|
Post by Øyvind on Nov 4, 2008 15:09:21 GMT 1
Hei! Før årets blabla var det fin forumaktivitet rundt festivalen, og det var mange meninger, ideer og tips ute å gikk. En ting vi har blitt flinkere og flinkere til for hvert år vi har arrangert blabla er å være tidlig ute. Vi skal selvsagt bli ENDA flinkere på det i år!
Derfor håper jeg at så mange som mulig har mulighet til å samles til blabla-møte rundt juletider. Kom med ønsker om dato, slik at vi kan møte best mulig på midten, og samle flest mulig til å delta!
Ting som bør tas opp er:
Arbeidsfordeling:
1. Booking-gruppe (hovedansvar for booking, møte folkets ønsker best mulig) 2. Pengesankere (sponsormidler, kakelotteri, flaskeinnsamling osv..) 3. promoterings-gruppe (plakater, intervjuer, web osv..) 4. Mat-gruppe (bandservering, kioskvarer osv..) 5. Aktiviteter (filmvising, guitar-hero?, nye forslag til dagtidsaktiviteter?) 6. Generelt nye og gode ideer for å gjøre festivalen enda et hakk bedre!
PEIS PÅ MED FORSLAG, OG FINN UT NÅRTID DET PASSER Å MØTE FOR DEG!
|
|
|
Post by Golovan on Nov 5, 2008 12:55:20 GMT 1
Jeg vil gjerne være tidlig ute og foreslå (for tredje år på rad) en grafitti/gatekunst-workshop.
Er det noen der ute med litt mere peiling på kommunebyråkratiet som kan finne ut hva som egentlig skal til for å få lov til å bedekke en vegg på Sortland med annet enn blåmaling og angstfremkallende tekststubber? Det hadde vært en god ide å undersøke om dette i det hele tatt lar seg gjøre på noe vis før et eventuelt BlaBlamøte.
|
|
|
Post by reppe on Nov 5, 2008 13:23:28 GMT 1
Et møte i juletider er en kjempeide! blabla 09 skal bli episk!
|
|
|
Post by Øystein BL on Nov 5, 2008 15:18:32 GMT 1
Jeg er sykt hypp på å gjøre mer ut av en av brakkene denne gangen. Synes det var en bra utvikling i 2008 å bruke ei brakke til kino, lytteparty for den nye Iskald-skiva og diverse annet. Det må vi fortsette med.
Ville vært veldig kult med et fullkomment formiddagsprogram med visning av gamle konserter på video eller evt. bare spille av gamle Sortlandsband på anlegget. I tillegg kunne man hatt en utstilling på veggene, flere lytteparties, og kanskje en akustisk intimkonsert eller to?
|
|
|
Post by Øyvind on Nov 5, 2008 16:55:32 GMT 1
Brakkene var helt geniale i år, og til neste år skal vi melke potensialene deres til det maksimale! En ting jeg har lyst å jobbe for er å få til en blablafrokost på rødskolen der overnattende, frivillige og gjester generelt er velkommen til fersk bakst, masse pålegg, brødrister, toastjern, god drikke og ikke minst god stemning! Tror vi kunne ha godt av en slik start på festivaldagene
|
|
|
Post by Anders on Nov 9, 2008 0:17:08 GMT 1
Jeg tror det kunne vært utrolig kult om det hadde vært slik at folk flest hadde et punkt, feks rødskola, hvor de bare kunne henge hele dagen, fra morra til kveld Med alle mulige aktiviteter, som har blitt nevnt tidligere Og muligens kan jeg fikse til med en flammeblåsings workshop, hvor man kan lære det grunnleggende rundt flammeblåsing, hvordan gjøre det på en sikker måte osv... Og såklart få prøvd det selv! Kjempeartig
|
|
ajee
New Member
|
Post by ajee on Nov 9, 2008 18:06:13 GMT 1
Dere må fikse utekonserter i år da! Mye bedre enn inne i rødskolen
|
|
|
Post by reppe on Nov 10, 2008 2:25:15 GMT 1
det er mange som vil ha det, men det en risk å kjøre... både praktisk og økonomisk med tanke på været..
|
|
|
Post by Øyvind on Nov 10, 2008 13:10:22 GMT 1
Det er akkurat det som er. Men et alternativ, som vi forsåvidt har prøvd oss på nesten årlig er å ha musikere ute i gata lørdag formiddag. Er jo mulig at det også går an å rigge opp elektrisk ute om været tillater det. Kom på planleggingsmøte, så finner vi ut av ting og tang
|
|
|
Post by Maya on Nov 11, 2008 9:58:00 GMT 1
Hei. Er det noen forslag til dato på dette møte? Kanskje dagen før nyttårsrocken, 2 januar?
|
|
|
Post by Øyvind on Nov 11, 2008 10:52:49 GMT 1
Jepp. Ser for os at det kanskje mest sannsynlig blir dagen før nyttårsrocken. Om vi får lov til å rigge opp utstyret kvelden før nyttårsrocken kan møtet kombineres med opprigg, så tar vi heller etterpå å diskuterer blabla over en pizza, slik vi gjorde før årets blabla
|
|
|
Post by Maya on Nov 11, 2008 12:15:24 GMT 1
Jepp, det høres veldig bra ut:)
|
|
|
Post by Øyvind on Nov 14, 2008 2:08:49 GMT 1
Så da er det egentlig bare at folk starter opp blabla-maskineriet inni hodene sine, og har med seg masse fine realistiske forslag til hvordan vi kan fortsette den fine utviklinga av festivalen vår. Som alltid er målet "ENDA BEDRE ENN I FJOR!"
|
|