|
Håp
Apr 19, 2007 18:09:54 GMT 1
Post by reppe on Apr 19, 2007 18:09:54 GMT 1
Enig med T-h i at det er viktig å unngå å bli for trist.. Men noen ganger har jeg på følelsen av at hvis noen er triste, kanskje til og med sliter med depresjoner og selvmordstanker så reagerer samfunnet og folk generelt med å henge ut personen som en jævla emo.. Og slikt fører jo bare til folk blir enda mer innesluttet og triste. Med tanke på at veldi mange roper fryktelig høyt av dårlige grunner så er det på trynet, men husk nå på gutten som ropte ulv. Og samtidig på at vi reagerer forskjellig på forskjellige triste ting som skjer i livene våre. Noen klarer ikke å felle en tåre i en begravelse, men sperrer seg inne i 3 dager hvis dama eller typen gjør det slutt. Man har bare forskjellige måter å reagere på.
|
|
|
Håp
Apr 19, 2007 18:10:23 GMT 1
Post by reppe on Apr 19, 2007 18:10:23 GMT 1
unngå å bli for emo skulle det stå øverst!!!!!!
|
|
|
Håp
Apr 19, 2007 21:35:18 GMT 1
Post by Hawken on Apr 19, 2007 21:35:18 GMT 1
Enig i det Reppe. Men det jeg vil frem til er rett og slett at å gjøre narr av Emo er JÆVLA sunt for alle og enhver. Fordi at det er en greie som er i vinden for tiden, og det er lett for mange å falle for kniven og føle seg hjemme i en gruppe som er selvkuttere (Noe som er utilgivelig teit) - og derfor er det greit å holde en viss skepsis i forhold til Emo-relaterte band/filmer/dikt/bøker. Jeg vil ha det sagt en gang for alle at Quiritatio's Forgive And Forget (og tittellåta især) er dedikert MOT selvkuttere. Jeg vil gjerne bruke denne sjangsen til å fortelle at jeg har 0 respekt for folk som faller for en så elendig og tåpelig apatisk måte å takle ting på.
|
|
|
Håp
Apr 19, 2007 22:36:33 GMT 1
Post by reppe on Apr 19, 2007 22:36:33 GMT 1
Både litt enig og litt uenig... jeg vil aldri gå så langt som virkelig disse alt av emo.. både fordi det er en stil akkurat som goth, bimbo, fotballgutter, skatere, punkere osv. dog så trenger ikke alle å synes at det ser noe spesielt bra ut, såklart. Når det kommer til det med kutting så er det selvsagt ikke en bra måte å takle problemer på, men når ut i fra det jeg har blitt fortalt av noen som har falt for fristelsen så føles det omentrent på samme måte som om man prøver å drikke vekk problemene. Som heller ikke er en bra måte å takle problemer på, men kanskje litt mer sosialt akseptert som "problemløser".
|
|
|
Håp
Apr 20, 2007 9:15:22 GMT 1
Post by Hawken on Apr 20, 2007 9:15:22 GMT 1
Som heller ikke er en bra måte å takle problemer på, men kanskje litt mer sosialt akseptert som "problemløser". Joda. Jeg liker bare å sette ting på spissen, men om du tenker over det så er det en grunn til at dette er sosialt aksepterte måter å takle problemer på. Men mer eller mindre kan dette være en forklaring: Fordi det å drikke vekk problemer ble enkelt instruert via film eller historier - og selvkutting er mer sosialt akseptert pga Emokultur?
|
|
|
Håp
Apr 20, 2007 23:03:47 GMT 1
Post by Andreas F. on Apr 20, 2007 23:03:47 GMT 1
er det greit å gjøre narr av goth, bimbo, fotballgutter, skatere, punkere osv? hah... Jeg synes alle skal gjøre narr av alle.. Så unngår vi at noen blir emo
|
|
|
Håp
Apr 21, 2007 2:15:33 GMT 1
Post by Hawken on Apr 21, 2007 2:15:33 GMT 1
Det der er genialt
|
|
|
Håp
Apr 21, 2007 14:54:43 GMT 1
Post by Mini on Apr 21, 2007 14:54:43 GMT 1
Jeg vil gjerne bruke denne sjangsen til å fortelle at jeg har 0 respekt for folk som faller for en så elendig og tåpelig apatisk måte å takle ting på. Jammen, TH, og kutte seg selv er for mange en måte å overleve på. En måte å roe seg ned på, når alt blir for mye, og det blir vanskelig å puste. For mange er det faktisk drittvanskelig å overleve dagen. Jeg mener aboslutt ikke at å kutte seg er bra på noen måte, men jeg har forståelse for det. Det er en måte å flykte på, og det er greit. Av og til trenger man å flykte litt. Men, til syvende og sist må man møte det som er vanskelig, og det vet de fleste selvskadere. MAn burde heller prøve å forstå hva som får dem ut i det, enn å dømme dem. For dømming hjelper ikke det spøtt. Og heller la dem selv finne ut av problemene sine. La dem kutte seg, til de selv forstår at det egentlig ikke hjelper. La dem tro det hjelper, ikke dømm dem og si de er teit. For det er ikke det de er. De er bare desperate og redde. For man vet aldri hva det er som kan ha skjedd i livene deres, som gjør at de begynner med det. Før man vet det, burde man absolutt ikke sitte der med en pekefinger og dømme. Og jeg vet, som en eks-selvskader, at man sitter selv og tenker at man er teit, dum, osv som sitter der med kniven. Man trenger ikke å få høre det da fra venner. De tankene har allerede blitt tenkt. Men, jeg kan sitte her og komme med forklaringer i flere timer, så jeg tror heller jeg kutter av før jeg tar helt av.
|
|
|
Håp
Apr 21, 2007 15:06:28 GMT 1
Post by Andreas F. on Apr 21, 2007 15:06:28 GMT 1
Sant.. Er ikke helt de som faktisk har et stort psykisk problem vi tenker på.. Er de som skjærer seg selv fordi det er kult, eller for å oppnå noe. Sympati feks Han mener at de ikke får sympati av ham
|
|
|
Håp
Apr 22, 2007 1:14:17 GMT 1
Post by Mini on Apr 22, 2007 1:14:17 GMT 1
ja, den kan jeg være enig i. Jeg hater når andre kutter seg bare for å få oppmerksomhet. Men, jeg har aldri vært borti sånne mennesker før. For mange handler det da om å overleve, som jeg sa i den forrige posten.
|
|
|
Håp
Apr 22, 2007 12:00:43 GMT 1
Post by Hawken on Apr 22, 2007 12:00:43 GMT 1
Men det er nettopp dette jeg mener. Jeg er sykt hard på det mot venner av meg, så det kanskje kan heve seg en parodisk røst før man løfter kniven. At om det blir enda hardere å skjære seg når man innser hvor forpuult sykt det er. FØR man gjør det. Ta heller tatoveringer. Det føles vondt å prikkende i huden, man blør, og det blir et mye finere arr.
|
|
|
Håp
Apr 22, 2007 13:44:58 GMT 1
Post by Mini on Apr 22, 2007 13:44:58 GMT 1
Det er jo ikke sykt. Det er desperasjon. Et rop om hjelp. Å bli sint på mennesker som gjør det, hjelper fint lite, det har heller motsatt effekt.
Men, det om tatoveringer er jeg enig i. Det er vondt, det blør, og man får et fint resultat av det. Så det er jo den bedre løsningen. Men, det er ikke alle som ser det. Spesielt når man står midt oppi det.
|
|
|
Håp
Apr 25, 2007 14:21:23 GMT 1
Post by Golovan on Apr 25, 2007 14:21:23 GMT 1
Æsj, nå må jeg bli EMO siden alle EMO-kidza har blitt anti-EMO...
|
|
|
Håp
Apr 26, 2007 1:11:07 GMT 1
Post by Andreas F. on Apr 26, 2007 1:11:07 GMT 1
Æsj, nå må jeg bli EMO siden alle EMO-kidza har blitt anti-EMO... haha så spesiell du skulle være ;P jeg ville valgt å "go with the flow" på denne.. Ellers spytter folk på deg
|
|
|
Håp
Jun 10, 2007 23:46:56 GMT 1
Post by Martine on Jun 10, 2007 23:46:56 GMT 1
Jeg synes ikke TH skal uttale seg så veldig mye om hvor forpuuult sykt det er hvis han ikke har noe erfaring med det selv. Jeg blir så irritert på folk som sier det er patetisk å kutte seg. Jeg blir skikkelig sint på folk som sier at de er svake som ikke klarer å takle det på andre måter... Hvordan vet de hvordan det er? hm? Og tror de at selvskaderne har _lyst_ til å drive med det? Det er jo ikke akkurat sånn at om du sier til noen at det er teit at de kutter seg, så kommer de til å stoppe med det. Som Ida sa: " man sitter selv og tenker at man er teit, dum, osv som sitter der med kniven. Man trenger ikke å få høre det da fra venner. De tankene har allerede blitt tenkt." Når det gjelder "emomoten" såe... hm.. la de nå finne ut av seg selv. La nå folk få være dem de har lyst å være.
|
|