|
Post by Øyvind on Dec 21, 2004 20:02:33 GMT 1
Jeg er intressert i å vite hva folk drev på med før de ble aktive f.eks med Sortland Rockeklubb, og ikke gikk på konsertene og alt det der som fører med..
Hva slags musikk hørte du på? Var kleskoden din en annen før? Har du begynt å tenke annerledes over ting ennn hva du gjorde før? Peis på med ting du kunne tenkt deg fortelle om her!
|
|
|
Post by Andreas F. on Dec 21, 2004 23:16:44 GMT 1
Før så hørte jeg på nofx, skata og kjørte snowboard (hører enda på nofx ;D)
|
|
|
Post by ivan2mu on Dec 22, 2004 0:10:04 GMT 1
vil da ikke påstå jeg har forandra meg så mye etter jeg flytta til sortland da.. selv ikke etter jeg begynte på musikklinja.. kleskoden er hva den alltid har vært.. sægger kanskje litt mindre enn før ja.. derimot musikksmaken er blitt mer variert enn bare metallica og pønk/emo..
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Dec 22, 2004 15:58:22 GMT 1
Tja..hva skal man si. For en del år siden var jeg mye mer opptatt av hvordan jeg ble oppfattet av andre enn nå. Husker jeg hadde grønt hår og spikes og skinnjakke og mer eller mindre "predefinerte" pønkeklær (TM). En ting er ihvertfall sikkert; Etter at jeg ble eldre, og visste mer hva jeg ville her i verden, og ble mer sikker på mine egne meninger, så har jeg gitt mer og mer faen i hva andre tror og tenker om meg. På 90-tallet hørte jeg mest på norsk hardcore/punkrock, og på oldschool punk. Hadde også en periode med amerikanske skatepunk-band som NOFX, Pennywise, Lagwagon o.l., noe jeg forøvrig fortsatt hører litt på. Folk forandrer seg hele tida, og det tror jeg bare er sunt Det aller viktigste er nok å være komfortabel med seg selv, og ikke forandre seg etter hva folk forventer av en, eller å følge andres regler for hvordan man skal leve.
|
|
|
Post by Mini on Dec 22, 2004 21:20:03 GMT 1
Før jeg flytta til Sortland, var jeg typisk fjortis-jente, som bare fulgte strømmen, og aldri hadde egne meninger. Nå hører jeg på hardcore, rock, jazz...ja mye forskjellig, og jeg har slutta å spise kjøtt. Klesstilen har også endret seg, nå går jeg i det jeg selv ønsker, uten å tenke over hva andre kunne komme til synes om det.
Vil si at jeg har det mye bedre med meg selv etter flyttingen!
|
|
|
Post by Peer Nicolai on Dec 23, 2004 0:14:07 GMT 1
hørte på nofx og kjørte snowboard! nåkka æ jør ennu! halleluja ;D
|
|
|
Post by Hawken on Dec 23, 2004 6:45:45 GMT 1
Godt at du tar dette opp Øyvind:) Før hang jeg med deg, for både 4 og 5 år siden og spilte i band (med andre navn, viss-ikke-skal-nevnes) ;D Gikk ungdomsskole, hatet skole da og.. mostly, men hadde mer nære venner da som jeg hadde kjent siden jeg var liten. Gikk stort sett i klærne til pappa, husker jeg. Dvs, "håkons kantine" skjorter og klær mamma handlet. Så oppdaga jeg forskjellig musikk som irsk folkemusikk og til noe helt annet som da var metal. Var kjempemorsomt. Nå er jeg geek på Sortland/Stokmarknes sammen med andre geeker. Kjempekoselig:) Pahah.
|
|
|
Post by Øyvind on Dec 23, 2004 14:52:09 GMT 1
For å gå litt langt tilbake så var jeg som alle de andre på barneskola egentlig, forutenom at jeg hadde langt hår Høhø, men jeg hørte kun på søppelmusikk og sægga. Men så spilte jeg og th i et band sammen da, og det var veldig gøy! Vi lagde trivelige sanger osv.. Så begynte jeg å smake litt på Metallica, uten at det tok helt av for meg. Men en vakker sommer like før jeg sklulle begynne på ungdomskolen introduserte Øystein GN meg for In Flames, som skulle bli min store lidenskap gjennom hele ungdomskola. Metal \m/ Jeg hører forsåvidt enda på metal, selv om jeg har lagt vekk noen av de mer latterlige bandene som slettes ikke er kule Så ble jeg dratt inn i Cataleptic blablabla, og her har dere meg =) Føler at tida e.cat har gitt meg utrolig mye, og at jeg er stadig mer åpen, og fatter ting lettere.
|
|
|
Post by Eirik K. on Dec 23, 2004 20:12:16 GMT 1
Hms..har vel ikke forandra meg så veldig mye egentlig..bortsett fra at jeg kanskje er blitt mer åpen..og tør og være meg selv, å jeg sier det jeg mener! Musikksmaken min har forandra seg helt..jeg var en typisk 14is som hørte på trance, helt til jeg fikk min første bass..etter det, så har det vært mye jamming med mitt søskenbarn (Vegar i The Bottles og FDTS) og er i mitt 2 band nå. Så jeg er utrolig glad for dette!
|
|
|
Post by SandraMari on Feb 10, 2007 22:25:04 GMT 1
Før var jeg rar, nå er jeg rarere.
|
|
|
Post by reppe on Feb 10, 2007 22:43:50 GMT 1
før var jeg en nerd som aldri gikk ut døra fordi ingen likte meg... slik er det jo forsåvidt enda, men nå bor jeg ikke hjemme.. også spiller jeg i band.. musikksmaken er omentrent den samme. Hører enda på Iron Maiden, div. powermetal, guns n roses osv.. og har enda samme hatet for trance, har dog lagt hatet overfor eminem på hylla, ene albumet hans var genialt;) I tillegg har jeg bynnt å høre på mye mer forskjellig musikk. Alt fra punk til hipphopp til rock n roll til beatles.. også gir jeg mer faen i hva folk synes om meg.
*heldigvis hører jeg ikke på A1 lenger..
|
|
|
Post by Golovan on Feb 14, 2007 12:58:35 GMT 1
Før, ca. frem til 8. klassen var jeg ekkelt feit og gikk i Cubusklær siden man ikke finner så mange Armaniutsalg i Austre Vågan. Jeg hørte på samme musikken som alle andre på den tiden, alt fra Westlife til.... eh, Westlife. Har fortrengt mye av det som skjedde, men husker helt klart at jeg voldtok ei Westlifeplate på det groveste for to eller tre år siden mens jeg kvittet meg med restene av den gamle musikksmaken min. Ellers var det veldig lite å bruke all fritiden på, så jeg tapetserte like godt hele rommet mitt med fotballhelter (søsteren min var overbevist om at jeg var homofil) og jeg har ikke giddet å ta dem ned enda. Etter at jeg kom til Sortland forandret jeg totalt på tilværelsen og kastet bort to og et halvt år på å overbevise meg selv om at det å være annerledes har med klærne man går i og lengden på håret. Akkurat nå, når jeg har flyttet fra Sortland og har hatt noen nye "lifechanging experienses" må jeg si at jeg ikke bryr meg om slikt tull, annet enn at jeg ikke har mye til overs for folk som føler et desperat behov for å gå i Conversesko, stripete gensere, trange bukser og bustete hår og innbilder seg at de er så annerledes enn de 200 millionene med mennesker som går i Conversesko, stripete gensere, trange bukser og bustete hår. Det er en tankegang/stil/utfriking som strander på sine egne premisser, omtrent som anarki, kommunisme, modernisme, post-modernisme, post-post-modernisme, byråkrati, demokrati, humanisme, kristendom, tyranni, fascisme, hierarki og alle former for politikk, kunst, religion og livssyn. Ellers smiler jeg og er glad
|
|
|
Post by reppe on Feb 14, 2007 15:42:56 GMT 1
vel talt tormod;) virkelig vel talt
|
|
|
Post by Rockesynne on Feb 15, 2007 10:07:44 GMT 1
Før jeg flytta til sortland bodde jeg på myre. Der bodde jeg sammen med min alkoholiserte mor og to brødre under fattige kår(sammenlignet med det vestlige samfunns omstendigheter). Nå kommer det som kan være interessant lesning; Da jeg gikk på barneskolen var jeg en typisk tjukk jente(jeg understreker jente) som hadde dårlig selvtillit. Jeg hadde mange venner, og disse hang jeg fortsatt med da jeg begynte på ungdomsskolen:) Der skjedde det en slags reform i livet mitt. Jeg fant ut at jeg lærte gitar mye kjappere enn de andre i klassen når vi hadde musikkundervisning og jeg fikk noe nytt å leve for! Samme sommer som jeg begynte å spille mye gitar oppdaga jeg å ei god venninne at mora hennes hadde no sigaretter som hun hadde lagt igjen hjemme da hun reiste vekk. Etter dette gikk jeg på myres nest største fjell hver dag for å skjule at jeg røyka, og da jeg skulle begynne på linja hadde jeg uten å vite det blitt tynn. Jeg flytta som de fleste vet til Sortland. Der opplevde jeg alt som livet består av, og jeg gikk fra tidligere å ha hørt musikk på radio og TV til å finne all slags utrolig musikk! Klesstilen forandra seg fordi jeg hadde mista halve meg, og dessuten er fra myre det er viktig at vi ikke bøyer oss for et konformitetspress,men enda viktigere er det at vi følger drømmene våre og instinktet, og om det er behagelig å gå kledd med billige tøysko(Converse-sko) så får man jo bare gjøre det! Det trengs ikke debatteres en gang:D
|
|
|
Post by Martine on Feb 15, 2007 11:01:29 GMT 1
Øyvind, du fikk det til og høres ut som SKR virkelig har forandra livet til folk...^^
Da jeg gikk på barneskolen var jeg laus... ;D haha
|
|