ta det opp til høring på møtet. Om dere kom på øving på et tidspunkt hvor dere hadde oppsatt fast øvingstid, og Black Diamond sa at de "booket ekstra lang øvingstid" skulle de ha hørt med dere først! De har ikke noe rett på tiden som er din. Ta det opp med dem Og generelt - ta opp ting med DE det gjelder direkte. Med bandene, med nøkkelpersonene! Når det gjelder SRK-konserter så er de alltid greit annonsert i forveien. Om man sjekker innom forumet jevnlig vil man enkelt og greit være oppdatert på det SRK har på gang. I tillegg henges plakater opp i lokalet og rundt omkring. Men ja, det er definitivt forbedringspotensiale ute og går. Fint om alle kommer med innspill på møtet om hvordan vi kan gjøre disse tingene bedre.
|
|
|
Post by Andreas F. on Jan 12, 2007 22:52:27 GMT 1
Hargh bra å komme med kritikk ivertfall. Har flere ganger blitt oppringt i helgene mens jeg er på jobb på formidagen med folk som vil ha nøkler (når jeg får nøklene til øyvind etter øving fredag) Jeg er på ingen måte nøkkelmann da, og det er heller ingen som egentlig skal øve før kl. 14:00 på lørdag om det ikke er avtalt på forhånd. vel.. Ikke så mye mer å si, er folk på jobb så er det ikke så mye å gjøre med det.. Sover de, kan vedkommende holde seg våken 5 min for å levere ut nøkler. Har de ikke nøklene, må det startes leteaksjon, ring rødekors ellernoe
|
|
|
Post by Mikael on Jan 14, 2007 0:15:40 GMT 1
Som nøkkelmann vil jeg bare si at jeg synes folk er jævlig ivrige etter å låne nøkler, og blir ofte surken hvis jeg ikke har min nøkkel for hånden! har opplevd at jeg har blitt klandra for ikke å ha nøkkelen min på meg 24/7. Det er desverre ikke mulig! kan hende jeg noen ganger har vært litt sløv å snakka med folk for å få nøkkelen min tilbake, men det er parktisk talt ikke mitt ansvar! jeg skal egentlig ikke være nødt til å løpe rundt for å få "min" nøkkel tilbake til meg! Nøkler SKAL leveres tilbake til nøkkelmann og det står det sånn ca. i reglementet! hvis ikke det står i reglementet så er det en nogenlunde uskrevet regel!!
Så tenkt hardt på det neste gang du står dær uten nøkkel fordi andre har vært sløv å glemme å levere! Ikke vær like sløv selv den gangen DU har nøkkelen!!
|
|
|
Post by Øystein BL on Jan 14, 2007 0:44:17 GMT 1
Viktige ting du sier her, Mikael!
Foreslår at du legger lista lavt når det gjelder å la sein tilbakemelding få følger for de som er sløve!
|
|