|
Post by celeborn on Aug 2, 2004 19:33:13 GMT 1
Det burde kanskje åpnes en egen tråd bare for småprat, noe lignende SO3 på Hardware.no's forum?
|
|
espens
Junior Member
|
Post by espens on Aug 2, 2004 20:07:15 GMT 1
jeg spiser ikke kjøtt og prøver i veldig stor grad å holde meg unna andre animalse produkter som egg, melk. Er ikke alltid så flink å holde meg unna ost på pizza og e-stoffer i brød f.eks. og jeg boikotter israel ved å prøve å ikke kjøpe israelske produkter. og coca-cola produkter og klesindustrien generelt, prøver å handle mest mulig brukt, men selvfølgelig er mesteparten av mine klær fra H&M eller lignende... Det er jo også en fin ting å prøve å kjøpe så mye som mulig økologisk mat når man handler. I Tromsø har vi en Coop Prix butikk som selger Utrolig mye økologisk, det er veldig kjekt
|
|
|
Post by Niles on Aug 3, 2004 5:30:59 GMT 1
e-stoffa i brød?
|
|
espens
Junior Member
|
Post by espens on Aug 3, 2004 6:47:28 GMT 1
brød som du finner i butikkhylla innholder som oftest noen e-stoffer som ikke er "dyrevennlige", det finnes ei liste over disse på vegan.nu mener jeg på.
|
|
|
Post by Øystein G on Aug 3, 2004 10:27:12 GMT 1
jeg spiser ikke på Burger King eller McDonald's. har meget redusert kjøttinntak, men det kan vel ikke kalles en boikott..
espen: enig ang. klesgreia. man burde være mer bevisst på hvor klærne kommer fra og hvem som utnyttes for at de skal lages..
espen igjen: er det noe mer enn appelsiner som kommer fra israel (av varer vi forbruker i hverdagen)?
|
|
|
Post by celeborn on Aug 3, 2004 13:16:59 GMT 1
Øystein, FYI Jeg er også en Espen - Klær er klær. - Jeg liker ikke Israel
|
|
espens
Junior Member
|
Post by espens on Aug 3, 2004 13:23:29 GMT 1
|
|
|
Post by celeborn on Aug 4, 2004 11:29:10 GMT 1
Jeg boikotter spisesteder som bare har Pepsi, men ingen Coca Cola.
|
|
Liller
New Member
Bygg bruer,ikke murer
|
Post by Liller on Aug 4, 2004 12:32:35 GMT 1
TEXTdet e nu ikke om å gjør å være mot så jævli mye bære førr å vær imot nåkka.... førr nån søte smilya det va her. ;D TEXT what a beautiful feeeling *waaaa-ooow* TEXTmen vess man nu sku boikotte nåkka så e det nu converse-mærket. koffør? jo før æ e drit lei av att alle skal gå i allt det samme. det e jo masse surt i værden som man jo kann være imot,sånn cocacola company som tar grunnvannet tel stakkars fattie folk,onga som lage klea (se; barnearbeid) ,misshandling av dyr. men det e nu sånn værden har blitt... å de forsjellie tingan blir nu ikje å je sæ av at folk boikotta dæm. skal man være imot nåkka,så e det mye bedre å start underskrifts kampanja,mell sæ inn i store organisasjona som har inflytelse, det hjælp IKKE å sette heime å sutre over værdens problema å boikotte alt fra a tel å....; TEXT GJØR NOE MED DET... *solstikk*
|
|
Liller
New Member
Bygg bruer,ikke murer
|
Post by Liller on Aug 4, 2004 12:33:59 GMT 1
wats up with TEKST tingen?
Ahaaaaa
|
|
|
Post by Øystein BL on Aug 4, 2004 13:26:43 GMT 1
men det e nu sånn værden har blitt... å de forsjellie tingan blir nu ikje å je sæ av at folk boikotta dæm. skal man være imot nåkka,så e det mye bedre å start underskrifts kampanja,mell sæ inn i store organisasjona som har inflytelse, det hjælp IKKE å sette heime å sutre over værdens problema å boikotte alt fra a tel å....; TEXT GJØR NOE MED DET... Delvis helt enig. En løser ikke problemer hjemme foran PC'en. men en økonomisk boikott er definitivt et bra grunnfundament, sammen med andre tiltak. Om Coca Cola (som produserer diverse leskedrikker jeg har drukket ca 1,5 liter av i dag) får 1 milliarder underskrifter fra folk som ikke liker det de gjør, spiller det fortsatt ingen rolle om de samme folka fortsetter å støtte Coca Cola økonomisk. Det finnes bare en type trussel på den måten, og det er den som truer makt og status; dvs. den økonomiske.
|
|
|
Post by celeborn on Aug 4, 2004 13:30:16 GMT 1
Hvis du skal true industrier som er såpass store som de som er nevnt ovenfor, da har du en stor kamp foran deg. Deres markeder er enorme og en boikott gjennomført av - vel, Norge hadde vel ikke hatt så stor betydning. Eller? Er vi blant deres største konsumenter?
|
|
|
Post by celeborn on Aug 4, 2004 13:38:38 GMT 1
- Pepsi har de siste årene økt sine markedsandeler i Norge og Sverige <- Hvorfor boikotter dere ikke Pepsi? - Pepsi sponser by:Larm i tre år, mens Coca-Cola nettopp har forlenget samarbeidet med Quart-festivalen med fire nye år. <- Hvorfor boikotter dere ikke Quart? - Hva med butikkene som selger disse overnevnte varer? Dere vil bare ende opp i en ond sirkel. Jeg, ja jeg, synes dette blir for teit. Greit nok at dere engasjerer dere men det er ikke mye dere kan utrette.
|
|
|
Post by Mariell Amélie on Aug 4, 2004 13:51:38 GMT 1
selvfølgelig kommer man aldri helt ut av den onde sirkelen. alt henger jo sammen på en måte. men. om alle hadde boikotta cola for en dag bare, ville coca cola company ha merket det. ganske sikkert:)
|
|
|
Post by celeborn on Aug 4, 2004 14:19:00 GMT 1
Hvor realistisk er det at "alle" skal boikotte Cola?
|
|