|
Post by Rockesynne on May 14, 2008 9:16:47 GMT 1
Hei godt folk!Ingen drömmer er for ambisiöse, eller for lite ambisiöse. Jeg vil be dere hjelpe meg utrette vär dröm! Jeg og William har reist rundt i europa noen maaneder nä, bl.a for ä finne et vakkert sted ä bo, hvor vi kan drive pä med musikk, kunst og i tillegg möte folk fra hele verden. Vi skjönte en stund etter vi hadde kommet ut av Norge at det vi burde legge sjela vär i er ä skape en slik boplass i vesterälen eller lofoten. Tanken er ä finne et tomt hus pä en avsideliggende eiendom, slik at det ogsä kan vaere rom for ökologisk smäbruk, samt flere smä hus til beboerne. Dette vil for oss vaere et livsvarig prosjekt, og planene er mange. Vi önsker ä skape en plass som har noen grunnprinsipper, men som er äpen for all alternativ, nyskapende tenkning. Festivaler, workshops, foredrag o.s.v- Det er som med alt som blir skrevet sikkert vanskelig ä kjenne spiriten for dette prosjektet i kroppen, bare av ä lese om det, men i förste omgang ber jeg dere om ä hjelpe meg med fölgende: Vet dere om en slik tomt med bygg egnet for restaurering? Det bör vaere lett tilgang ang. transport, i tillegg til at det bör vaere naert havet. Jeg gleder meg til respons ;D
|
|
|
Post by Golovan on May 14, 2008 13:21:14 GMT 1
Hvis du kommer til Digermulen så veit jeg om et perfekt hus til dere, vakkert situert med et gartneri og grønnsaksåkere på ene siden, en kommunist (faren til Johan) på den andre siden og hav, svaberg og sandstrand på den tredje. Minuset er at dette er et hus som skal leies ut (ganske billig), og ikke selges i første omgang, men det finnes alltids hus til salgs her også. De som eier huset er en frilansbassist med fettet hår, og datteren hans som er dypt innvolvert i Natur Og Ungdom i Lofoten.
Takket være Lofast er det bare 1,5 timer til både Sortland og Svolvær, og kun 2,5 timers kjøring til Evenes, så man kan si at det ligger midt i smørøyet...
|
|
|
Post by Hawken on May 14, 2008 13:38:18 GMT 1
Synne og William: Det er beundringsverdig herlig av dere å drømme om å drive frem denne idyllen dere snakker om! Jeg ønsker virkelig at dere får dette til. Og se at dere tenker så hardt og hjertevarmt om en slik himmel er nydelig, og nesten rørende Om dere poster dette på fler alternative forumer på nett vil dere trolig finne mange fler som ikke bare vil hjelpe til, men også sikkert flytte sammen med dere og jobbe hardt. Vær nå litt oppvakt og på hvilke folk dere blander dere med så det ikke blir noen rar sekt eller kult etterhvert Jeg vet at mange av vennene mine i bandet mitt vil elske denne idéen deres, men vi har desverre planer om å flytte nedover i Norge allerede. Jeg håper derimot at vi kan være behjelpelig med å spre ordet om stedet, hjelpe dere med idéer til både workshops og aktiviteter. Vil gjerne komme og spille om det skal litt være noen åpning og Håper virkelig dere lykkes. Skriv litt om turen igjennom Europa? (Er dere interesserte i å være med på turné? Og just for the record.. det er for å henge ut og være med oss i okkuperte bygninger å treffe folk og slikt i musikkmiljøet) og se og la dere inspirere. Er sikker på at dere har møtt mange spennende mennesker og blitt maktelig inspirert! Håper å få høre litt om reisen deres. Uansett, ta kontakt om dere vil være med å kjøre litt til sammen med oss i Europa. Gratis overnatting, osv Dette gjorde virkelig dagen min! For et hjerte dere begge har
|
|
|
Post by Rockesynne on May 14, 2008 14:44:21 GMT 1
Tormod: Kult, men vi er absolutt ikke intersserte i aa leie, vi maa ha noe som er vaart eget, med menneskekjaere prinsipper i bakhaand. Jeg har et bilde i hodet mitt av at du bosetter deg i en lavvo utenfor hovedhuset, med skilt inn til lavvoen: Farfar Tormods hytte..Vil du vaere med? ;D Tor-haakon: Takk for gode ord! Vi har allerede skaffet oss et bredt nettverk med venner fra europas vestlige nasjoner, i tillegg til at vi kommer til aa kjöre hardt paa for aa engasjere folk naar den praktiske prossessen har starta. Akkurat naa er vi ute etter aa finne plassen, slik at vi enklere kan engasjere. Folk har en tendens til aa ikke tro paa slike tiltak, selv om det for mange bare er en levestil, og ikke et engangsopprör. Derfor gleder jeg raeva av meg til aa vise folk hvor enkelt ting kan gjöres om du bare önsker og tror nok paa det Ang. turneen deres er vi enda paa tur selv, og regner med aa vaere hjemme i slutten av juni. Tror vi trenger aa fordöye litt´av det vi har laert för vi hiver oss med paa nye eventyr! Dere skal uansett ha masse lykke til! Vi kommer nok til aa legge ut en liten eventyrsnutt fra livet paa veien, men venter med det til vi har sortert hodene og forsaavidt bildene fra turen. Hepp!
|
|
|
Post by tic-tac on May 14, 2008 14:51:45 GMT 1
hehe kult digermulen:P har hele slekta mi dær:P
|
|
|
Post by Øyvind on May 14, 2008 15:31:12 GMT 1
Peis på synne! Jeg får nærmest vann i munnen av å lese om planene ja. Og ta til dere enkelte av de tingene som TH sier! Jeg hadde definitivt ville kommet på besøk til denne gården om den ble til virkelighet! kanskje til og med bodd der for en periode om ting lå til rette for det Lykke til!
|
|
|
Post by Golovan on May 14, 2008 15:42:50 GMT 1
Som sagt så finnes her altids et hus som har stått tomt i noen år, så jeg kan holde utkikk etter flere mulige kandidater. Ganske irriterende å ikke ha peiling på hvem som skjuler seg bak nicket tic-tac. Det kan jo fort vise seg å være tjukkeste slekta. HVEM ER DU DA MANN? ?? (eller dame) ....
|
|
|
Post by Golovan on May 14, 2008 15:46:07 GMT 1
Og Synne: hvis du skulle fått meg til å bo i en lavvo måtte du plassere den inni kongesuiten på Ritz....
|
|
|
Post by tic-tac on May 14, 2008 19:47:22 GMT 1
jeg er fredrik hær. barnebarnet til oddbjørg og bjørn:P:P di vet jeg at du vet hvem er:P:P søsken barnet til tommy fra harstad:P
|
|
|
Post by Golovan on May 15, 2008 10:11:27 GMT 1
Ja da veit jeg hvem du er, jeg dirigerer Oddbjørg en gang i uka i koret vårt
|
|
|
Post by Rockesynne on Jul 17, 2008 19:13:05 GMT 1
Ho hoi! Ville bare oppdatere litt ;D Nå har vi reist rundt hadseløya, Eidsfjorden, Sandsetstrøkene og mesteparten av Bø. Vi har oppdaget en rekke brukbare og renoveringssultne hus. Særdeles i Bø, hvor fraflyttinga er særdeles høy! Vi har pratet med folk som bor i nærheten av disse husene, og skaffet navn og info om eierne. Den største utfordringen fremover vil være å kunne legge frem prosjektet til huseierne på en troverdig måte. Dette er jævlig vanskelig fordi folk flest( Æsj, "folk flest" assosieres med Frp ) ikke tror man kan utrette noe uten penger og stabil rente på lånet. Dette er et sørgelig faktum, men det drukner ikke noe av håpet vi har for å få det til. Vi kommer ikke til å gi oss før vi har tomt og hus, og gleder oss til den dagen vi kan vise våre medmennesker at det meste går an! Vi tar gjerne imot forslag til prosjektnavn! (Usaklige forslag fra Tormod mottas med smil).
|
|
|
Post by Øyvind on Jul 17, 2008 19:55:31 GMT 1
kanskje uorginalt, men likevel artig og tøft: FARMEN.
Ellers:
Hula Monaco Ho Mor Solbakken Markens Grøde Titten Tei Bård Gård Kong Harald Quiritatio
|
|
|
Post by Mikael on Jul 17, 2008 20:05:39 GMT 1
Plata??
|
|
|
Post by Golovan on Jul 18, 2008 1:25:24 GMT 1
Hippiehølet Nederst På Rangstigen Kidza's Plaza
Eller, i disse importhusdyrtider, der man finner slikt som Emu-farmer:
Emo-farmen
(lol)
Animal Farm (som dog er et noenlunde seriøst forslag)
eller....
BFFF (BestFriendsForeverFarm)
Med skakk hilsen fra Stormogulen.
|
|
|
Post by Rockesynne on Jul 18, 2008 21:52:30 GMT 1
HAHAHAHAHAHA! Jævli mye fint her , lo så jeg skreik ;D Vi skulle med glede navngitt prosjektet hippiehølet, plata eller Bård Gård, men er usikker på hvordan søknadene til diverse fond ville sett ut da Vi har bestemt oss for å navngi prosjektet ALDASKIPTI som på gammelnorsk betyr Tidsskifte/Omveltning ! Vi har søkt på støtte hos Trafo.no, og kommer til å søke på frifond når vi er kommet mer i gang. Vet dere om noen fond eller lignende som er relevant for prosjektet?
|
|