|
Post by Øystein G on Aug 9, 2004 17:18:41 GMT 1
espen s: personlig tror jeg at det er viktig å ikke for enhver pris sette seg selv utenfor samfunnet. da er det nok enklere å endre ting innenfra, ved å bruke engasjementet og kampviljen sin til noe bra. working within the system, på en måte. ;D man kan påvirke mennesker på Veldig mange måter, men om man nekter å ta del i samfunnet/sivilisasjonen blir det plutselig en mye større utfordring. jeg vet jo at Espen går med en engasjert og sannhetssøkende lærer i magen, som sikkert kommer til å både inspirere og oppildne elever å leve utenfor det kapitalistiske systemet er nok utrolig vanskelig, og jeg tror ikke det er løsningen. jeg gjentar bare meg selv her (jeg er trøtt!), men det samfunnet vi lever i nå må nok endres til noe bedre, i stedet for at vi prøver å bygge opp noe nytt fra bunnen. ved å bruke pengene sine bevisst, engasjere seg i sine kampsaker og unngå å sette seg fast i dogmer, kan man inspirere andre til kamp. yeah! så er det jo også søtt at en hel del mennesker har "å være uengasjert og apatisk" som kampsak.
|
|
|
Post by kjetta on Aug 10, 2004 4:03:01 GMT 1
jeg tror man er nødt til å tenke urealistisk hvis man velger å kjempe mot systemet / samfunnet / babylon / kapitalisme / klassesamfunn / for dyrevern ++++++ Man er nødt til å tenke optimistisk selv om alle odds slår deg i mot, sant. For tenker man virkelig realisktisk, har man en del å ta tak i: hvor skal man begynne, hvem skal hjelpes først og sist, på hvilken måte.
Sist jeg var i Oslo-by, ble jeg utrolig lei meg. Alt jeg så gikk rett ned igjennom min kropp og påvirket mine følelser direkte. Jeg fikk vite at Oslo Kommune hadde gjort noen nye bestemmelser angående byens narkomane, uteliggere og bomser. De skulle nå ikke lengre få oppholde seg og samle seg der de før brukte. Klart, knark ble solgt der, og det er jo dødskjipt. Men Oslo kommune ville rydde de mest seltrale delene for byens "kviser", slik at bybildet skulle se fint og tiltalende ut for de mange turister som kommer og går derfra. De narkomane blir fordrevet rundt i byen, og blir dessto mer synlig for de som ikke er i selve byens sentrums-helvete. Oslo Kommune klarer aldri å rydde opp i dette problemet ved å skyve det under teppet. Det eneste de gjør, er å smøre på en rynkekrem slik at det så-kalte uperfekte ikke synes. Narkomane og uteliggere er et faktum i kapitalismens realiteter, som baserer seg på at noen ikke er vinnere. De er tapere. Føkkings tapere i et helvetes spill. Man går forbi dem på gaten, ser klærne deres som verken har Nike-logo eller gud vet hva, og syns synd å dem. Eller hva ? Min tur til Oslo tidligere i vår gjorde meg lei meg. Å være i sivilarbeid har gjort meg realistisk i tankene. Mest positivt egentlig. Men jeg må koble ut denne egenskapen hvis jeg skal prøve å tenke på summen av alle problemer på et globalt plan. Det vil skape enorme frustrasjoner.
Det er jo utrolig flott å ha et nord-Norsk forum på denne måten, der nettverk vedlikeholdes !
|
|
espens
Junior Member
|
Post by espens on Aug 10, 2004 11:06:49 GMT 1
ja, dette forumet er gøy-gøy-gøy I hear ya, øystein g
|
|
|
Post by mersk on Aug 10, 2004 13:53:06 GMT 1
Survival of the fittest
og dette med uengasjert og apatisk som kampsak, var det rettet mot meg? I suppose so... jeg har ingen kampsak. jeg er apatisk. vær glad for det, slik at dere ikke bare får én side av saken på dette forumet. hva slags forum ville det være da.
|
|
Laswretia
New Member
"And my soul from out that shadow that lies floating on the floor, shall be lifted- Nevermore!"
|
Post by Laswretia on Aug 12, 2004 9:39:43 GMT 1
Jeg bokotter hvalkjøtt. Jeg LIKER ikke engang hvalkjøtt, så den saken er helt grei. Boikotter også sminke testa på dyr, det er etter min hjerne en smule dumt. Vel, ikke bare en smule da. Skulle gjerne ha boikottet alt kjøtt, men jeg vet med meg selv at det greier jeg ikke. Kanskje i fremtiden..? ada, jada, dette er jævlig patetisk; jeg er imot indistruelt gårdsbruk og sitter her og gnafser på et fenalår. Mulig jeg blir vegetarianer om en time. Eller en dag, kanskje?
|
|
Hopalong
Full Member
"I'm not normally a religious person...but if you're up there...save me SUPERMAN!"
|
Post by Hopalong on Aug 18, 2004 12:24:20 GMT 1
Har jo vært på ferie en stund og visste ikke at denne threaden var starta. Leste alt fra begynnelsen og gjorde meg klar til å skrive mine meninger. Så plutselig hadde Øystein G skrevet dem før meg ihvertfall sånn høvelig. Utfordring: Lev for andre! Jeg skal vie 1 år av livet mitt til noe bra. Eksempel tatt fra løse lufta: Jobbe som menneskerettighetsforsker for Amnesty. Tror det hjelper, iallefall for egen del, å faktisk gjøre noe, ikke bare prate. Men for all del, prating er bra og viktig det og
|
|
|
Post by SandraMari on Aug 24, 2007 18:26:22 GMT 1
Jeg boikotter mat jeg ikke liker:P Og adidas og sånne merker som er slemme. Emm, og så prøver jeg å slutte å fly. Men det er vel kanskje ikke å boikotte da:P Hmm, trance og techno?
|
|
|
Post by skremsle on Sept 20, 2007 11:53:36 GMT 1
Jeg boikotter skinn og pels, og politiske partier med meninger de kan dytte opp et visst sted:) 1/4 av året boikotter jeg godteri!
|
|
|
Post by Anders on Sept 22, 2007 22:18:55 GMT 1
FRP er som katta til Mia, den driter så mye at man ikke skjønner hvordan den klarer det.
|
|
|
Post by Hawken on Sept 22, 2007 23:15:18 GMT 1
Jeg boikotter diverse electro/techno-jenteband. Ett av dem er Peaches. Jeg har totalt medhold fra min bror-fra-en-annen-mor Øyvind Berg i det. Jenter som synger om konstant knulling og nakenhet i raveparty-miljø er noe jeg totalt blir helt syk av. Jeg blir provosert og forarget. Kall meg gammeldags og konservativ -
men jeg vet når jeg blir kvalm.
|
|
|
Post by Øystein BL on Sept 23, 2007 12:05:29 GMT 1
hvilke er de andre?
|
|
|
Post by Hawken on Sept 23, 2007 13:30:22 GMT 1
Uffie
Resten er forskjellig jeg har hørt forskjellige steder men ikke engang orket å lære meg navnet på. Fingeren treffer "Off" knappen ufattelig fort.
|
|
|
Post by reppe on Sept 24, 2007 8:09:37 GMT 1
Jeg boikotter en god del fjortiser som sier at de boikotter ting fordi det er "kult".
|
|
|
Post by Golovan on Sept 25, 2007 9:48:44 GMT 1
Jeg boikotter forumer der folk forteller om ting de boikotter.
|
|
|
Post by reppe on Sept 27, 2007 11:18:19 GMT 1
word!
|
|