|
Post by Hawken on Aug 2, 2004 7:31:04 GMT 1
Er litt interessert i folks boikotting, om der er noen. Tenkte det kunne blitt spennende å snakke litt om det. Hva boikotter du, hvorfor og hvordan?
|
|
|
Post by SnutnKnut on Aug 2, 2004 11:24:56 GMT 1
Hei der... Ingen engasjement her? Æ spis ikke Kylling og Kvalkjøtt, det e de tingan æ boikotta... trur ikke æ treng å førklar koffør. Ellers boikotta æ lite eller ingenting, og e fornøyd med det. ;D Ka med dæ?
|
|
|
Post by Lets get rocked on Aug 2, 2004 16:01:25 GMT 1
Jeg å...em...egentlig spiser jeg ikke noe kjøtt...om det har noe med saken å gjøre.. Grunnen er at jeg synes ikke at man skal spise dyr, bare fordi det har vært vanlig i alle år...synes selv at det er galt...ja, og fordi jeg har lest ting og sett ting om slakting og husdyrhold.
|
|
|
Post by celeborn on Aug 2, 2004 18:38:51 GMT 1
Dyr er til for å spises. Jeg merker ikke noe forskjell på smaken når det gjelder frittgående og tettpakkede dyr. Smaker godt med kjøtt uansett.
|
|
|
Post by Hawken on Aug 2, 2004 18:50:12 GMT 1
Greit nok at du liker smaken av kjøtt. Men er dyr egentlig til for å spises? Og isåfall, hva tenker du om selve industrien og det dyr må igjennom før du kan få deg et festmåltid?..
|
|
|
Post by celeborn on Aug 2, 2004 18:51:57 GMT 1
Indistrien er der for oss. Vi er øverst på næringskjeden.
|
|
|
Post by Hawken on Aug 2, 2004 18:54:00 GMT 1
La meg si det så enkelt: Kjøttindustrien tenker verken på deg eller dyra;)
|
|
|
Post by celeborn on Aug 2, 2004 18:55:06 GMT 1
Selvfølgelig tenker de på meg, det er jeg som kjøper produktet deres.
|
|
|
Post by Hawken on Aug 2, 2004 18:57:52 GMT 1
... Tror vi snakker om forsjellige måter å bry seg om folk på.
|
|
|
Post by celeborn on Aug 2, 2004 18:59:15 GMT 1
For dem er jeg en kunde, for meg er de en matkilde.
|
|
|
Post by Hawken on Aug 2, 2004 19:02:19 GMT 1
Vel, for dem er da det meste likegyldig da. Om de mister deg som kunde, er det ikke noen som helst slags undergang:) La oss ikke hoppe helt ut av temaet heller, jeg mente fra begynnelsen av: Hva gir industrien rett til å bruke disse dyrelivene i bytte for penger?
|
|
|
Post by celeborn on Aug 2, 2004 19:06:32 GMT 1
Vi gir dem retten. Det er vi som har skapt markedet for produktene deres, de var bare smarte nok til å se behovet og bestemte seg for å dekke det. Ingen av oss som går ut på jakt/fiske/åkerslang for å finne maten vår, vi vil ha alt klart i butikken.
|
|
|
Post by Hawken on Aug 2, 2004 19:15:27 GMT 1
Hm. Om du vil det skal fortsette slik, så er det din sak Jeg skal ikke preike mer! Jeppjepp. Jeg boikotta Matrixfilmene foressten. Ikke av noen spesiell grunn, men jeg syns det var noe slapt og så utrolig hypa opp i skyene at jeg gadd ikke følge filmene. Det var mine greier. Jeg boikotter pappa's skoleboller og.
|
|
Trond I.
New Member
..thought it was a man, but it was a muffin.
|
Post by Trond I. on Aug 2, 2004 19:28:26 GMT 1
Haha, jeg boikotter TH. Fordi han får meg til å gjøre unødvendige ting.
Er det en real boikott? I THINK SO!
|
|
|
Post by Hawken on Aug 2, 2004 19:31:15 GMT 1
Du kunne ikke boikotta meg om du så hadde flytta til Asia og ikke ante tlfnummeret mitt:) Jeg boikotter Stig's blink-tid!
|
|