|
Post by Mini on Nov 3, 2004 21:34:35 GMT 1
Skulle gjerne ha kommet med mange glupe kommentarer, men det har jeg ikke tid til akkurat nå, får gjøre det senere, men det jeg kan si nå er at jeg IKKE liker at Bush har vunnet! Det er helt på trynet!!! Vet ikke om Kerry ville ha blitt så mye bedre, men det var jo verdt et forsøk, og det Bush har kommet med i løpet av de tre siste årene, er ikke annet krig og elendighet...etter det jeg har oppfattet i hvertfall. Så ikke slakt meg om jeg tar feil nå...
|
|
|
Post by proVista on Nov 3, 2004 21:48:00 GMT 1
Alt går jo til hellvette:D Vel vi vet jo ikke om det hadde blitt så veldig mye bedre med Kerry som de sier:p Men litt. Uansett kan det jo hende at nå som at Bush får sitte sin andre periode og uansett må gå av om 4 år - endrer politikken til det som _må_ gjøres og ikke bare slike ting folket i usa liker som skattekutt... At han knytter litt mer bånd utenrik og innenlands. Dessuten ja så må han skjerpe skattelettet for nå må han få orden på økonomien. Noe som betyr at han ikke kan leke rambo i midtøsten mer heller:D *Prøve å se lyst på saken*
|
|
|
Post by Martine on Nov 15, 2004 14:00:22 GMT 1
Bush er en sursokk
|
|
|
Post by proVista on Nov 15, 2004 15:16:04 GMT 1
|
|
|
Post by Hawken on Nov 30, 2004 0:55:17 GMT 1
Godt spørsmål, Daniel. Litt viktig med synspunkter her og;) Som i både politikk og problemer! Fyr løs folkens:)
|
|
|
Post by proVista on Nov 30, 2004 22:43:33 GMT 1
Jeg mener privatpersoner kan gjøre mye, men det er verdenssamfunnet som må gjøre noe for at det skal bli en endring. Da mener jeg land og globale organisasjoner. Og det ser ikke ut at noen bryr seg særlig. Dvs FN har begynt å diskutere. Får håpe noe blir gjort fort! Hehe sånn btw skal jeg og th ha et støtteshow i Hurtigrutens Hus til sommeren. Et tryllecomeback. Mjo jeg er særiøs;*
|
|
|
Post by Hawken on Dec 29, 2004 6:16:58 GMT 1
Hehe. Trylleshow, du.
Om ting skal endres, nytter det ikke å fnyse av boikott og undergrunsbevegelse. Skal noe skje, bør det begynne et sted, og det er nemlig RETT i hodet på folk. Om noe skal endres, hjelper det ikke å syte til noen som et over vanlige folk.
Det tøffeste som finnes er når vanlige folk begynner å yte motstand på forskjellige måter, bli oppmerksomme og kritiske. Det kan begynne med en button, det kan begynne med en samtale, uansett hva teller det for akkurat den personen.
|
|
|
Post by Mini on Dec 29, 2004 20:30:33 GMT 1
Beklager at jeg bytter samtalemne, synes det dere snakker om er kjempe viktig, og at det absolutt fortjener å bli snakket om..og mer enn det, men jeg vil gjerne ta opp katastrofen i Asia..en helt grusom katastrofe , og jeg oppfordrer de som kan, om å støtte de stakkars menneskene der nede økonomisk! Noe jeg kommr til å gjøre så snart jeg får penger på kontoen min, for akkurat nå er jeg blakk. Håper ingen av dere har noen av deres kjære der nede...fikk litt av et sjokk da jeg fikk høre om flodbølgen, for en venn av meg er i India..men, det viste seg at han var uskadd.. Anyways..ville bare ofre noen ord på dette emnet, og vil gjerne høre hva dere har å si om det.
|
|
|
Post by Hawken on Dec 31, 2004 5:12:33 GMT 1
Utrolig bra å nevne dette Ida. Oppmerksomheten har definitivt blitt for lite rettet ned til dem her på forumet. Utrolig tragisk, men naturen gjør det den må gjøre. Kjipt nok at innbyggerne lider stort men også at det samtidig var så sinnsykt mye turister ute å beina der rundt der nede! Bra om alle følger opp om å droppe fyrverkeri på nyttårsaften (og annet unødvendig tull) og sender penger dit istedet. Om man selv ikke har penger, har foreldrene alltid noen rakett-kroner å sende ned. (hørtes dumt ut),..... Har sett noen videoer av hva som skjedde der nede. Og jeg sier det, fyfaen. Tenkte meg at det var så som så, at det kanskje bare kom en liten flom som oversvømte ting i begynnelsen. Så fikk jeg se en video der man kun så en stor grå VEGG med vann, 10 meter høy mer eller mindre som slukte _alt_ den kom over mot byene... inkludert små barn, dyr og voksne.
Fikk etterpå se da de måtte reise med båt langt uti havet, fler kilometer ut å plukke opp døde mennesker. Utrolig kjipt. Vi bør definitivt tenke over dette mens vi pakker i oss god mat og gir hverandre dyre presanger, sender opp raketter og drikker opp pengene i jula.
|
|
|
Post by Mini on Dec 31, 2004 14:41:19 GMT 1
Hey! Du visste hvem jeg var! Også jeg som tenkte å forbli ukjent..du vet å knuse mine illusjoner..hehe..neida! Broren min kjøpte masse raketter før vi visste omfanget av katastrofen..så det blir raketter i år uansett..har veldig dårlig samvittighet for det, men gjort er gjort...skal nok gi penger når det store flotte stipendet kommer! Da blir det andre boller!
|
|
ebO
Full Member
Yes, the Universe IS out to get you...
|
Post by ebO on Dec 31, 2004 19:14:43 GMT 1
Utrolig bra å nevne dette Ida. Kjipt nok at innbyggerne lider stort men også at det samtidig var så sinnsykt mye turister ute å beina der rundt der nede! Vel. Mesteparten, faktisk. Jeg har hørt opptil sytti prosent. Men så hører jeg en del. Jeg føler at dette får den oppmerksomheten det trenger. Døden er virkelig en ting som får oss til å tenke i virkelig negative retninger. Jeg beklager for de som mener jeg er ufølsom, men man kan ikke si annet enn at dette er en ting som skjer hver dag, bare at denne gangen litt raskere, litt mere, litt mer publisert. Jeg mener virkelig ingen ikkerespekt for alle de som er rammet, ikke minst de sørgende, av denne katastrofen. De som våger å sørge i min begravelse, sier jeg bare ! Likevel er dette alt for fjernt for oss likevel. Vi kan godt prøve, og likevel ikke fatte noe særlig mye av det. Dog, ting som at norges to største rakettprodusenter, at alle taxisjåfører har en liten bøsse med seg nu, serviører som gir sin driks, og at de aller fleste land gir fantastiske summer til dette, gir en trygghetsfølelse over verden. Det er fin verden. Nå skal der spises aftens med sure fittetanter og sure unger. Enjoy, den som kan.
|
|
Hopalong
Full Member
"I'm not normally a religious person...but if you're up there...save me SUPERMAN!"
|
Post by Hopalong on Jan 1, 2005 15:33:23 GMT 1
ebO: Har ikke tenkt annet siden jeg hørte om flodbølgen! Og det føles merkelig å si det. Jeg er utrolig glad for at alle bryr seg. Men alt som skjer hver dag i verden som man ikke bryr seg om, eller ikke hører om. Det er noe som ikke stemmer. Men man kan selvfølgelig ikke ta alt inn over seg heller, det er umulig. Personlig har jeg blitt enig med meg selv om å ikke bruke så altfor mye tid og tanker på alt det grusomme som skjer i verden hver dag, mot at jeg skal jobbe et år som frivillig for en organisasjon (Amnesty, Røde Kors). En plass der det trengs hjelp. Jeg hadde vurdert å dra nordover til asia for å jobbe som frivillig hvis det ikke var fordi jeg sitter og venter på svar fra lånekassen (svar på hvordan livet mitt vil bli de neste årene om du vil). Hmm, ja det er egoistisk å tenke på seg selv foran andre...trøster meg med at jeg ikke er alene.
Ok, jeg mener ikke å være smakløs, men dette oppsummerer hva jeg tenker i blant
"Life's difficult sometimes. It just comes down on you like you would've never believed. There's so much to it. There's the rainy days, cloudy days, sunny days, the occasional storm and other natural disasters.
And then there's all these people in it as well! Millions of them. With theyre own opinions! How's it gonna end? I don't know how I'm gonna survive this mess"
|
|
Hopalong
Full Member
"I'm not normally a religious person...but if you're up there...save me SUPERMAN!"
|
Post by Hopalong on Jan 4, 2005 16:15:25 GMT 1
Etter å ha lett noen minutter etter informasjon om å jobbe som frivillig i utlandet er det et par åpenbare hindringer for akkurat det. Mange organisasjoner krever at du har høyere utdannelse, snakker flere språk osv. Det krever selvfølgelig også mye tid, og mange organisasjoner krever at du betaler for reise selv. Ikke akkurat noe overraskende informasjon, men det krever planlegging hvis man vil hjelpe folk
|
|
|
Post by Martine on Feb 25, 2005 2:51:35 GMT 1
hah....synes d er på tide med nytt samtaleemne her på snikksnakk ;D har dere noen ganger hatt helt vanvittig syke drømmer (sånn om natta altså) La oss få høre om dem da....Jeg for min del drømmer ganske mye og en hel del merkelige ting!!!! Er d en drøm dere husker spesielt godt??? og hvorfor? Jeg har drømt opptil flere ganger om flere av dere her på forumet....ikke spør meg hvorfor!!!!!.... hehe.... masse tull i grunnen *kos og klem* ;D
|
|
Oda
New Member
There will be sorrow no more;)
|
Post by Oda on Feb 25, 2005 3:00:28 GMT 1
ja, martine... vi kjenner jo deg, og drømmene dine ;D håper for din del at du ikke blir for ivrig og forteller oss for mye om dem nå... jeg for min del drømte at ansiktet mitt forandret seg til Bush det må nok være mitt største mareritt! ellers håper jeg dere alle vil dele drømmene deres med oss!(bortsett fra du martine, med det røde håret!) hilsen oda
|
|