|
Post by Øyvind on Oct 4, 2007 20:45:43 GMT 1
Dessuten er det store sjangser for støtte fra regionrådet/kommunen/frifond osv til et slikt prosjekt!
Om ikke bandene føler at de har skills nok til å hive seg løs med HD-recorderen for å gjøre opptakene selv, tror jeg andøya lydstudio har en deal på 2k per låt. Det bør et helt band ha råd til å spleise på!
|
|
|
Post by Øyvind on Oct 21, 2007 23:27:36 GMT 1
Kjære alle band på Sortland; Er det INGEN som er interesserte i å bli gitt ut på plate? Her sitter vi gang på gang å prater om at vis band kommer med opptak, så skal vi få gjort en skikkelig SRK-samler, hvor plata blir mastret, trykt opp, med ei side om hvert band i booklet osv.. Det MÅ være noen band som er hypp på dette? Acid Garden; dere er et tight band, og dere har laget noen egne låter har dere ikke? Peis på å gjør opptak, dere trengs på plata! Dere har jo etterhvert eksistert en stund, og begynner å bli viktige å få dokumentert med i SRK-plata Det er foresten flere jeg savner her, selv om jeg ikke er så kjent med hvem som er aktiv på Sortland om dagen. Stonefaceopptakene som ble gjort i sommer hører absolut til her, og hva med jap? PEIS PÅ!
|
|
|
Post by Hawken on Oct 23, 2007 1:15:17 GMT 1
Desverre Det er jo ingen som vil spille live eller gjøre noe lengreee. Hva er vel det å få spredd musikken sin på plate.. noe jeg håper alle sitter inne med en drøm om. Enten det skjer via EMI eller Bad Pingu. Acid Garden burde virkelig trå til. De er et knallband for tiden! Stonegard brukte god tid såvidt jeg husker. Peer og nybandet er jo og en viktig bit i spillet! Andreas sitt Laterna Magica-band var jo sykt bra det og.
|
|
ivan
New Member
|
Post by ivan on Oct 23, 2007 3:17:43 GMT 1
acid SKAL trå til!! er bare et lite spørsmål om tid! og forsåvidt har vi hørt at HD-recorderen har noen sprengte utganger/innganger? true or false?
|
|
|
Post by Mikael on Oct 23, 2007 7:35:33 GMT 1
men hvem er det egentlig som kan bruke HD recorderen på sortland? vet at øystein kan bruke den, som bor i Bø i Telemark. Hvem fast boende her på sortland kan bruke den? (og da snakker vi ikke en som finner ut av det under innspilling!!)
|
|
|
Post by Øystein BL on Oct 23, 2007 10:38:55 GMT 1
det stemmer, Ivan. hd-recorderen har for tiden bare 5 inputs (som forsåvidt fungerer helt greit, men begrenser mulighetene litt). På den positive siden skal den på reparasjon så fort noen har mulighet til å ta den med til Harstad. Jeg kan gjerne hjelpe til med innspillinger eller HD-recorder-opplæring i jula! Utover det kommer man overraskende langt med prøv-(og-feil?)-selv-metoden... Må si meg enig med at Acid Garden-demo er på tide!
|
|
|
Post by Øyvind on Oct 23, 2007 12:55:45 GMT 1
Mikael, dere skulle jo sjekket ut Andøya lydstudio om dere kanskje kunne fått et fint tilbud hos dem til å spille inn ei låt? Kostnadene for ei låt delt på fem er slett ikke ille
|
|
|
Post by reppe on Oct 23, 2007 19:41:31 GMT 1
Mikael ga seg i acid garden for en liten periode tilbake.. Det kjæm gutar, det kjæm.
|
|
|
Post by Øyvind on Oct 24, 2007 16:26:22 GMT 1
Men la det ikke komme for sent! Hadde vært så hinsides tøft å kunne ha klar denne plata til 5-årsjubilet til blabla i sommer. Det ville blitt et stort gigantisk releaseparty!
Hvem spiller bass i acid garden nå da foresten?
|
|
|
Post by reppe on Oct 29, 2007 15:21:02 GMT 1
Stian hansen(som spilte med joakim i black diamond før)
|
|
|
Post by Øystein BL on Oct 29, 2007 16:07:16 GMT 1
antar hans betaling for brakkeøving ramler inn når som helst? ;D ;D
|
|
ivan
New Member
|
Post by ivan on Oct 29, 2007 19:24:36 GMT 1
hans betaling ramlet inn samme dag som han begynte i bandet^^
|
|
|
Post by Øyvind on Oct 29, 2007 23:24:14 GMT 1
Fett! Håper dere har snakket om innspilling på øving, og at dere kanskje koster på dere en tur i studio for å få et skikkelig bra opptak!
|
|