|
Post by Hawken on May 4, 2005 8:55:57 GMT 1
Når jeg kommer hjem skal jeg poste langt og lenge om dette.
|
|
|
Post by Øyvind on May 4, 2005 23:34:58 GMT 1
Når kommer du hjem da? Heheh, begynnerå bli sent nå, og jeg er spent på hva du hadde å skrive!
|
|
|
Post by Hawken on May 5, 2005 3:27:01 GMT 1
Jo, kjære venn Øyvind nå har jeg lyst til å rable litt løst å fast om temaet Gjenferd er neppe verken noe ekkelt eller skummelt mer enn at det er noe vi ikke ser, men som kun henger igjen som en gjentatt historie som aldri finner veien ut av dimensjonen vi ser med våre øyne. Når noe som blir oppfattet som paranormalt skjer, er det vel gjerne ubehagelig eller skummelt - men som egentlig ikke er mer ekkelt eller mindre naturlig enn at en flaske velter når man dytter den. Det er lenge spekulert i - at siden hjernen kun er energi, er det energi som blir frigjort og finner sitt sted hvor kanskje avdøde gav litt ekstra energi og følelser. Dvs, at om en kvinne falt ned en trapp og døde, utspilte det seg såpass mye energi, at det rett å slett ble hengende igjen. Men så har man yndlingsteorien min. At man har et tredje øye, men ikke har lært å bruke det. Noen har lært det, og har f.eks telepatiske evner. Som psi, synskhet, deja vu, ser ånder osv. Det kan ha en hel del å gjøre med at vi faktisk ikke bruker hele hjernen samtidig. Folk som har vært utsatt for ulykker, og fått kakka skallen litt kan ofte se og høre ting de ikke gjorde før, for andre deler og kretser av hjernen ble satt i bruk etter sammenstøtet (om det skulle være tilfelle). Jeg var forresten med på en utrolig fin (og trist) opplevelse, og var mer på et likskue. Mens jeg så avdøde ligge der, merket jeg uten å lyve eller smøre tjukt på - at denne personen ikke befant seg i kroppen i det hele tatt. Det var som en brukt maskin som var avslått, men at det verken var noe sjel eller liv igjen i rommet eller i kroppen. Jeg tror både sjel og liv hadde forlatt kroppen, uten å preike religiøst her. Men jeg tror definitivt at vi har et tredje øye, og at de døde vandrer rundt oss, uten å kunne frigjøre seg fra forskjellige scenarioer eller engang vite at de er døde. Jeg vet at vi kan lære oss å se dem, kommunisere og telepatere og frigjøre mye krefter i oss. Om vi først lærer oss det. Mennesket har utviklet seg ufattelig mye fra ape-stadiet, og vi kan definitivt utvikle oss mer. Og hvem vet, om 1000 år er det kanskje naturlig og bruke det tredje øyet, like naturlig som det er for oss å se tv idag. (Noe de ikke kunne tenke seg for 100 år siden, bare). Det paranormale er normalt. Og så lenge man husker det og tror på det, får man kanskje opplevd litt av hvert.
|
|
milahy
Full Member
Maja GN.
|
Post by milahy on May 5, 2005 9:50:50 GMT 1
Spøkelser og ting man ikke vet og har en "logisk" forklaring bak er spennende:D jeg vet ikke om det finnes for sure, men jeg liker å tro det:) Tror ikke det er noe farlig, men siden jeg ikke vet det og har sett et antall skrekkfilmer er jeg vel litt redd. Da vi var i bodø en gang, fortalte Øystein BL at han hadde innbilt seg at noen ukjente lå i senga med han, og siden det sjekker jeg senga hver gang før jeg legger meg:S Har veldig lett for å tro på spøkelseshistorier. Det er så enormt morsomt å høre når noen forteller, men jeg blir alltid like skremt;D
|
|
milahy
Full Member
Maja GN.
|
Post by milahy on May 5, 2005 12:04:39 GMT 1
det kan hende det var øystein gn som sa det. men uansett. det er like ekkelt:O:O
|
|
|
Post by proVista on May 5, 2005 12:43:59 GMT 1
Da jeg var rundt 12 elns så jeg klart en manneskikkelse som stod i vinduet og plutselig var han borte. Han stirret rett på meg og det så ut til at han prøvde å gjemme seg i skyggen. Jeg får gåsehud ennå når jeg tenker på det. Var hjemme her. Sikkert et spøkelse som var på gjennomgang:) Btw husker du da vi hadde spøkelsesklubb th? *Finne spøkelset hos stig*
|
|
|
Post by Mini on May 10, 2005 17:35:15 GMT 1
At man har et tredje øye, men ikke har lært å bruke det. Noen har lært det, og har f.eks telepatiske evner. Som psi, synskhet, deja vu, ser ånder osv. Det kan ha en hel del å gjøre med at vi faktisk ikke bruker hele hjernen samtidig. Folk som har vært utsatt for ulykker, og fått kakka skallen litt kan ofte se og høre ting de ikke gjorde før, for andre deler og kretser av hjernen ble satt i bruk etter sammenstøtet (om det skulle være tilfelle). Det tror jeg også...etter at jeg ble påkjørt for 6 år siden, har jeg hørt ting og sett skygger som ikke skulle være der. Skummelt, men samtidig spennende! Der jeg bodde før, spøkte det helt klart..det var på en gård..men, da var jeg såpass liten at jeg merket ingeting til det. Men søsteren min gjorde det..hun så ting (f.eks. en same som hadde dødd der mange år før, + en del andre ting, som dører som åpnet seg, og det kunne ikke ha vært gjennomtrekk!), hørte ting, pluss at gården brant ned to ganger, og politiet fant ikke ut noen ting. Ofte kunne vi finne våre beste melkekyr død, uten at de hadde vært syk eller noe, og fjøsdørene var ofte åpen, slik at kyrne hadde kommet seg ut, og vi hadde ikke latt dem stå åpne selv! Ja..det skjedde ganske mye rart på den gården der, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke merket noe selv!Men, det er noe jeg gjør nå..
|
|
milahy
Full Member
Maja GN.
|
Post by milahy on Aug 26, 2005 21:54:02 GMT 1
håhååå.. så nettopp på en gammel videokasett! "Er du mørkredd" blir faktisk enda skremt,haha:D man burde ha sånn samling rundt bålet en gang iblandt for å fortelle spøkelseshistorier;D morsomt å se det igjen:D minner.
|
|
|
Post by Mini on Aug 27, 2005 21:25:34 GMT 1
Wow, jeg brukte å se på det hele tiden før! Syke, det var en skummel serie på den tiden!
|
|
vegane
Junior Member
fred, frihet og kj?rleik
|
Post by vegane on Aug 28, 2005 11:51:52 GMT 1
mye interessant på denne tråden her!
æ har hørt at drømma der du mista tennern, betyr at du e redd for å bli gammel. æ har aldri drømt det sjøl da. heldigvis for det. men før æ ska noe spesielt eller noe bruka æ alltid å ha syke drømma. sånn som før eksamen drømte æ dette:
æ drømte en gan gfor ei lita stuns sia dette:
først så æ sammen med andreas aanonsen på et rom som så ut som min mors rom bare at det ikke va noen møbla der bare madrassa på gulvet. æ va helt betsmet eller æ visste i drømmen at vi va hos han andreas å at æ sku overnatt hos han. så va vi plutselig utenfor Samfunnet på mørkved og det va 17. mai. æ og noen venna va der og æ va på en måte lederen for gjengen og starta et opprør mot kapitalisme og mora mi som va finansminister. så kom politiet å jaga etter mæ siden det va æ som hadde starta demonstrasjonene. æ sprang inn i et hus som inni så ut som ei blanding av hunstad ungdomsskole og et kjøpesenter. politiet va iført antiterrorpoliti-drakta, men æ gjemte mæ på en ganske så åpen plass som de bare sprang forbi. så gikk æ inn ei stor dør og da kom æ inn på en matvarebutikk. han brice (en kompis av mæ) jobba der og ga mæ en klem og snakka om kor mye han hadde svana mæ før han hjalp mæ å røm fra politiet. ti lslutt ble æ tatta av politiet og satt i fengsel. så våkna æ
æ sovna igjen ganske fort og drømte videre. nu va det på tide at æ skulle kom ut av fengselet. æ va blitt en tretti år gammel mann ( hadde visst sotte lenge der ja) og min mor va veldig opptatt av at æ endelig kom ut å hadde blitt et anstendig menneske. men da æ fikk hør at ho fortsatt av finansminister ble æ skikkelig sint og starta et nytt opprør
------------------
og så har æ tolka den også. denne drømmen drømte æ natta før æ skulle ha den store skumle eksamenen i mediafagan mine. tentamen hadde gått ræva, og æ va ganske nervøs, dessute nså hadde æ innsett at æ ikke lika mora mi lenger akkurat da å æ trur at drømme nkan gå ut på at æ skuffa mora mi. i den første delen så trur æ at æ kanskje e lei mæ for det, mens i de nandre delen har æ funne ut at d e ho som tar feil å at æ må lev mitt eget liv.
------------------------------
det med gjenferd: æ trur virkelig på det. trur at ikke alle blir igjen, men det e folk som har ekstra energi til overs som må bruk opp denne energien før de kan reis videre. de veit kanskje ikke at de e på dettee mellomstadiet og en dag for oss kan vær flere år for dem. kan vær ganske jævlig. trur at alle sånne gjengangera e like forskjellig som vi menneska e. sinnsykt spennanes.
|
|
|
Post by Mini on Aug 28, 2005 12:35:46 GMT 1
Jeg tror også på gjengangere, men jeg tror også at noen kan velge å bli gjen, for å bli en slags "skytsengel" for andre. Vi hadde en sånn på den gamle plassen vi bodde på før. En som varslet oss hver gang noe skulle skje.
|
|
vegane
Junior Member
fred, frihet og kj?rleik
|
Post by vegane on Aug 30, 2005 14:28:39 GMT 1
kult. hørtes ganske så koslig ut
|
|
|
Post by Mini on Aug 30, 2005 16:48:26 GMT 1
Joda, men det var også skummelt
|
|
|
Post by Martine on Aug 31, 2005 11:16:35 GMT 1
Det skal være åpning av rockeverksted den 16.sep., er det så?? Noen band som skal spille da?
|
|
|
Post by Øyvind on Sept 2, 2005 15:53:39 GMT 1
I'll Teach You og Reduced to Silence spiller
|
|