|
Post by andreas b. on Nov 29, 2004 23:39:20 GMT 1
jeg vet dette er en umulig oppgave men det er lov å jukse å hive på flere enn fem.
1. DEVO (de 5 første platene bandet gav ut) 2. The Faint - Danse Macabre & Wet From Birth 3. Refused - The Shape Of Punk To Come 4. Catharsis - Passion & Samsara 5. Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
et par andre nevneverdige som har snurret mye på platespilleren: Shield - Vampire Songs Jimmy Eat World - Bleed American Andrew WK - I Get Wet Strife - One Truth The Get Up Kids - Four Minute Mile The Smiths - alt som finnes av dette bandet er jo utrolig bra!
Jeg må jo si at det er flaut at all musikken her er laget etter 1980 men jeg får grave meg dypere inn i beatles og rolling stones når jeg blir en gammel mongo.
|
|
Hopalong
Full Member
"I'm not normally a religious person...but if you're up there...save me SUPERMAN!"
|
Post by Hopalong on Nov 30, 2004 4:14:15 GMT 1
Gjennom tidene er ganske vanskelig å si. Det skifter litt fra dag til dag, men det er selvfølgelig noen som skiller seg ut Lauryn Hill - The Miseducation Of Lauryn Hill Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dør Damien Rice - O Supergrass - I Should Coco Placebo - Black Market Music Eh...ja, fikk jo ikke plass til de andre Topp 5 platene da hadde jo mange mange The Shins - Chutes Too Narrow må nevnes! Edit: Føles bare ikke rett å ikke nevne disse (Hiver sikkert på flere etterhvert ): Mountain Goats - Tallahassee Manic Street Preachers - This Is My Truth Tell Me Yours Van Morrison - Moondance September When - Mother I Have Been Kissed BigBang - Electric Psalmbook Neil Young - Harvest CC Cowboys - Himmeltitter Muse - Origin Of Symmetry Morcheeba - Big Calm
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Nov 30, 2004 17:16:13 GMT 1
Hm, vanskelig ja. Men jeg gjør et forsøk (selv om jeg sikkert ville gjort det helt annerledes i morgen): 1. Ramones - Anthology 2. Catharsis - Passion (hvis jeg må velge en da..hvis ikke slenger jeg på Samsara her også ) 3. At the drive-in - Relationship of command 4. Life...but how to live it? - ST/Day by day 5. Beatles - Rubber soul eller With the beatles andre ting: Tragedy - Vengeance The Clash - History of... Refused - Songs to fan the flames of discontent The get up kids - Something to write home about Bad religion - All ages Ikke lett det her nei, men som sagt...en annen dag ville det nok sett helt annerledes ut (som alt annet
|
|
|
Post by PEER NICOLAI on Dec 2, 2004 23:25:02 GMT 1
1.Bob dylan-live at royal albert hall -66 (bootleg) 2.NOFX-Punk in drublik 3.The clash-london calling 4.Bob dylan-blonde on blonde 5.Sex pistols-nevermind the bollocks...
..Næii.. dettan går ikkje! dettan e jo meir vanskeli en skismorning:D OI FAN BAD RELIGION PROCCES OF BELIEF...
|
|
|
Post by andreas b. on Dec 2, 2004 23:45:00 GMT 1
respect for the clash og dylan!
|
|
|
Post by Øyvind on Dec 6, 2004 19:42:22 GMT 1
Jeg kan jo prøve meg her jeg og.. HM!
Slayer - Reign in blood At The Gates - Slaughter of The Soul Cult of Luna - (alle sammen) Converge - (jane doe & drop out)
Dette er nok mine ALLER største favoritter for tida, og jeg hører ekstremt mye på dem, men det er jo mye mer som jeg hører på ganske mye og, pluss at plater som bør nevnes at jeg har hørt mye på opp igjennom åra er In Flames med Colony, Jester Race og Whoracle. Det var liksom slik det hele begynte. Høhø, som en liten metalunge! Men metal er jo koselig som fy =)
Men så synes jeg også det er flott å høre på roligere ting som The Shins, The Smiths, Hot Hot Heat osv.. Ellers går det også veldig mye i band som Catharsis, Tragedy, Kaospilot, Refused, From Ashes Rise, Undying, Purified in Blood, The Spectacle OSV. Gidder ikke ramse mer =)
Tja. Det var hvertfall et forsøk!
|
|
|
Post by Øystein BL on Dec 6, 2004 20:26:09 GMT 1
drop out er da ingen plate?
|
|
|
Post by Øyvind on Dec 8, 2004 19:10:09 GMT 1
ÆHHH! You Fail Me for all del! Det der var flaut. Tenkte bare på sangen drop out, som er den jeg hørt mest på på You Fail Me
|
|
|
Post by TorHaakon on Dec 10, 2004 17:11:44 GMT 1
Duuumb-ass
|
|
|
Post by Eirik K. on Dec 10, 2004 23:52:53 GMT 1
hmm..vanskelig Som sagt, var stor fan av Metallica før, og det er egentlig de siste to årene musikk har blitt så mye for meg: 1.Metallica - Master of puppets 2.The Get Up Kids - Something to write home about 3. Jimmy Eat World - Clarity 4.The Offspring - Americana er sikkert en del annet og, men de jeg kom på i farta kos
|
|
|
Post by Golovan on Dec 21, 2004 4:49:56 GMT 1
Gagga...
1. Alle pink Floydplatene før 83. 2. Alle Aerosmithplatene mine. 3. PJ Harvey - Dry. 4. Led Zeppelin - How the West Was Won. 5. Roger Waters - Amused To Death (Den skal forresten Tor Håkon få låne av Moi)
Vel, dette var svært mange plater, og jeg har enda ikke fått presset inn Hendrix og Doors eller Radiohead...
eller Dylan.
|
|
|
Post by Eirik K. on Dec 23, 2004 20:20:06 GMT 1
Jeg fikk ei plate av min søster for kanskje litt over en 2 måned siden, Kent - Verkligen. Aaaah..for ei plate..litt trist stemning, som virkelig fenger. Den bør sjekkes ut av alle som ikke har hørt den, eller noe av Kent
|
|
|
Post by Øystein BL on Dec 24, 2004 1:38:12 GMT 1
kent er så forbanna bra. alle skivene er dødsbra. isola spesielt, kanskje.
|
|
|
Post by Eirik K. on Dec 24, 2004 23:35:32 GMT 1
Yep, helt klart! Alle bør sjekke ut
god jul
|
|
|
Post by Hawken on Dec 29, 2004 6:01:20 GMT 1
In flames - Colony Radiohead - Hail to the thief Catharsis - Passion Randy - You can't keep a good band down Michael jackson - Bad (Og thriller)
|
|