|
Post by Sortland Rockeklubb on Jun 9, 2008 20:45:16 GMT 1
TRONDHEIMSBANDET 22 ER KLARE FOR BLABLA-FESTIVALENUt av asken fra bandet Gåte kommer nå konstellasjonen 22. Bandet består av gitarist par excellence Magnus Robot Børmark, samt medlemmer fra diverse andre Trondheimsband. 22 kan klassifiseres som progpop med spretne taktskifter, lys vokal, spastiske gitarer og generelt energi-øs. I bunnen ligger catchy låter med hooks som lett fester seg. Bandet ryktes å være et svært solid liveband og spiller i sommer blant annet på Storåsfestivalen og Trænafestivalen. I sommer slipper 22 også sin første EP, med navn E.S.P (Extended Sensory Play) og lørdag 12. juli kan vi altså se dem på scenen på Blabla! 22 - Algorythm promovideoHør 22 på MySpace
|
|
|
Post by reppe on Jun 10, 2008 17:31:02 GMT 1
Tøft band!
Gleder meg til å høre dem Live!
|
|
|
Post by Sortland Rockeklubb on Jun 13, 2008 15:27:50 GMT 1
HØSTSLAVE PÅ BLABLADa er vi kommet fram til det som antakeligvis blir det siste bandet vi slipper til fredags- og lørdagsprogrammet av Blabla. Høstslave er et høvelig nytt tilskudd på stammen over Sortlandsband, men har allerede gjort flere imponerende konserter. Bandet ble startet da Magnus og Thorbjørn fra Acid Garden begynte å snakke om å få til et prosjekt med norske tekster og kraftige lydbilder. Høstslave gjorde en svært solid konsert på RMR i påsken. Bandet bidrar også på den kommende Sortlandrock-samleplaten som slippes på Blabla torsdag 10. juli.
|
|
|
Post by Golovan on Jun 18, 2008 12:56:24 GMT 1
Dette blir virkelig tidenes beste Blabla. Eller faen heller, dette kommer til å bli tidenes beste festival.
|
|
|
Post by Sortland Rockeklubb on Jun 24, 2008 0:20:31 GMT 1
Her kommer litt tidspunkter når det gjelder Blabla!
Torsdag 10. juli: Dørene til Rødskolen åpner 18:00 og konsertstart er rundt 19:00. I mellomtiden kan man f.eks. spille Guitar Hero i en av øvingsbrakkene eller spise mat i kaféen på Rødskolen.
Fredag 11. juli: 16:00 - Filmvisning på Klubben: Pan's labyrint 18:00 - Dørene til Rødskolen åpner, konsertstart rundt 19:00
Lørdag 12. juli - 15:00 - Filmvisning på Klubben: Dave Chappelle's block party 17:00 - Guitar Hero-turnering i en av brakkene 19:00 - Dørene til Rødskolen åpner. NB: Tidlig konsertstart!
|
|
|
Post by Mikael on Jul 14, 2008 2:33:36 GMT 1
AAaahhh... det er trist å være ferdig med blabla Det rocker like mye hvert år! Innsatsen er på topp fra Onsdag til Lørdag Og der stopper det!!Hvor fan er folk når det kommer til BlaBla søndagen og nedrigg?? Vi var en gjeng på 6 stk. som var ferdig og rigge like over klokka halv fucking tre i natt!!! Grunnen til dette er høvelig fordi Simen (som var den eneste kompatible til å mekke PA-rigg) måtte hjem og pakke siden han drar til syden klokka 4. HALLO!! men hovedgrunnen var fordi INGEN møtte opp!! Mange klager litt over at spiriten i SRK har gått ut en smule. Jeg har (bank i bordet) aldri klaget over det, før akkurat nå!! Hvis vi hadde hatt ett kamera på nedriggen kunne folk sett hvordan spiriten skulle være. Jeg, peer, øystein, simen, frode, anders og harald koste oss hele kvelden. Men hva fan hjelper vel det når vi var de eneste som var der??! skal sies at Stig hjalp oss en del i begynnelsen, og at maya og therese var innom en liten tur, men flere var det fan ikke!! Vi er jævlig skuffa over at folk fan ikke møtte opp! Folk kan få lov til å komme med så mange unnskyldninger de bare vil, eller motangrep mot denne posten men jeg lover at jeg skal fan steike meg klare å argumentere hele fucking gjengen i senk!!! Som sagt, blabla slutter ikke når festen på lørdag er over, og alle har hatt en fin helg! BlaBla slutter når rødskolen er tom!!! Jeg er jæævlig skuffa over at folk ikke møtte opp på nedrigg, og de som var sammen med meg i kveld føler samme skuffelsen! Jeg har faktisk spurt om det var greit at jeg skrev det!! Så takk for hjelpen til de som møtte opp!! Jeg er redd for at hvis det ikke hadde vært et så stort arrangement hos de som var der ville vi ALDRI få lov til å arrangere blabla ever again!! Tenk på det til eventueller andre konserter og blabla festivaler Nå skal jeg legge meg etter en koselig blabla (onsdag til lørdag iallefall) God natt og Rock on!!
|
|
|
Post by Hawken on Jul 14, 2008 12:34:55 GMT 1
Tror nesten det ikke er på sin plass å motargumentere mot Mikael her. Han har helt rett i mye av det han sier. Det har nesten alltid vært et velkjent faktum at nedrigging av Blabla foregår i skyggen av helga som har vært - og at få gidder å ta seg turen innom for å hjelpe til. Her skal jeg ikke skyte inn noe som helst om heltedåd, fordi jeg var ikke der å rigget ned selv. Jeg skal ikke engang komme med unnskyldninger - fordi det har ingenting å si - nedriggingen foregikk i fåtall og en unnskyldning vil ikke forandre det. Vil hedre nedriggerne for en utrolig innsats fra dag til natt. Og deretter hedre alle som jobbet hardt resten av festivalen - og som hjalp til - kom på konsertene og hadde det gøy. Blabla er det viktigste som skjer på Sortland - på lik linje med Jazzweekend - men kanskje enda kulere - fordi det er ungdom som arrangerer og får til veldig mye med veldig lite. Håper alle har hatt det like kult som jeg - for jeg har hatt det faen så rått. Takk til alle bandene som spilte og takk for at jeg fikk spille med mine band. Blabla 2008 var en suksess, på nesten alle måter. Men det er alltid rom for forbedring i SRK's rekker - uansett hvem det er snakk om. Vil påpeke at til neste år er overnatting kanskje uaktuelt - siden ingen vil sitte vakt. Og det er sykt kjipt, siden det er mange tilreisende. Kult å se så mange Bodøfolk. Det var knallrått. Husk det til Bodø Hardcore mot høsten Vi støtter dem og! Besøk www.hardcoreklubb.com for å skjekke ut hva som skjer i leiren der når oktober/november nærmer seg! Jepp! Ha en fin sommer videre alle sammen - og igjen - takk og takk - ToRockOn
|
|
|
Post by reppe on Jul 14, 2008 17:27:51 GMT 1
Bare å legge seg flat, ingen unnskyldninger som egentlig er tilstrekkelig..
Det går jo an å motivere brannvakter med bestikkelser.. Vet at BlaBla er basert i stor grad på dugnad når det kommer til slike ting, men kanskje man burde vurdere et lite lønnsprosjekt på brannvaktfronten.
|
|
|
Post by tic-tac on Jul 14, 2008 19:02:52 GMT 1
Æ VIL HA BILDA:P:P va d nån så tok?
|
|