|
Post by proVista on May 26, 2005 17:27:21 GMT 1
Jeg og Winka skal på interrail til sommeren. Nærmere bestemt 29. juli til 22. august og jeg lurer dermed på om noen veit om band som spiller noen plasser i europa i tidsrommet som er verdige å se? Og andre arrangementer eller severdigheter? Ellers andre interrailtips? Tusen takk :*
|
|
|
Post by Hawken on Jun 8, 2005 0:34:39 GMT 1
Skal prøve å se etter noe kult, Daniel. Prøv å bruk mindre tid på store serverdigheter, skjekk ut om byene og landene har noe bra undergrunn å vise dere:)
|
|
|
Post by Øyvind on Jun 8, 2005 22:05:08 GMT 1
Severdigheter er jo fett å få med seg da. Hvem drar til Paris uten å klatre opp i eifeln, drar til Roma uten å sjekke vatikanet osv..? Skal også på interrail og drar avgårde neste lørdag. Tenkte akkurat på det samme som deg, og har tenkt å ta en titt om det er noe kult som skjer. Sjangsen for det er jo egentlig veldig stor, men det er vanskelig hvor man skal begynne å lete!
Gleder meg til å sjekke opp Mozartstuff når jeg er i Wien!
|
|
|
Post by Hawken on Jun 9, 2005 8:28:46 GMT 1
Poenget mitt, Øyvind var at for min del ville det iallefall vært ekstra kult å kjenne hjertet av byene, se hvordan den egentlig er, under postkortene og severdighetene turist-kontorene demmes har å by på. Mente ikke at monumenter ikke er noe å skjekke ut.
|
|
|
Post by Øyvind on Jun 9, 2005 14:13:42 GMT 1
Trodde at momenter og historiske bygg var severdigheter jeg.. Skal man oppleve en by litt på avstand fra selve turismen tror jeg man må gå på nettet å sjekke ut hvilke alternativer byen har å by på. Har vært i en del store byer rundt omkring, og i utgangspunktet er veldig mange ting likt. Masse gater og store hus så langt man kan se.. Å finne litt bakgater og smug og sånt er alltids tøft. Små markeder ol. I Brighton fantes det er sted med små trange gater og masse kule sjapper som solgte alt mulig slags dilldall, og var mye mye billigere en det som lå i selve hovedgata London har jo også Chinatown, som er jævla fett, med mongotrange butikker hvoir man bare kan være 3-4 stykker inni om gangen. Men Chinatown er jo blitt en slags severdighet da, men det er fremdeles kult, og det er billig der og!
|
|
|
Post by Mini on Jun 10, 2005 12:19:56 GMT 1
Daniel: Til hvilke land skal dere?
Th: Du blir fortsatt med på interrail neste sommer?
|
|
|
Post by Hawken on Jun 10, 2005 14:17:22 GMT 1
Jeg lover meg ikke bort til noe på så lang sikt:)
|
|
|
Post by proVista on Jun 10, 2005 21:43:32 GMT 1
Mjau th vi har tenkt å få med oss litt uten om det vanlige også Nedover Danmark, innom Christiania, Tyskland og der bare må jeg dra Ingrid med på deres MM Nederland og Amsterdam hvor vi skal besøke noen venner av familien Mallaug, nedover kysten av Frankrike, prøve å få med oss mest mulig småsteder med store vingårder Også skal vi innom byen til Lea for å være der et par dager.
|
|
|
Post by marmelade on Jun 14, 2005 11:48:43 GMT 1
husk og dra innom Luxembourg:D
|
|
|
Post by Øyvind on Jun 17, 2005 22:20:11 GMT 1
Jeg drar i morgen! Gleder meg vilt.
|
|
|
Post by Hawken on Jun 18, 2005 12:31:58 GMT 1
;D
|
|
Martin
Full Member
Respirator
|
Post by Martin on Jun 18, 2005 23:41:05 GMT 1
Du får ha en god tur Øyvind! Lykke til......
|
|
|
Post by Hawken on Jun 20, 2005 14:22:54 GMT 1
News fra Øyvind-verden: Børøyagutten skal faen meg se Hammerfall og Slayer (for 2 gang) i Slovenia på Fredag. fyfaen
|
|
|
Post by Mini on Jun 20, 2005 19:28:59 GMT 1
Så spennende! Vet dere hvor mange land han drar innom? Hva slags? Trenger litt tips til jeg selv drar.
|
|
|
Post by Hawken on Jun 20, 2005 21:30:04 GMT 1
Det er vel noen land, ja. Jeg kan ikke eksakt huske hvilke. Han har begrenset adgang til nett og, og siden det er mye spennende å oppleve bruker man ikke den tiden på å sitte foran en skjerm. Hihi. Men han kan fortelle når han kommer hjem!
|
|