Eirik Vandal
Full Member
You piss me off and I piss you on.
|
Post by Eirik Vandal on May 8, 2006 19:55:13 GMT 1
Bastards!
|
|
|
Post by Christian on May 8, 2006 20:10:42 GMT 1
Lurer på hva det er med Green Day - American Idiot albumet alle hater, syns det er så jævlig bra Hater man det pga at alle andre hater det?
|
|
Eirik Vandal
Full Member
|
Post by Eirik Vandal on May 8, 2006 20:31:40 GMT 1
Personlig synes jeg bare at det er dårlig musikk.kan ikke svare for andre. Men en ting æ ikje like med plata e at den har kasta sæ på hate george bush bølgen.
|
|
|
Post by deaven on May 8, 2006 20:54:42 GMT 1
Personlig synes jeg det er en fin bølge.
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on May 8, 2006 23:05:33 GMT 1
Jeg tror ikke Green day har kastet seg på en bølge. Jeg tror mer plata har blitt sånn fordi folk i USA på generell basis er blitt mer og mer koko. Mange amerikanere føler en viss porsjon skam av å være derfra (no wonder), og sånn tror jeg American idiot har oppstått.
|
|
|
Post by Hawken on May 11, 2006 12:29:00 GMT 1
|
|
|
Post by Martine on May 11, 2006 14:35:26 GMT 1
Jeg har lurt på en ting....
Hvorfor er det slik at det er "mindre mat" i en brødskive som er smelta i mikroen (ostesmørbrød) enn en vanlig brødskive med ost?
|
|
|
Post by Øyvind on May 11, 2006 15:05:26 GMT 1
Fordi det skjer ett eller annet med molekylene når de blir varmet opp i mikrobølgeovn. Alle vitaminene knuses fordi atomene snur seg eller ett eller annet slikt sprøtt. Dermed blir mikrobølget mat fri for næring. Lag deg heller ostesmørbrød i ovnen!
|
|
|
Post by Anders on May 11, 2006 15:42:44 GMT 1
Microbølgeovn varmer maten ved å få vannmolekylene til å vibrere, og det skaper friksjonsvarme slik at maten blir varm... Så det vil si at det er ingen forskjell på når den varmes i ovnen og microen, for vitaminene forsvinner på 70 grader celsius uannsett...
|
|
|
Post by Martine on May 11, 2006 15:42:58 GMT 1
det skal jeg gjøre det er jo mye bedre, uansett
|
|
|
Post by Marianne H. on May 11, 2006 17:16:16 GMT 1
Ernæringsguru Partrick Holford sier (som allerede har blitt påpekt) at mikrobølgene får vannmolekyler til å vibrere, noe som koker maten uten at man mister noe særlig vitaminer eller mineraler.
Men.. han sier også at ved å varme maten så raskt som man gjør i mikrobølgeovn så ødelegges de essensielle fettsyrene, derfor anbefaler han ikke å mikro-varme mat med olje, frø eller nøtter i.
Kanskje det er fettet i osten som blir annerledes når man har den i mikroen, da?
|
|
|
Post by Hawken on May 11, 2006 22:16:04 GMT 1
En ting jeg alltid lurer på, men som ikke noen kan svare på er hvordan andre band øver.
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on May 11, 2006 22:32:28 GMT 1
I Regression Point foregår det ca. noe slikt som det her: Vi kommer på øving, og har ofte en del riff klare som vi ikke har øvd på. Så viser jeg og Thomas (trommisen) låtene til de andre, siden det 90% av gangene er vi som lager låtene/riffene. Så protesterer de vilt om de vil det, eller evt. nikker samtykkende og tramper litt med foten. Så finner de kanskje på noe selv, og kommer med innspill her og der. Så kødder vi en del, og har en del pauser der vi prater dritt med hverandre. Så til slutt blir det låter ut av dette spetakkelet om vi har flaks. Denne måten funker greit for oss, men tror alle finner ut sin egen metode som funker etterhvert som man har øvd litt. Viktigste er at man har det gøy og lar alle komme med innspill, istedet for å pleie sitt ego. Det blir det bare bråk av
|
|
Eirik Vandal
Full Member
|
Post by Eirik Vandal on May 11, 2006 22:34:30 GMT 1
Enten bestemmer vi oss for å lage en ny sang hvis noen har et riff eller to på lager eller så spiller vi gjennom alle sangene våre og går hjem.Hvis vi lager sang blir det å ta opp tre-fire øvinger fremover. Mye pauser med kake og sjokolademelk er også blitt en vane.
|
|
|
Post by Hawken on May 12, 2006 20:57:21 GMT 1
Høres koselig ut ;D
|
|