|
Post by Øystein BL on Apr 29, 2006 2:55:45 GMT 1
Idéen om å samle mer eller mindre aktuell musikk fra Sortlands rockemiljø har tidligere blitt brakt på bane, men snakket har fort dødd. Jeg tar det fram igjen.
Er det en idé å satse på å ha klar en CDR med innspillinger av så mange som mulig av bandene som er aktive i miljøet i dag? F.eks. til Blabla-festivalen eller til i høst en gang? Flere band har studio-opptak, noen har egeninnspilte demoer. Innspillingsutstyr er tilgjengelig, og en oppsummering/dokumentasjon av hva som eksisterer i miljøet hadde vært ganske suverent.
En samling med musikk fra Sortlands rockemiljø anno 2006 er på sin plass, synes jeg. Hvem har lyst til å ta fatt i dette prosjektet, koordinere, planlegge og få ting til å skje?
|
|
|
Post by Hawken on Apr 29, 2006 12:30:43 GMT 1
Fantastisk at du tar det opp igjen! Alle bandene på Sortland har noe å komme med, så ja - fyfaen. Det er ikke verre enn at man spytter i litt penger alle bandene som vil være med (noen designer cover) og noen kontakter trykkeri. Innspilling kan bli dritspennende og utrolig sosialt, ikke minst. Sommeren kan godt brukes på hangout, innspilling, skating osv. SRK har mye muligheter på innspillingsfronten, uten tvil. Til dem som eventuelt vurderer å spille inn i studio:Jeg håper dere velger HØNSEHUSET i BODØ. Det er et fantastisk nydelig og koselig lite sted på landet som er helt utrolig mongobra. Mens du spiller inn løper hestene utenfor og du kan se dem igjennom de sjarmerende gamle vidunene. Du føler du er dratt inn i Emil I Lønneberget mens du egentlig fetter på med musikken din med dyktige folk som trykker på de rette knappene. Høhø. Ellers så har de alt du trenger, og er vanvittig koselige folk. Kanskje de triveligste du noensinne vil treffe. MÅ jeg nevne at Halvdan Sivertsen har spilt inn alle platene sine der? (og the spectacle, quiritatio, cold mailman osv). Bare et lite tips. Herlig, Øystein!
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on Apr 29, 2006 18:04:40 GMT 1
Jeg signer meg opp for å være med på det her, på en eller annen måte. Ting jeg kan:
- Miksing - Mastering - Coverdesign - Webdesign - Produsere
Yepyep.
|
|
|
Post by Mikael on Apr 29, 2006 19:08:46 GMT 1
Cover designen blir vel noe sånt som SRK - Logoen, hvis jeg ikke tar helt feil!
|
|
|
Post by Hawken on May 11, 2006 22:00:45 GMT 1
Andreas - du rocker noe inni helvete
|
|
Andreas L.
Full Member
-. There is no tomorrow .-
|
Post by Andreas L. on May 26, 2006 22:18:10 GMT 1
Hva skjer med dette prosjektet? Av band som jeg vet av har disse bandene proffe/semiproffe innspillinger på lur:
Falling down the stairs Quiritatio Iskald Fraade (ikke miksa?)
Hvilke andre band er aktuelle? Hadde vært tøft om alt som kunne krype og gå av band på Sortland hadde fått tatt opp NOE (omså bare en kassettinnspilling).
|
|
|
Post by Hawken on May 26, 2006 23:06:19 GMT 1
HD-recorderen er i GOD stand, folkens. Vi har mic'er, vi har instrumenter, vi har et bra øvingslokale. Hva ventes på?
|
|
|
Post by Andreas F. on May 26, 2006 23:54:32 GMT 1
næh, d herre ska vi altså FAN ikkje vær me på! SEDEÆRR, kor i naaasn
|
|
|
Post by Øystein BL on Nov 1, 2006 23:44:07 GMT 1
Skjer det noe på denne fronten?
|
|
|
Post by Golovan on Nov 17, 2006 16:51:49 GMT 1
Jeg har en høvelig bra innspilling (har noen flere, men ikke som er aktuelt å la allmenheten få ørene sine på) som jeg godt kan bidra med (Detective Bargain som enkelte kanskje har hørt før). Finnes det opptak fra blabla '06? Fraade sin konsert var så genial.
|
|
yonas
New Member
|
Post by yonas on Dec 19, 2006 0:19:13 GMT 1
man kan jo ha en audition der band fra sortland kommer og spiller en sang de vil ha på innspillingen
|
|
|
Post by Øystein BL on Dec 19, 2006 1:56:28 GMT 1
det er jo ingen dum idé, egentlig. men samtidig er det bedre om hvert band spiller inn hver for seg og jobber mer for å få en innspilling i boks. med eget sound, osv.
|
|
|
Post by Golovan on Dec 19, 2006 13:13:54 GMT 1
Hva med å arrangere en helg i brakka der de som har greie på slikt stiller seg tuil rådighet for band som vil spille inn på HD-recorderen. Det hadde vært kult hvis alle sortlandsbanda hadde et opptak eller to slik at man kan gi ut en plate hvert år (Sortlandsrock 07 etc.), slik at man får samlet årgangene og har noe å mimre til.
|
|
yonas
New Member
|
Post by yonas on Dec 19, 2006 20:53:11 GMT 1
det er en god ide å ha en helg dær de som kan det kan hjelpe til er der, fordi det er ikke alle som har greie på sånn recordgreier.
|
|
yonas
New Member
|
Post by yonas on Dec 19, 2006 20:58:31 GMT 1
det er en god ide å å arrangere en helg i brakka der de som har greie på slikt stiller seg til rådighet for band som vil spille inn på HD-recorderen. For det er ikke alle som har greie på sånn recordinggreier.
|
|