|
Post by Martine on Feb 25, 2005 3:08:15 GMT 1
hmmm.....og jeg håper for din del at du ikke forteller så mye om mine drømmer heller.... ;D heh....nåja... En gang drømte jeg at jeg sto utenfor musikklinja(av alle plasser). Plutselig gikk alle folkene fra meg....også begynte tennene mine å falle ut...jeg tok meg til munnen og spyttet ut tennene i hånden. det var et lite fjell med tenner i hånden min merkelig spør du meg. de fleste av drømmene mine har ikke noen spesiell mening. de er bare veldig rare! Jeg har drømt mer enn som så, men kan komme tilbake til (noen av) dem senere Fortell fortell kos TEXTTEXT
|
|
|
Post by Martine on Feb 25, 2005 3:09:24 GMT 1
text, ja....oops heh... joda oda....qlt!
|
|
|
Post by proVista on Feb 25, 2005 10:57:30 GMT 1
Hm jeg har vel bare rare drømmer, men husker dem skjelden. Går i perioder når det gjelder tema på drømmene:p Har for så vidt _aldri_ mareritt:) Og det er jo kjekt.
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Feb 25, 2005 12:29:46 GMT 1
...og heldig er du. Jeg har mareritt altfor ofte. Lurer på om det er sånn at drømmer bare er surrobabel fra ting som har skjedd i hverdagen, eller om man kan tyde de på noen måte. Eksempel fra drommetydning.com:
"Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt". Hehe, nåvel.
Jeg tror egentlig mest at drømmer er bare visvass som ikke betyr så mye, men det er interessant å høre andres teorier på det.
|
|
ebO
Full Member
Yes, the Universe IS out to get you...
|
Post by ebO on Feb 26, 2005 0:51:25 GMT 1
...og heldig er du. Jeg har mareritt altfor ofte. Lurer på om det er sånn at drømmer bare er surrobabel fra ting som har skjedd i hverdagen, eller om man kan tyde de på noen måte. Eksempel fra drommetydning.com: "Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt". Hehe, nåvel. Jeg tror egentlig mest at drømmer er bare visvass som ikke betyr så mye, men det er interessant å høre andres teorier på det. Det er merkelig, for det er veldig vanlig drøm, den at man knuser eller der skjer noe skummelt med tennene. Jeg har en venninde som fikk drømmer om tennene sine hver natt, og hun fan ttil slutt ut at hun fikk dem etter at broren ble drept i en bilulykke. Dødsfall kunne visst ofte resultere i tanndrømmer. Dessuten hadde hun kommet over noe vissvass om at det også skulle bety økonomisk trygghet. Noe hun virkelig ikke kjente seg igjen i
|
|
|
Post by Øystein BL on Feb 27, 2005 18:59:06 GMT 1
jeg har hatt ganske masse tanndrømmer i perioder.
|
|
|
Post by Øyvind on Feb 27, 2005 22:43:18 GMT 1
Sært. Har aldri hatt tanndrømmer. Nå blir jeg sikkert å få det, ettersom jeg leser om det. Har derimot drømt en del om skumle kryp, som slanger og edderkopper. Helt utrolig mange ekle drømmer om det faktisk. Dessuten hadde jeg en periode like etter skolestart i år hvor jeg drømte at jeg var ute med fly nesten hver natt. Helt sykt! Alle disse drømmene var svært ulike også, fordi noen var det bare helt vanlige flyturer, hvor jeg bare satt i et sete i kabinen og ferdig med det. En gang reiste jeg med noe som (om det hadde eksistert) må ha vært verdens største fly. Var sikkert 20 i bredde, og 5-6 midtganger. Og jeg husker godt at flyet tok av fra gardemoen, og at jeg var sammen med familien min, og familien til Håvard Brokstad. Værst av alt var at vi hadde kommet oss helt ombord på flyet UTEN billett! En gang var jeg med å fløy med et widerøefly under hadselbrua Det var ganske fint, for det var skikkelig fint vær ute, og kapteinen var i godt humør!!
|
|
|
Post by proVista on Feb 27, 2005 23:33:08 GMT 1
Jeg tror at det kan godt være at man kan tyde ting fra drømmer, men at det ligger i bunn det at drømmene bare er hjernens måte å håndtere uttrykk. Vonde drømmer på grunn av en ubekvem opplevelse feks:p Du var jo ganske opptatt av fly når du var liten øyvind(?) Og din far jobber på flyplassen og så videre:) Man veit jo ikke hvordan hjernen fungerer så kan godt hende den tyder fremtiden også
|
|
Liller
New Member
Bygg bruer,ikke murer
|
Post by Liller on Feb 28, 2005 15:03:42 GMT 1
Drømmetydig er villt. jeg har ett valgfag som heter kreativitet og skaperglede der hun som leder det kan en del om dette. Hun kaller det "nattens teater", og om det er noe du ikke får ut om dagen,drømmer man ofte om noe som gjør slik at man får det "ut" via drømmene jeg fortalte henne en gang om en drøm som handlet , i korte trekk, om at jeg skulle på en liten intim slipknot konsært,jeg ble snivstukket og blødde som faen. ingen brydde seg/la merke til det og jeg dro inn på et apotek å måtte få dem til å ringe ambulanse selv, etter hvert laget arrene seg selv. Hun fannt ut bla. at jeg kansje følte at jeg ikke følte at jeg fikk nok oppmerksomhet/ den oppmerksomheten jeg hadde behov for fra noen. Når jeg tenkte meg om stemmte det. Creepy
|
|
ebO
Full Member
Yes, the Universe IS out to get you...
|
Post by ebO on Feb 28, 2005 16:41:29 GMT 1
Vel. Det som er virkelig interresant er jo at alle mennesker har samme symbolisme følelse for visse sære ting. Derfor er det man kan påpeke at akkurat de ohg de tingene kan hentes opp ved noen andre ting, som sletts ikke har med det å gjøre. For eksempel vet alle malerkunstnere at om de plasserer en hund som et symbol med i et bilde, kommer de som ser på bildet til å føle velferd. Altså. Alle barokk- og wienerklassiske bilder som skal repsresentere økonomisk velferd har med en hund. Bare se ;D Symbolisme som ligger inne i våre istinkter. Ganske gøy Tro hvor mange slike som enda ikke er oppdaget. Hvordan forsker man egentlig på symbolisme? "Du, Arne? Hva FØLER du når du ser den gull'rota?"
|
|
|
Post by Øyvind on Feb 28, 2005 18:23:07 GMT 1
Husker at du fortalte meg om den drømmen for en stund siden Christina! Hmm, ja Daniel. Kan vel heller ikke legge skjul på at jeg synes fly er faen så fett enda. Men det er noe jeg liksom holder for meg selv <3 FLY <3 Menne, for å snakke SÆRE drømmer. Så har jeg en bra en på lager. En dobbeltdrømmer, det sykeste jeg noensinne har opplevd, og har heller ikke hørt historier om andre som har opplevd noe sykere selv så! ...Det skjedde i de dager, da Øyvind og Håvard (jeg har tydeligvis drømt en del om Håvard) var i Brighton på språkreise, og vi sov i ei dobbeltseng. En morgen slo begge opp øynene, og så rett på hverandre. Jeg så at Håvard åpnet øynene, han så at jeg åpnet mine. Så sa jeg "jeg hadde en helt syk drøm.. Drømte at vi kjørte rundt i gatene her i Brighton med en toetasjes buss, uten tak, og at vi hadde det dødsgøy!" Håvard; "sykt! Akkurat det samme drømte jeg! At vi kjørte forbi escapeclub nede ved piren.." Øyvind; "..JA!! så runda vi opp mot klokketårnet, og kjørte forbi Churchill Square!!!" Sån lå vi der, og kunne fortelle videre på drømmen, og vi hadde drømt AKKURAT det samme! Først var begge nok så skremte, og det var en helt sykt opplevelse. Kjente en rar følelse i meg hele den formiddagen, var ganske creepy opplevelse! I ettertid spurte jeg litt rundt hva det kan ha kommet av, og antakeligvis har det seg at siden vi lå så nært hverandrei senga, så har liksom auraene våre (den greia du ser rundt oss mennesker om du ser med varmekamera) kommet "borti" hverandre, og blandet seg, og sendt signaler mellom oss. Og siden vi hadde de samme opplevelsene den stunda vi var der nede, så hadde vi de samme tankene og bildene i hodet. Ganske sært å tenke på, at vi liksom lå der og "linka" i drømme. Helt sykt.
|
|
Andreas L.
Full Member
|
Post by Andreas L. on Mar 1, 2005 18:07:02 GMT 1
Har vært borti fenomenet før. Skjedde med meg og en kompis en gang, bare at vi lå på hvert vårt rom, så der faller aura-teorien i fisk . Ganske spooky, indeed.
|
|
|
Post by Øyvind on Mar 2, 2005 12:33:52 GMT 1
Helt sykt. Men hvordan var det da dere fortalte det til hverandre? Liksom, det var ingenting lureri her! Det gikk liksom ikke an! Jeg kunen selvsagt sagt hva jeg drømte, så kunne håvard bare sagt "mhm..ja...ja...samme her..akkurat samme drøm" Men vi liksom bare fortsatte for hverandre, og fortalte videre på hverandres historier! Avbrøt hverandre for liksom å bevisa at vi huska nøyaktisk det samme. Ganske kult i grunn og. Mye sykt man kan prata om når man går inn for det. Vi prata en del om drømmer i går, da kom bla denne drømmen opp. Dessuten ble det en del spøkelsesistorier og. Det som var så gøy var at vi fikk servert et par historier fra North Carolina også
|
|
|
Post by Mini on Mar 2, 2005 12:44:12 GMT 1
jeg har hatt ganske masse tanndrømmer i perioder. Jeg og! Har dem enda..bruker å drømme at tennene mine ramler ut, og at kjeven min er fastlåst..det er sykt vondt! En gang drømte jeg at jeg hadde kappet av meg alle fingrene..samtidig som pappaen til en venn hadde hogd seg i en finger med en øks...OG samtidig som en dame på gamlehjemmet sa at noen hadde kappet av henne fingrene...wicked! Bruker også å drømme at hybelverten min voldtar meg ..helt sykt
|
|
Andreas L.
Full Member
|
Post by Andreas L. on Mar 2, 2005 15:44:25 GMT 1
Øyvind skrev:
Ja, det var på samme vis. Umulig å fake. Jeg tror nok det har noe med hvor godt man kjenner personen man "linke-drømmer" med (høhø). Hvis man er åpen og ikke stenger ting ute for den andre til daglig, så tror jeg nok sånn ubevisst/bevisst telepati ikke er utenkelig nei.
|
|