|
Post by Sortland Rockeklubb on Oct 7, 2008 22:11:51 GMT 1
Sortland Rockeklubb er med i Norsk Rockforbund og vil gjerne videreføre dette initiativet. På konsertene som arrangeres på Rødskolen er det ofte høy lyd, for ikke å snakke om lydnivået i brakkene. Ofte er det lydnivået høyere jo mindre lokalet er, og lyden av cymbaler og vrengte gitarer med mye diskant er spesielt skummel for hørselen. I dag har over 50000 nordmenn problemer med øresus og tinnitus. Gjennom vårt medlemskap i Rockforbundet kan vi tilby EAR Ultratech HiFi-ørepropper til ca. 135 kroner pr par. Disse spesielle musikerøreproppene koster vanligvis rundt 250 kroner i musikkforretninger. EAR Ultratech HiFi Spesialpropp som gjør det mulig å høre tale, varselsignaler og musikk mens skadelig støy reduseres effektivt. Den akustiske designen til UltraTech gir lav forvrengning av lyden takket være den lave lyddempingen, mens proppens patentbeskyttede ”tredelte” design gir god komfort ved langtidsbruk. Ideell til musikere Brukes av Gardemusikken, Kringkastingsorkesteret, DJ’er osv SRK bestiller X antall av disse øreproppene rundt 10. november. Er du interessert kan du skrive deg opp på lister i brakkene, eller du kan melde din interesse her. Øreproppene koster altså rundt 135 pr par. Vi tar kontakt når det nærmer seg bestilling.
|
|
|
Post by Anders on Oct 7, 2008 22:17:37 GMT 1
Jeg vil gjerne ha et par Mista mine i sommer...
|
|
|
Post by davids on Oct 7, 2008 22:19:09 GMT 1
Jeg vil også ha!! Jeg trenger 2 stykk
|
|
|
Post by Mikael on Oct 8, 2008 11:52:28 GMT 1
Slapp helt av David De kommer i par, altsaa trenger du ikke bekymre deg for aa faa bare en propp
|
|
|
Post by Øyvind on Oct 8, 2008 12:27:16 GMT 1
jeg er pepp på et nytt par faktisk. Greit å ha ett par liggende på øvingslokalet, og ha et annet par med seg i sekken rundtomkring!
|
|
|
Post by reppe on Oct 10, 2008 16:25:55 GMT 1
jeg tar et sett!
|
|
|
Post by davids on Oct 22, 2008 13:31:37 GMT 1
Slapp helt av David De kommer i par, altsaa trenger du ikke bekymre deg for aa faa bare en propp Åjjda...Jeg mente 2 par!! ;D Til brodern også....xD Haha...hihi ;P
|
|
Simen
New Member
?L ?L OG MERE ?L!
|
Post by Simen on Nov 5, 2008 8:46:12 GMT 1
Jeg vil gjerne ha et par eller 2
|
|
odin
New Member
|
Post by odin on Nov 5, 2008 13:21:10 GMT 1
Bra tråd! Jeg anbefaler alle til å skaffe seg disse proppene! Til de som spiller i band eller holder på med musikk, så kan jeg anbefale musikerørepropper. Det er propper med filter som er støpt til øret. De funker utrolig bra og man fjerner få frekvenser fra lydbildet. Ved bruk av disse vil man sikre seg gode øvinger og en sikker hørsel framover. Jeg valgte å skriv en kommentar på denne tråden for jeg selv ble utsatt for en kraftig støyskade på høyreøret mitt for ca 2 måneder siden. Støyskaden har gjort slik at jeg har fått et stort diskanttap på høyreøret og ørespesialistene/audiografene sier at disse tapte frekvensene vil mest sannsynelig aldrig komme tilbake. Det er en utrolig kjip følelse for meg som selv driver med musikk og spiller i band. For å gjøre vondt værre, så har støyskaden gjort slik at jeg har vært plaget med øresus på øret også kalt tinnitus. Jeg har ikke fått tilstanden kronisk tinnitus og det er ikke noe som plager meg nå. Så tror ikke det er noe jeg kommer til å plages med videre. Det tok meg lang tid å godta dette diskanttapet og jeg vil ikke kunne godta tinnitus(selvom jeg tror det er bare noe midertidlig). Jeg tenkte som de aller fleste " det kommer ikke til å skje meg" og jeg var litt uforsiktig å bruke propper(noe som jeg alltid gjør). Saken er at folk vet for lite om hørselen. Vi hører hvor farlig det er osv, men det burde være enda mer advarsler på konserter/fesivaler om bruk av propper. Jeg prøver ikke skremme folk her. Jeg prøver bare å advare. Jeg er et levende eksempel på at dette ikke er noe gøy og jeg skulle gjort alt for å få de tapte frekvensene tilbake. Jeg går nå ikke på en øving, en konsert eller en live spilling uten mine nye musikerørepropper. Så skaff dere ørepropper folkens!
Mvh Mads Odin Michaelsen
|
|
|
Post by ninjapirat on Nov 10, 2008 20:34:37 GMT 1
Sånn, hvis det ikke er forsent, så skulle jeg hatt 1 par
|
|
|
Post by Sortland Rockeklubb on Nov 17, 2008 13:26:26 GMT 1
Ingen problem Ørepropper er nå bestilt, og vil mest sannsynlig være på plass i løpet av en uke!
|
|
|
Post by davids on Nov 24, 2008 22:03:13 GMT 1
Crap...Hvordan får vi betalt å mottatt disse da? Min bror var så uheldig å ødela venstreøret på sist øving...:S All lyd blir forvrengt å skurrete gjennom venstreøret....Så folkens, dette trenger vi!!!!
|
|
Frodur
Junior Member
fo' cembalo.
|
Post by Frodur on Nov 24, 2008 22:18:36 GMT 1
Jeg tar gjerne to par(altså, fire plugger )! Siden fattern fikk seg høreapparat, så har jeg blitt litt obs på slikt..
|
|
|
Post by Sortland Rockeklubb on Nov 24, 2008 22:42:20 GMT 1
Jonas tar i mot penger og deler ut ørepropper De er ennå ikke kommet, men ventes inn i løpet av noen få dager.
|
|
|
Post by Sortland Rockeklubb on Dec 10, 2008 23:45:18 GMT 1
Da var øreproppene endelig på plass!
Dere som har bestilt - ta kontakt med Jonas på 97727481.
|
|